Seisontajalan jousen vaihtaminen, vinkki
Lähetetty: 19:08 18.06.2017.
Tämä on saattanut foorumillamme ollakin mutta en löytänyt kun vinkkiä toimenpiteeseen etsin. Seisontajalan jousen saa helposti pois mutta uuden laittaminen on työlästä kotikonstein. (Onkohan tähän muuten joku työkalu?)
No, tämä niksi on Ameriikan foorumeilta ja siis toimi. Jousi esijännitetään, tässä tapauksessa hallitunkilla, ja tungetaan kolikoita tai prikkoja jousen kierteiden väliin jolloin jousi pitenee tarpeeksi että se menee helposti paikalleen. 120 mm riitti 2008 Softailissa mainiosti.
Jousen vaihdoin samalla kun jouduin jalan saranatapin, messinkipuslat ja lukituksen uusimaan. Samana iltana kun olin edellisessä viestissä ketomani tankinkorkkimurheen hoitanut, lähdin uudestaan liikkeelle niin eikös jalan saranan lukitussokka ollut tiessään, samoin ylempi pusla. Akseli oli jo putoamassa, baarin pihalla hoksasin että jalka toimii jotenkin huterosti. Onneksi akseli ei ollut kokonaan pudonnut pois, silloin olisi ollut ikävä tilanne, itsekseni kun liikkeellä olin. Jos jalka ei toimi niin tuollaista raskaampaa pyörää on ikävä käsitellä.
Ensiavuksi sain kotona naputeltua akselin ylös, tein ohuen sopivan prikan puslaa korvaamaan ja sähköjohdosta sokan. Tällä pari päivää selvisi mainiosti. Osia ei siis ollut hyllyssä vaan ne piti tilata.
Jäin miettimään, onko iso harmi, että ylempi akselin reikä on kulunut etupuolelta pyöreäksi, haittaako vaiko eikö? En tiedä, onko kuluminen normaalia vai johtunut puslien kulumisesta ja katoamisesta.
Alempikin pusla oli ihan kaputt. Pyörällä on nyt ajettu 99.000 km.
No, tämä niksi on Ameriikan foorumeilta ja siis toimi. Jousi esijännitetään, tässä tapauksessa hallitunkilla, ja tungetaan kolikoita tai prikkoja jousen kierteiden väliin jolloin jousi pitenee tarpeeksi että se menee helposti paikalleen. 120 mm riitti 2008 Softailissa mainiosti.
Jousen vaihdoin samalla kun jouduin jalan saranatapin, messinkipuslat ja lukituksen uusimaan. Samana iltana kun olin edellisessä viestissä ketomani tankinkorkkimurheen hoitanut, lähdin uudestaan liikkeelle niin eikös jalan saranan lukitussokka ollut tiessään, samoin ylempi pusla. Akseli oli jo putoamassa, baarin pihalla hoksasin että jalka toimii jotenkin huterosti. Onneksi akseli ei ollut kokonaan pudonnut pois, silloin olisi ollut ikävä tilanne, itsekseni kun liikkeellä olin. Jos jalka ei toimi niin tuollaista raskaampaa pyörää on ikävä käsitellä.
Ensiavuksi sain kotona naputeltua akselin ylös, tein ohuen sopivan prikan puslaa korvaamaan ja sähköjohdosta sokan. Tällä pari päivää selvisi mainiosti. Osia ei siis ollut hyllyssä vaan ne piti tilata.
Jäin miettimään, onko iso harmi, että ylempi akselin reikä on kulunut etupuolelta pyöreäksi, haittaako vaiko eikö? En tiedä, onko kuluminen normaalia vai johtunut puslien kulumisesta ja katoamisesta.
Alempikin pusla oli ihan kaputt. Pyörällä on nyt ajettu 99.000 km.