Aurinko paistaa, kone kehrää ja viirrat käy vähiin..oujee. Tsekkasin akun ja miinuskaapeli oli löystynyt. Kiristelin kiinni ja mittasin käynnissä jännitteen: 12,5v. Eli ei lataa. Kele!
Kertokaa viisaat et oisko säädin ottanu itteensä kun kaapeli oli löysällä vai mistä alkais etsimään. -85 Electra on alkuperäiskuosissa, eli laturi on wanhempaa mallia.
Ja nyt toosassa luvataan tietenki hyviä ajokelejäkin!
FLHT 1985 lataus katos
Re: FLHT 1985 lataus katos
Voi olla, säätimet on joskus herkkiä juuri tuollaiselle. Saisitko kaverilta varmasti ehjän säätimen lainaan, niin saisi helposti kotikonstein selville. Ellei silläkään lataa, on staattorin uusiminen edessä.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: FLHT 1985 lataus katos
Ja jos sieltä töpselin reiästä puskee vaihtovirtaa 50-60 V tai enemmän kierroksilla, niin laturin pitäisi olla kunnossa. Joskus se säädin vaan menee ihan itsekseen vaikka ajossa. Minulle kävi juuri niin, alkumatkasta latasi ja loppumatkasta ei. Tapahtui tällä viikolla jossain n. 300 km kohdalla. Uusi säädin paikoilleen ja taas lataa. Pyörä 1989 evo Ultra.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: FLHT 1985 lataus katos
Yeah, Wanha Lady lataa taas. Verkkosaarenkadulta jännitteensäädin hyllystä ja taas pukkaa 14 volttia! Kiitos jäsenille vastauksista ja anteeksi
Huomenna mollukkaa ja baanaa. Rok.
Huomenna mollukkaa ja baanaa. Rok.
Re: FLHT 1985 lataus katos
jos joskus törmäätte mysteeriin että staattorin töpselin rei'istä mittamalla kaikki vaikuttais olevan OK, mutta silti ei lataa ja säätimiä on kokeiltu jo repullinen, niin yksi syy voi olla plugissa; säätimen pinnit ei saa kunnon kontaktia staattorilta tuleviin pinneihin.
laajemmin latausongelmista motopediassa
http://www.hdcf.fi/wiki/index.php/Lataus
(huomaa että ko sivu alkaa vanhemalla tekniikalla ja vaihtovirtalatureihin päästään vasta alempana)
laajemmin latausongelmista motopediassa
http://www.hdcf.fi/wiki/index.php/Lataus
(huomaa että ko sivu alkaa vanhemalla tekniikalla ja vaihtovirtalatureihin päästään vasta alempana)
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
Re: FLHT 1985 lataus katos
Tai sitten sisäpuolelta toinen piuha on melkein poikki...liittimen alla on heti lyhyt pätkä monisäikeistä piuhaa joka yhtyy sitten staattorin yksilankaiseen, ja voipi olla siitä monilankaisesta liki kaikki poikki.... antaa mitatessa kyllä virtaa, mutta ei niin paljoa että siitä olisi jotain hyötyä säätimelle asti.........Turre kirjoitti:jos joskus törmäätte mysteeriin että staattorin töpselin rei'istä mittamalla kaikki vaikuttais olevan OK, mutta silti ei lataa ja säätimiä on kokeiltu jo repullinen, niin yksi syy voi olla plugissa; säätimen pinnit ei saa kunnon kontaktia staattorilta tuleviin pinneihin.
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!