USAn tuliainen tuli kontista ulos tiistaina ja ajelin sen kotiin suojaan. Toki oli taas akku tyhjä merimatkan jäljiltä. No olihan se toki viitisen viikkoa matkallakin ja akku orggis (-12), ja aiemminkin enteillyt ikääntymistään ollen tyhjä pariinkin otteeseen tovin seisottuaan. Lienee kohta uuden akun osto edessä.
Mutta lähtipä vaan helposti tuuppamalla satamassa käyntiin, 2-vaihde ja 5 metrin tuuppaus ja PrumPrum.
Ei siitä enempää, vielä...ensi viikolla mennään katsastus sedän juttusille ja katsotaan sitten sen palaverin jälkeen mitä muutoksia vaaditaan.
Täällä(kin) olen ollut lukevinani Loimaan huoltoa ja Attea kehutun osaavana tuunaajana, saanko mitään irti jos pyöräni kiikutan käsittelyynsä ? Täysin orggis ja räpeltämätön -12 Sportster Iron 883 siis on kyseessä, ei edes ilmanputsaria tai pakoputkea ole (vielä) vaihdettu. Tarkoitan että onko mitään hyötyä säädättää arvoja kohdilleen, kun se on tuollainen US-malli, joka nyt siirtyi pysyvästi tänne kylmään Pohjolaan?
En tavoittele mitään uskomattomia tehoja tai raketin kiihtyvyttä, en niitä kaipaa enkä tarvitse. Lähinnä kun se huoltoonkin pitää kohta viedä, samalla sen voisi optimoida, jos hyöty on selvä.
Tuunaus tarpeen ?
Tuunaus tarpeen ?
Eki / -12 Sportster Iron
Re: Tuunaus tarpeen ?
Mulla on ollut tapana ajaa aina ensin 1 kausi. Siinä oppii pyörän metkut ja tulee tehtyä lista muokattavista asioista talveksi. Onnea uudelle perheenjäsenelle.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: Tuunaus tarpeen ?
Juu, montut ja reiät tiedän sieltä lähitienoilta.
Ja niitä meinaan on.
Ja niitä meinaan on.
Eki / -12 Sportster Iron
Re: Tuunaus tarpeen ?
Noi putket, hengitys + säätö kannattaa tehdä samalla kerralla.
Joko viet liikkeeseen ja hoidat rahalla huollon yhteydessä, tai sitten huollat ja vaihdat itse.
Mulla oli ruisku 883 ja esim fuelpakin säätö siihen meni todella helposti. Noita sarjoja on useita ja hifistelijät voivat niitä säätää enemmänkin.
Mutta perusjuttuun änkkärit + hengitys + säätöbox (minkä nyt satut löytämään). Jos löydät jotkut tunnettua merkkiä olevat, niin todennäköisesti kartat löytyy suoraan valmistajalta. Mulla oli kiljuvat kotkat joten oli suoraan. Yhtään osaa en ostanut uutena. Palsta toimi aika hyvin
Joko viet liikkeeseen ja hoidat rahalla huollon yhteydessä, tai sitten huollat ja vaihdat itse.
Mulla oli ruisku 883 ja esim fuelpakin säätö siihen meni todella helposti. Noita sarjoja on useita ja hifistelijät voivat niitä säätää enemmänkin.
Mutta perusjuttuun änkkärit + hengitys + säätöbox (minkä nyt satut löytämään). Jos löydät jotkut tunnettua merkkiä olevat, niin todennäköisesti kartat löytyy suoraan valmistajalta. Mulla oli kiljuvat kotkat joten oli suoraan. Yhtään osaa en ostanut uutena. Palsta toimi aika hyvin
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: Tuunaus tarpeen ?
Nyt en muista mitä tuon alustalle olit tehnyt, mutta marssijärjestys on hyötysuhteessa se, että ensin alusta kuntoon. Siinä saa rahalle eniten vastinetta.
Tässäkin pätee se, että jos pyörässä puuttuu ainoastaan tehoa, niin sitten se on jo hyvä. Sitä on helppo lisätä, kun kaikki muu on tip-top kunnossa.
Tässäkin pätee se, että jos pyörässä puuttuu ainoastaan tehoa, niin sitten se on jo hyvä. Sitä on helppo lisätä, kun kaikki muu on tip-top kunnossa.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus