S&S 124" hot set up kit
S&S 124" hot set up kit
Palataanpa kotipesään, ei oikein juttu luista tuolla eräässä tekniikkapainotteisessa foorumissa big twineistä.
Eli tuli haettua Lambergilta sössön iso kitti -02 RoadKingin twincam 88:aan. On kannet, pytyt, männät, strokeakselit, oikeastaan kaikki poislukien laturi ja startti. Kaasariksi sössön superG.
Veto muutetaan samalla ketjulle. Onko muilla tätä vastaavaa kittiä? Eturissaksi otin 24 hampaisen missä hivenen offsettiä, ajatuksena että josko vakio 130 takanakki huutaa hoosiannaa.. Mut millainen hammasratas taakse? Potkua tulee sen verran että lienee paikallaan harventaa hieman välitystä. Mutta paljonko?
Eli tuli haettua Lambergilta sössön iso kitti -02 RoadKingin twincam 88:aan. On kannet, pytyt, männät, strokeakselit, oikeastaan kaikki poislukien laturi ja startti. Kaasariksi sössön superG.
Veto muutetaan samalla ketjulle. Onko muilla tätä vastaavaa kittiä? Eturissaksi otin 24 hampaisen missä hivenen offsettiä, ajatuksena että josko vakio 130 takanakki huutaa hoosiannaa.. Mut millainen hammasratas taakse? Potkua tulee sen verran että lienee paikallaan harventaa hieman välitystä. Mutta paljonko?
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: S&S 124" hot set up kit
Minkälaiset välitykset laatikossa on? Minkäänlaisia toiveita mitä kierrokset on esim. satasen tai kaheksankympin vauhissa?
Re: S&S 124" hot set up kit
Laatikossa on vakiot viisivaihteisen -02 Twin Camin välitykset. Olen siinä käsityksessä että isommat välityssuhteen muutokset tehdään enskassa ja hienosäätö toiskassa. Tarvittavasta muutoksesta ei ole hajuaakaan, mutta lienee paikallaan, kun vääntö tuplaantuu alkuperäiseen nähden?
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: S&S 124" hot set up kit
Enskaan en koskisi, jos toisioon tulee ketju. Rattailla on helpompi tehdä välitys haluamakseen.
Todella pitkää välitystä haaveillessa on hyvä huomioida sekin, että myös ykkönen muuttuu nopeammaksi ja vaikuttaa liikkeellelähtöön . Uudemman 6-vaihteinen voisi olla hyvä, kun sen viitonen on sama kuin vanhassa ja kutonen on yli.
Tuon uudemman välityksissä oli jossakin vanhoissa topiikeissa juttua, onko tuo ylivaihdeomineisuus laatikossa vai kokonaisvälityksessä. Se kannattaa tarkistaa, ennen kuin pelkkää laatikkoa alkaa vaihtamaan.
Todella pitkää välitystä haaveillessa on hyvä huomioida sekin, että myös ykkönen muuttuu nopeammaksi ja vaikuttaa liikkeellelähtöön . Uudemman 6-vaihteinen voisi olla hyvä, kun sen viitonen on sama kuin vanhassa ja kutonen on yli.
Tuon uudemman välityksissä oli jossakin vanhoissa topiikeissa juttua, onko tuo ylivaihdeomineisuus laatikossa vai kokonaisvälityksessä. Se kannattaa tarkistaa, ennen kuin pelkkää laatikkoa alkaa vaihtamaan.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: S&S 124" hot set up kit
Se on käytöstä kiinni, jos sillä aikoo ajaa tyhjäkäynnillä satasta ihan vaa siks että pystyy nii sit niitä voi pidentää, ite en lähtis välitystä muuttamaan vaa laittaisin sen kuusvaihteisen lootan niinku Pertti edellä kirjotti. On toki kalliimpi ratkasu kun ratastaminen, mutta on remmi vaan nii helppohoitonen etten siitäkään ihan heti luovu.
Siinähän pääsis sit sellasenki tempun tekemään että kääntäis vedon oikeelle, ihan vaan helpottamaan remmin/eturattaan vaihtoa?
Siinähän pääsis sit sellasenki tempun tekemään että kääntäis vedon oikeelle, ihan vaan helpottamaan remmin/eturattaan vaihtoa?
Re: S&S 124" hot set up kit
Eipä noi kuuvaihteiset vaan oikeen tahdo olla pitkäikäisiä, ainakaan möhkömoottorin perässä.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Re: S&S 124" hot set up kit
Ei kannata muuttaa välityksiä. 6-lovinen loota paras. Mulla 127 koneeseen tuli laitettua toisioon pienempi hihnapyörä taakse ja ongelmaksi tuli, että ykkösellä tyhjäkäynnillä mopo kulkee juoksuvauhtia. Kytkimellä joutuu pelleilemään hitaassa ajossa aika paljon.
Re: S&S 124" hot set up kit
Hyviä pointteja tulee.. Tää tässä omassa foorumissa on hyvää että vastauksia tulee ja niiden mukana erilaisia ajatuksia, mielipiteitä ja kokemuksia.
Veto "väärälle" puolelle (sori sporsterkuskit) olis tosiaan hyvä juttu, ei varmaan kovin halpa muunnos, mutta varsinkin ketjun kanssa hyödyllinen.
Harvan välityksen idea oli että kun koneessa on vääntöä niin hyödyntäisin sitä matka-ajossa, menisi ehkä kakkuakin vähemmän. Toisaalta se pitkä ykkönen ei ole kaupunkiajossa (sitäkin tulee, vaikka kombinaatio ei ole siihen enää välttämättä paras) ei kuullosta hyvältä. Kytkintäkin pitää vahvistaa, joten sekään ei ainakaan tule keveämmäksi. Liekö saatavilla eri välityksiä laatikkoon? Oon joskus niitä sorvaillut ja hitsaillut vähempitehoisiin värkkeihin omatoimisesti. Kokonaiset laatikot näyttää olevan hinnoissaan, millaista kuraa lie Ultimat ja vastaavat?
Ehkä kannattaa valita suurinpiirtein alkuperäisvälityksiä vastaava, himppasen harvempi välitys ja vain ajaa ensin. Onhan siinä tiheässä se hyvä että vois kuvitella että lähtee kuin hauki rannasta.
Veto "väärälle" puolelle (sori sporsterkuskit) olis tosiaan hyvä juttu, ei varmaan kovin halpa muunnos, mutta varsinkin ketjun kanssa hyödyllinen.
Harvan välityksen idea oli että kun koneessa on vääntöä niin hyödyntäisin sitä matka-ajossa, menisi ehkä kakkuakin vähemmän. Toisaalta se pitkä ykkönen ei ole kaupunkiajossa (sitäkin tulee, vaikka kombinaatio ei ole siihen enää välttämättä paras) ei kuullosta hyvältä. Kytkintäkin pitää vahvistaa, joten sekään ei ainakaan tule keveämmäksi. Liekö saatavilla eri välityksiä laatikkoon? Oon joskus niitä sorvaillut ja hitsaillut vähempitehoisiin värkkeihin omatoimisesti. Kokonaiset laatikot näyttää olevan hinnoissaan, millaista kuraa lie Ultimat ja vastaavat?
Ehkä kannattaa valita suurinpiirtein alkuperäisvälityksiä vastaava, himppasen harvempi välitys ja vain ajaa ensin. Onhan siinä tiheässä se hyvä että vois kuvitella että lähtee kuin hauki rannasta.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: S&S 124" hot set up kit
Tai viiltää ranteet auki ja todeta että taas yksi pikkumuutos joka karkasi käsistä.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: S&S 124" hot set up kit
Ultiman tuotteet on ihan ok, kunhan ne heti uutena purkaa ja kokoaa uudelleen, tarkistaa et ne on oikei koottu ja et siel on kaikki tarpeelliset tiivisteet etc mukana ja et ei ole purseiden varaan kiritty kasaan. Osan toki purkaa turhaan, mut jollei pura ni on ostanu just sen yksilön joka olis pitänyt purkaa... Viisvaihteisen voi välittää hyvin niin et karvan reilu kolmetuhat kierrost o satakakskymmentä, ei mene liian pitkäks tai lyhyeks, kulkeeki kovempaa ku mitä noil huuddeil viitsii koskaan ajaa...
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Re: S&S 124" hot set up kit
Sinänsä vääntävä pata ei tarvi tosiaan lisävaihteita. Tuosta tuli mieleen että kokonaisvälityksessä pitää huomioida myös tuleva takarenkaan koko. Nythän siinä on ilmeisesti pappatunturistakin tuttu 130, pitänee kasvattaa edes hivenen verran.ma^ko kirjoitti:Viisvaihteisen voi välittää hyvin niin et karvan reilu kolmetuhat kierrost o satakakskymmentä, ei mene liian pitkäks tai lyhyeks, kulkeeki kovempaa ku mitä noil huuddeil viitsii koskaan ajaa...
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: S&S 124" hot set up kit
jos ei haluu ite laskee välityssuhdevaihtoehtoja esim. excelillä, niin asiaan on ihan webbisivukin.
http://www.gearingcommander.com/
pikkasen tuota joutuu opettelee mutta toisaalta sieltä saa vakiopyörän datan pohjaksi ja tosiaan laskettua vaikka mitä tunnuslukua
http://www.gearingcommander.com/
pikkasen tuota joutuu opettelee mutta toisaalta sieltä saa vakiopyörän datan pohjaksi ja tosiaan laskettua vaikka mitä tunnuslukua
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
Re: S&S 124" hot set up kit
joo 1 vaihteella 800 jengan tyhjäkäynnillä jos menee 35km/h niin kivaa on. Varsinkin kun akseliväli on 238cm. Sitten täydellä(riippuu sytkän asetuksista) laukalla 6-vaihteella 5600kiekan jälkeen 278km/h ..... ken kyytissä pysyy...
Re: S&S 124" hot set up kit
Röpöttäjällä on asialliset välitykset! Kai se on jalka kytkimellä?Röpöttäjä kirjoitti:joo 1 vaihteella 800 jengan tyhjäkäynnillä jos menee 35km/h niin kivaa on. Varsinkin kun akseliväli on 238cm. Sitten täydellä(riippuu sytkän asetuksista) laukalla 6-vaihteella 5600kiekan jälkeen 278km/h ..... ken kyytissä pysyy...
Re: S&S 124" hot set up kit
Ei kait tuo ykkösen välläri voi kutiansa pitää, toivottavastiRöpöttäjä kirjoitti:joo 1 vaihteella 800 jengan tyhjäkäynnillä jos menee 35km/h niin kivaa on. Varsinkin kun akseliväli on 238cm. Sitten täydellä(riippuu sytkän asetuksista) laukalla 6-vaihteella 5600kiekan jälkeen 278km/h ..... ken kyytissä pysyy...
Etniinku 2400 r/min ykkösellä ois sataviis...
-Spöke-
LIVINGSTONE CHOPPERS
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC