Roland Sands Design Black Ops Turbine Air Cleaner

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
JuhaY
Viestit: 49
Liittynyt: 15:17 08.07.2014.
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Roland Sands Design Black Ops Turbine Air Cleaner

Viesti Kirjoittaja JuhaY »

Onko kellään kokemuksia Roland Sandsin suodatinpaketista?

Mitä kompastuskiviä tuollasen asentelussa on?

Kuva

http://www.jpcycles.com/product/363-154" onclick="window.open(this.href);return false;

Oukkei...tarkennetaanpa tuota pyörää eli fatbob -14.
Viimeksi muokannut JuhaY, 00:19 20.11.2014.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jpk69
Viestit: 140
Liittynyt: 09:40 17.10.2009.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Roland Sands Design Black Ops Turbine Air Cleaner

Viesti Kirjoittaja jpk69 »

Helpottaisi vastaamista, jos kertoisit mihin (ja minkä ikäiseen) pyörään olet settiä asentamassa.
Tuoreemmissa pyörissä on tehdasputsarissa imuläppä (active intake), joka pitää eliminoida kun tehdasputsarin ottaa pois. Esim. tällä:
http://bigfoot.fi/J25/index.php?option= ... &Itemid=39" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuosta setistä ei ole kokemusta.
FXDB -09
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4914
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 18:33 06.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
JuhaY
Viestit: 49
Liittynyt: 15:17 08.07.2014.
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Roland Sands Design Black Ops Turbine Air Cleaner

Viesti Kirjoittaja JuhaY »

jpk69 kirjoitti:Helpottaisi vastaamista, jos kertoisit mihin (ja minkä ikäiseen) pyörään olet settiä asentamassa.
Tuoreemmissa pyörissä on tehdasputsarissa imuläppä (active intake), joka pitää eliminoida kun tehdasputsarin ottaa pois. Esim. tällä:
http://bigfoot.fi/J25/index.php?option= ... &Itemid=39" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuosta setistä ei ole kokemusta.

No niimpä joo...selventäähän tuo asiaa kummasti :D

Ajatushan on sellainen, että ku noissa on niin hitoksesti vedetty kaiken maailman antureita ja muuta joutavaa...Siispä ihan mielenrauhan/ -terveyden kannalta hiukan tavannut aina kysellä etukäteen, mitä kaikkea tarvitsee ja pitää tehdä homman onnistumiseksi.
Toisia ei paljoa häiritte jos valot palaa ja vilikkuu, mutta itelle on tärkeintä notta rakkine toimii...no niin...miksi toisaalta alkasin muutteleen, monelta harmista säästyis ku antais olla vakoina..,mutkun muktkun :wink:
Pertti
Viestit: 6037
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Roland Sands Design Black Ops Turbine Air Cleaner

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Tuollaisen muutoksen tekemisestä kannattaa kysyä myös huoltoliikkeestä, jos sattuu takuu olemaan voimassa.
Tämä siksi, että ollaan sitten samalla aaltopituudella huollon kanssa, jos jotakin sattuu, jonka mahdollisesti voisi yhdistää tuohon muutokseen.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
JuhaY
Viestit: 49
Liittynyt: 15:17 08.07.2014.
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Roland Sands Design Black Ops Turbine Air Cleaner

Viesti Kirjoittaja JuhaY »

Totta turajat, veli hopea. Aivan varteenotettava seikka tuokin :idea:
Ajatuksena vain, kun mun mielestä nuo nykyajan rakkineet ollaan pilattu ekologisuudella.
Myllyn pitää mun mielestä saada ilmaa ja pökät putkesta pihalle, vaikka pienellä mököllä...
Korjataan sitten noita seoksia powerpalikoilla :D
kkuula
Viestit: 24
Liittynyt: 19:22 25.04.2014.
Paikkakunta: vantaa

Re: Roland Sands Design Black Ops Turbine Air Cleaner

Viesti Kirjoittaja kkuula »

Mites tämmönen avosuodatin toimii kaatosateella?
87 XLH1100 sportster, Vantaa.
Micke
Viestit: 312
Liittynyt: 10:30 15.10.2005.
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Roland Sands Design Black Ops Turbine Air Cleaner

Viesti Kirjoittaja Micke »

Rock rock . En tiiä just tollasest suotimest mut Big Suckerin kans ei oo ollu mitää ongelmia sateel. Toiminu ku junan vessa.
T ruma 8)
FLHT -96. 85hp/120Nm
Avatar
jty
Viestit: 508
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Roland Sands Design Black Ops Turbine Air Cleaner

Viesti Kirjoittaja jty »

kkuula kirjoitti:Mites tämmönen avosuodatin toimii kaatosateella?
Sateella sukka päälle: http://www.rolandsands.com/products/Pull-Over-Rain-Sock" onclick="window.open(this.href);return false;
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
jty
Viestit: 508
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Roland Sands Design Black Ops Turbine Air Cleaner

Viesti Kirjoittaja jty »

JuhaY kirjoitti:Totta turajat, veli hopea. Aivan varteenotettava seikka tuokin :idea:
Ajatuksena vain, kun mun mielestä nuo nykyajan rakkineet ollaan pilattu ekologisuudella.
Myllyn pitää mun mielestä saada ilmaa ja pökät putkesta pihalle, vaikka pienellä mököllä...
Korjataan sitten noita seoksia powerpalikoilla :D
niin laihemmallehan seokset menee jos vaan ton vaihdat eli kannattaa miettiä laittasko samalla enemmän rahaa hengittäviin putkiin, ruiskunohjauspalikkaan (power commander, power vision, screamin eagle pro super tuner, thundermax jne) ja dynotukseen niin sais kukkumaan kunnolla.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
Jontte68
Viestit: 180
Liittynyt: 14:53 18.10.2010.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Roland Sands Design Black Ops Turbine Air Cleaner

Viesti Kirjoittaja Jontte68 »

Näissä uudemmissa pyörissä on takaisinkytkentä lambda-antureista ruiskulle niin ei ne liian laihalla käy. Tietty jos haluaa lisää jerkkua niin sitten vaaditaan ropaamista kun standardi happianturit ei kykene kuin 14.0 suhteeseen asti (ts. ovat kapeakaistaisia). Kun stokiometrinen suhde on polttoaineen kulutuksen kannalta paras 14.7:ssa ja paras teho saadaan 12.8-13.0 suhteella.
Street Glide -14, Forty Eight -13
Avatar
JuhaY
Viestit: 49
Liittynyt: 15:17 08.07.2014.
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Roland Sands Design Black Ops Turbine Air Cleaner

Viesti Kirjoittaja JuhaY »

jty kirjoitti:
JuhaY kirjoitti:Totta turajat, veli hopea. Aivan varteenotettava seikka tuokin :idea:
Ajatuksena vain, kun mun mielestä nuo nykyajan rakkineet ollaan pilattu ekologisuudella.
Myllyn pitää mun mielestä saada ilmaa ja pökät putkesta pihalle, vaikka pienellä mököllä...
Korjataan sitten noita seoksia powerpalikoilla :D
niin laihemmallehan seokset menee jos vaan ton vaihdat eli kannattaa miettiä laittasko samalla enemmän rahaa hengittäviin putkiin, ruiskunohjauspalikkaan (power commander, power vision, screamin eagle pro super tuner, thundermax jne) ja dynotukseen niin sais kukkumaan kunnolla.

No joo :D
Ajattelin, notta ei jäis enää tuosta putsarista kii ja näkökin tuossa rsd putsaris sopis silmälle <3
V&H big radiukset ruuvasin paikalle syksyllä ja ajatus on vielä powercommander v laittaa keväällä ja säädättää...
Tietysti tuon säädätyksen hinnalla sais autotunenkin, mutta riittäiskö parhaaseen (mahdolliseen) lopputulokseen tuon tunen kanssa peruskartta, vai vaatisko kuitenkin säädätyksen? Kokemuksia?..
Tuo ol hyvä pointti, tuo sade....samaa miettinyt kanssa...pestävähän tuo suodatin kuitenkin on???

Nykyisellään..putket ja vakiosuodatin toimii ihan kohtuullisesti...aivan pientä pauketta on,mistä vois päätellä ettei ainakaan liian rikkaalla käy...
Mielipiteitä asiaan kuulisin mielelläni :?:
Avatar
mcjusa
Viestit: 910
Liittynyt: 14:15 11.02.2007.
Paikkakunta: Pohojanmaa, perskeles
Viesti:

Re: Roland Sands Design Black Ops Turbine Air Cleaner

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Power Commander ja Autotuner kahdella lambdalla. Erittäin hyvä yhdistelmä, suosittelen. Kartat riittää mainiosti ja niitä voi muutella.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Avatar
JuhaY
Viestit: 49
Liittynyt: 15:17 08.07.2014.
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Roland Sands Design Black Ops Turbine Air Cleaner

Viesti Kirjoittaja JuhaY »

mcjusa kirjoitti:Power Commander ja Autotuner kahdella lambdalla. Erittäin hyvä yhdistelmä, suosittelen. Kartat riittää mainiosti ja niitä voi muutella.
Kuinkas sitten tuon autotunen kanssa jos haetaan kohtuullista polttoainetaloutta ?Ja kuten Jontte tuossa kertoikin, et silloin tuo 14 suhde alkais olla opimaalinen...kuinkas silloin
toimitaan autotunen kanssa ja mikäs peruskartta ladataan commanderiin?
Avatar
jty
Viestit: 508
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Roland Sands Design Black Ops Turbine Air Cleaner

Viesti Kirjoittaja jty »

Jontte68 kirjoitti:Näissä uudemmissa pyörissä on takaisinkytkentä lambda-antureista ruiskulle niin ei ne liian laihalla käy. Tietty jos haluaa lisää jerkkua niin sitten vaaditaan ropaamista kun standardi happianturit ei kykene kuin 14.0 suhteeseen asti (ts. ovat kapeakaistaisia). Kun stokiometrinen suhde on polttoaineen kulutuksen kannalta paras 14.7:ssa ja paras teho saadaan 12.8-13.0 suhteella.
Takaisinkytkentä on vaan pienemmillä kierroksilla ja kaasun asennoilla. Tuppi nurin (map>80) tai kiekat korkeella (>4500 rpm) niin afr-kartta vaihtuu closed loopista open looppiin. HD:n oman stage1 kartan mukaan tuppi nurin afr on 12.5 ja yli 4500rpm afr on 13.5. Koska uusi imusarja antaa tuolloin enemmän ilmaa kuin alkuperäinen ja ve-kartat on alkuperäisen mukaan niin jos uusi imusarja hengittää 20% paremmin niin silloin tuppi nurin ajettaessa afr on 15 eli liian laihalla. Eli tarinan opetus on että jos laitat vaan ton putsarin niin kone säätää itse itsensä (joskin alkaa laihalta) mutta älä ajele kovin paljoa tuppi nurin tai vedätä rajottajaa vasten.

Mä oon ajellu sekä ton sukan kanssa että koppa päällä ja sukka on ihan ok kunhan ei tarvi ajaa tuntikaupalla kaatosateessa. teknisesti sukka (ja sade) tukkii imusarjaa joten kone menee rikkaammalle mutta koska sun säädöt on muutenkin orkkikset nii nehän menee vaan lähemmäs orkkista. mulla ei oo menny niin paljoa vettä sisään että oi sammunu tai ees haitannu käyntiä. Pieni kosteus vaan pesee karstoja :-)
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Vastaa Viestiin