Koso D48 / D55 / D64 Asennus Harleyhyn VAKIOANTURILLA
Lähetetty: 16:39 12.08.2016.
Terve!
Tuossa tuli laitettua otsikon kaltainen D48 Koso nopeusmittari Harley Softail Fatboy 1997 malliin.
Kinkkiseksi teki tämän se että mittarin mukana tuleva anturi ei vaan vakio kiinnikkeillä sattunut ei pyörään mitenkään päin.
Googlettamalla löysin että koso tarjoaa mittarin anturia joka käy suoraan Harleyn vaihdelaatikkoon vakio anturin tilalle.
Sitten autosähkö mekaanikkona aloin järkeistämään hommaa. Että siellähän on kolminapainen anturi jo ennestään vaihdelaatikossa niinkuin kosonkin anturi on joten saman tyyppisestä anturistahan tässä on kyse.
Elikkä yleismittari käteen, Koson anturin piuhat poikki ja mittaamaan. Sieltähän löytyi maa, + sekä viimeiseksi jäänyt kaiken järjen mukaan signaali napa
Harleyn omassa anturissa värit olivat hyvin järkeenkäyvät kun oli Musta -, Punainen+ ja vihrea Signaali napa.
Piuhat yhteen ja alkoi rokkaamaan!
Koson säädöissä hienoksi on tehty että saa suoraan valittua "hammas/magneetti" määrän kehällä sekä renkaan koon erikseen. En osannut sanoa montako hammasta harleyn lootan sisältä löytyy joten heitin arviosta 32 ja aloin pelaamaan sen jälkeen renkaan koolla. GPS päälle nopeutta näyttämään ja tien päälle!
Asetuksiksi tuli loppujen lopuksi 32 hammasta ja "renkaan ympärys" 660. Näin mittari näytti täysin samaa kuin GPS
Ajattelin vinkata jos jotain tämmöiset koson mittarit kiinnostaa että vakio anturia pystyy käyttämään hyväksi
Tuossa tuli laitettua otsikon kaltainen D48 Koso nopeusmittari Harley Softail Fatboy 1997 malliin.
Kinkkiseksi teki tämän se että mittarin mukana tuleva anturi ei vaan vakio kiinnikkeillä sattunut ei pyörään mitenkään päin.
Googlettamalla löysin että koso tarjoaa mittarin anturia joka käy suoraan Harleyn vaihdelaatikkoon vakio anturin tilalle.
Sitten autosähkö mekaanikkona aloin järkeistämään hommaa. Että siellähän on kolminapainen anturi jo ennestään vaihdelaatikossa niinkuin kosonkin anturi on joten saman tyyppisestä anturistahan tässä on kyse.
Elikkä yleismittari käteen, Koson anturin piuhat poikki ja mittaamaan. Sieltähän löytyi maa, + sekä viimeiseksi jäänyt kaiken järjen mukaan signaali napa
Harleyn omassa anturissa värit olivat hyvin järkeenkäyvät kun oli Musta -, Punainen+ ja vihrea Signaali napa.
Piuhat yhteen ja alkoi rokkaamaan!
Koson säädöissä hienoksi on tehty että saa suoraan valittua "hammas/magneetti" määrän kehällä sekä renkaan koon erikseen. En osannut sanoa montako hammasta harleyn lootan sisältä löytyy joten heitin arviosta 32 ja aloin pelaamaan sen jälkeen renkaan koolla. GPS päälle nopeutta näyttämään ja tien päälle!
Asetuksiksi tuli loppujen lopuksi 32 hammasta ja "renkaan ympärys" 660. Näin mittari näytti täysin samaa kuin GPS
Ajattelin vinkata jos jotain tämmöiset koson mittarit kiinnostaa että vakio anturia pystyy käyttämään hyväksi