Terve taas
Kyselyjä piisaa.
Uuden Limitedin kylkiäisinä tuli kypäräpuhelinsetti 2 kpl. Asennus Harley Davidson kypärään oli helppo, mutta korvakuulokkeet ovat n. 1 cm. paksut. Vaikka sain ne helposti kypärässä oleviin koloihin, ne painavat korvia niin etten pysty kypärää niiden kanssa käyttämään. Myyjä ei tiennyt asiasta mitään.
Varmaan löytyy ohuempiakin kuulokkeita, mutta mahtaako riittää että hankkii vaan kaupasta ohuemmat läpyskät vai pitääkö niissä olla joitakin määrättyjä lukemia tai arvoja ?
Infosta kiitollinen
kotka
kypäräpuhelimen korvakuulokkeet.
- Veijo Esso
- Viesti:
Re: kypäräpuhelimen korvakuulokkeet.
Kaiuttumissa ratkaisevaa on impedanssi, arvona ohmia kuten vastuksessakin. Yleensä joku minimi on pitää olla ja mitä isompi impedanssi sitä hiljaisempi ääni tulee samalla teholla. Onko tuota arvoa sitten merkattu mihinkään? Veikkaisin, ettei noissa vehkeissä ole. Elementissä voi olla jotain valmistajan merkintöjä jotka googlen avulla voi auttaa jäljille.
Liittimen ovat sitten vielä kokonaan oma lukunsa ja todennäköisesti joutuu johtoja kolvaamaan.
Liittimen ovat sitten vielä kokonaan oma lukunsa ja todennäköisesti joutuu johtoja kolvaamaan.
XL 883C -07 | FLSTF -98
- -Harikka-
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 23:36 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty

Emilia ChromeTrain, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
99% todennäköisyydellä joudut kaivamaan ja kovertamaan kypärän toppauksia joko raskaammlla tai kevyemmällä kädellä. Noita orggis kuulokkeita on moitittu isoiksi.
Itse hankin juuri Stormilta bluetooth kypäräsetin ja niiden kuulokkeet olivat hyvin pienet. Silti piti kaivaa ja ihan urakalla. Riippuu toki kypärästä. Lopulta toimivat Davida Jetissä.
Ilman kaivamista selvisi Shoien S20 -kypärässä, piti toki siinäkin painaa reilusti styroksiin kuoppaa Leathermanin tylsällä päällä.
Muita kypäriä varten ostin toiset kuulokkeet ja mikit, itse radio-osa vaan vaihtuu kypärästä toiseen. Siinä on sama kaivaminen. Yksi kypärä, johon asennan, on Nolanin avomalli ja siinä oli valmiiksi reilut kuopat, koska Nolan tarjoaa omiakin kuulokesettejään. Luulen noiden omieni niihin mahtuvan.
Eli ei kun kaivelemaan ja kokeilemaan, milloin ei enää paina.
Itse hankin juuri Stormilta bluetooth kypäräsetin ja niiden kuulokkeet olivat hyvin pienet. Silti piti kaivaa ja ihan urakalla. Riippuu toki kypärästä. Lopulta toimivat Davida Jetissä.
Ilman kaivamista selvisi Shoien S20 -kypärässä, piti toki siinäkin painaa reilusti styroksiin kuoppaa Leathermanin tylsällä päällä.
Muita kypäriä varten ostin toiset kuulokkeet ja mikit, itse radio-osa vaan vaihtuu kypärästä toiseen. Siinä on sama kaivaminen. Yksi kypärä, johon asennan, on Nolanin avomalli ja siinä oli valmiiksi reilut kuopat, koska Nolan tarjoaa omiakin kuulokesettejään. Luulen noiden omieni niihin mahtuvan.
Eli ei kun kaivelemaan ja kokeilemaan, milloin ei enää paina.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Meillä on Harley Davidson kypärät, ostettu messuilta 2014. Niissä on jo selvät ja valmiit kolot kuulokkeita varten, Jos rupeaa kaivamaan, tulee kypärään reikä. Nämä kuulokkeet ovat yksinkertaisesti paksut.
Kotka
Kotka
-Harikka- kirjoitti:Entäpä jos raottelet korvien kohalta kypärän verhoilua ja kurkkailet saisko sinne tehtyy 1cm kolon kuulokkeita varte![]()
Aikoinaan etsin kanssa ohuempia kuulokkeita ja ostin jotkut halvat ja niiden soundi oli hanurista. Jossain goldwing nettikaupassa oli myynnissä ultra slim kuulokkeita. Itse sain ängettyä noi orkkikset kypärän koloihin mut muijan setistä katkaisin johdot poikki ja tilalle 3,5mm naarasplugi. Nyt se käyttää nappikuulokkeita ja hyvin toimii.