.
Re: 2004 Sportster runkonmaapiste?
Onkos tuossa automaattisulaketta? Voisiko mahdollisesti aiheuttaa tuota ennen kokonaan särkymistään.
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Re: 2004 Sportster runkonmaapiste?
Akku voi myöskin olla sisältä rikki tyyliin toimii-ei toimi.
2004 ei vielä ole kumikiinnitteinen, joten moottori saa maan suoraan rungosta. On se kumien varassa, paksu maakaapeli siis pitää löytyä.
Akulta lähtevä maajohto menee muistaakseni enskakopan taakse alas moottorin kiinnikkeeseen.
2004 ei vielä ole kumikiinnitteinen, joten moottori saa maan suoraan rungosta. On se kumien varassa, paksu maakaapeli siis pitää löytyä.
Akulta lähtevä maajohto menee muistaakseni enskakopan taakse alas moottorin kiinnikkeeseen.
Viimeksi muokannut Pertti, 15:42 17.07.2017.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Itse itseäni korjaten
Syy: Itse itseäni korjaten
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: 2004 Sportster runkonmaapiste?
Eikös kumiripustus tullut juurikin 2004.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: 2004 Sportster runkonmaapiste?
Onnittelut Harikka, olet saanut niskoillesi tosi hankalan vian.-Harikka- kirjoitti:Kyllä tuo on gummikiinnitteine, kone vatkaa kummallisesti Softii verrattunaPertti kirjoitti:Akku voi myöskin olla sisältä rikki tyyliin toimii-ei toimi.
2004 ei vielä ole kumikiinnitteinen, joten moottori saa maan suoraan rungosta.
Akulta lähtevä maajohto menee muistaakseni enskakopan taakse alas moottorin kiinnikkeeseen.
Täytyypä kurkata maapiuha, ku oon seuraavan kerra rätkän luona.
Myyjän mukkaa akku on uusittu viime vuonna, tais tulla omistajattarelle jopa kuittiki...
Katsoin kaikki sähkökuvat omasta manuaalista, mutta niissä on akun -napa vedetty vaan maihin, eikä kerrota minne.
Yleensä se vedetään ekana suoraan starttimoottorille (siellä tarvitaan eniten virtaa). Samoin plusnapa tulee suoraan sinne (solenoidin kautta tosin). Jos irrotat sen -navan sieltä starttimoottorin päästä, mittari kiinni akun päähän ja siihen starttimoottorin puoleiseen päähän. Mittari ohmi (vastus) alueelle ja kääntelet ja taivuttelet sitä johtoa, niin jostain voisi löytyä patkivä kohta. Noin paksussa johdossa pitäisi kyllä näkyä jotain ulkoisiakin merkkejä jos on väliltä saanut osumaa. Kokeilla vois myös suoraan esim. akkukaapeleilla, paraneeko starttaus tallissa selvästi? Sitten vaan kaapelit vaihtoon. Olen käyttänyt akunnavoissa akkuvaseliinia, Biltema myi ainakin joskus pientä tuubia parilla eurolla. Sehän riittää ikuisuuksia.
Voihan se vika tietenkin olla +kaapelissakin.
Joo olin Softin vieressä, tyhjäkäynti oli aivan erilaista, Sporster tärisi aivan hirveesti (säädin tyhjäkäyntiä suuremmaksi, auttoi vähän).
t. Old (Sportster 1200, -04)
Re: 2004 Sportster runkonmaapiste?
Se tärinä saattaa katkaista kaapelikengän siten, että kaapeli makaa liittimen päällä ja startatessa hitsaa sen verran kiinni, että yhdistää. Tärinä sitten taas irroittaa. Oli startin päässä vanhassa softailissa juuri noin eikä vikaa meinannut löytyä millään. Vahingossa sitten jäi kaapeli käteen.
Sportin kaapeli tulee startin taakse lohkoon ja toinen pää pitäisi tulla runkoon tai suoraan akkuun. Jos tulee akkuun, on jossakin vielä pätkä kaapelia lohkon ja rungon välillä.
Kun kaapelit löytyy, kannattaa kohtuullisen kovalla kädellä kokeilla, että ovat kiinni.
Sportin kaapeli tulee startin taakse lohkoon ja toinen pää pitäisi tulla runkoon tai suoraan akkuun. Jos tulee akkuun, on jossakin vielä pätkä kaapelia lohkon ja rungon välillä.
Kun kaapelit löytyy, kannattaa kohtuullisen kovalla kädellä kokeilla, että ovat kiinni.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: 2004 Sportster runkonmaapiste?
Joo Pertti on jälleen oikeassa. Se viallinen johto on nyt melkein poikki ja saa vähän kontaktia. Todennäköisin paikka on liittimen juuressa (johto pääsee tärinässä liikkumaan liitin ei). Eli selviät varmaan ilman mittariakin. Hyvä puoli tossa viassa on että se kyllä vielä pahenee, kun tärinä jatkuu ja piuha on kohta kokonaan poikki.
Ihan off the topic: Mikä on ero Sportster ja Softailin koneessa? Sportster tärisee paljon, Soft ei?
Old
Ihan off the topic: Mikä on ero Sportster ja Softailin koneessa? Sportster tärisee paljon, Soft ei?
Old
Re: 2004 Sportster runkonmaapiste?
Moi
Vielä: tuo Sportster runko ei tarvitse olla maadoitettu, voi toki olla. Kone maadoittuu "väkisin" sen startin kautta.
Joudut kuitenkin likaamaan kynnenaluset ja kaivamaan ne piuhat esiin. Mulla tärisi akun ruuvit irti, eikä lähtenyt käyntiin. Toi tärinä tekee näköjään kaikkea kivaa pyörään.
Old
Vielä: tuo Sportster runko ei tarvitse olla maadoitettu, voi toki olla. Kone maadoittuu "väkisin" sen startin kautta.
Joudut kuitenkin likaamaan kynnenaluset ja kaivamaan ne piuhat esiin. Mulla tärisi akun ruuvit irti, eikä lähtenyt käyntiin. Toi tärinä tekee näköjään kaikkea kivaa pyörään.
Old
- Peacemaker76
- Viestit: 499
- Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: 2004 Sportster runkonmaapiste?
Muistan ne lukuisat Harikan lausahdukset; Sportster on Tunturi super sport steroideilla jne muuta vähättelevää
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Re: Turusta piuhat mallista? 2004 Sportster runkonmaapiste?
Voit kysyä myös venehuolloista (standardi akkupiuhat). Niiltä pitäisi löytyä pihdit ja tarvikkeet myös.
Old
Old