Kokemusta...
Kokemusta...
Oon lukenut sivuilta monet matka ohjeet , en halunut sotkea toisten ketjuja , niin ajattelin kysyä tässä.
Ajatus olisi mennä ensi vuonnaa Ranskan kieruelle....
Olisko kokemusta Stena Linesta Göteborg -Kiel suunalla ?? Sitä kautta ei oo vielä ajanut . Ruotsi ja Tanskan Läpi Saksaan oon ajanut.
Via Baltika on mulle kirosana - olen ajanut rekkaa ja h-autoja sinne / sieltä.. - EI kiinnostaa.! Jättäisin tuon ajamisen Saksaan , Hollannin ja Ranskaan puolelle.
Palumatkan tulisin suoraan Travemyndesta -Helsinkiin laivalla .
Kun nyt ajattelin ottaa puolison mukaan ... niin 400--500 km päivässä olisi max . Rouva kyllä kiinnostaa tuo Ranska ...mutta ei kiinnostaa aja vuorokauden putkeen......semmosiin hän ei tule....
Ja sit Hollannin ja Ranskan kokemuksia kiitos ! Ei oo ite käynyt ja en tiiä mitä pitää varoa ..tai jättää tekemättä ..
Ajatus olisi mennä ensi vuonnaa Ranskan kieruelle....
Olisko kokemusta Stena Linesta Göteborg -Kiel suunalla ?? Sitä kautta ei oo vielä ajanut . Ruotsi ja Tanskan Läpi Saksaan oon ajanut.
Via Baltika on mulle kirosana - olen ajanut rekkaa ja h-autoja sinne / sieltä.. - EI kiinnostaa.! Jättäisin tuon ajamisen Saksaan , Hollannin ja Ranskaan puolelle.
Palumatkan tulisin suoraan Travemyndesta -Helsinkiin laivalla .
Kun nyt ajattelin ottaa puolison mukaan ... niin 400--500 km päivässä olisi max . Rouva kyllä kiinnostaa tuo Ranska ...mutta ei kiinnostaa aja vuorokauden putkeen......semmosiin hän ei tule....
Ja sit Hollannin ja Ranskan kokemuksia kiitos ! Ei oo ite käynyt ja en tiiä mitä pitää varoa ..tai jättää tekemättä ..
moorits
Re: Kokemusta...
Tuo Göteborg - Kiel oli minulle uusi tuttavuus. Katsoin pikaisesti Stenan sivulta ja pari seikkaa minua siinä häiritsi. Lähinnä pidempi notkuminen laivalla ja kalliimpi hinta verrattuna Trelleborg - Travemunde tai Rostock. Onhan siinä tietysti n. 200 km lyhyempi ajomatka, mutta mieluummin hyvässä kelissä ajelee kuin notkuu laivassa - minun mielestäni.
Se Trelleborgin 650-700 km reitistä riippuen menee lopulta yllättävän helposti ekana matkapäivänä, kun into on vielä päällä parhaimmillaan. Eikä siinä tarvitse paahtaa, sen ehtii hyvin taukojenkin kanssa.
Toissa kesänä Trelleborg - Travemunde meni ainakin minulle sattuneella vuorolla niin, että olimme rannassa 2- 2,5 ennen lähtöä ja saimme ajaa pyörän suoraan laivaan ja hyttiin vaan nukkumaan. Noilla laivoilla en ole itse ikinä tavannut meluisaa väkeä.
Paluuvaihtoehtona heittäisin Stenan nopean päivävuoron Sassnitzista Trelleborgiin. Siinä sitten Ruotsissa yksi yöpyminen ja seuraavana iltana Tukholmaan. Menee varsin kivasti kahdessa osassa. Siinä voi olla vaikka yhden yön tuolla Rugenin saarella, seillä on historian havinaa, mm. aivan uskomaton Prora.
Se Trelleborgin 650-700 km reitistä riippuen menee lopulta yllättävän helposti ekana matkapäivänä, kun into on vielä päällä parhaimmillaan. Eikä siinä tarvitse paahtaa, sen ehtii hyvin taukojenkin kanssa.
Toissa kesänä Trelleborg - Travemunde meni ainakin minulle sattuneella vuorolla niin, että olimme rannassa 2- 2,5 ennen lähtöä ja saimme ajaa pyörän suoraan laivaan ja hyttiin vaan nukkumaan. Noilla laivoilla en ole itse ikinä tavannut meluisaa väkeä.
Paluuvaihtoehtona heittäisin Stenan nopean päivävuoron Sassnitzista Trelleborgiin. Siinä sitten Ruotsissa yksi yöpyminen ja seuraavana iltana Tukholmaan. Menee varsin kivasti kahdessa osassa. Siinä voi olla vaikka yhden yön tuolla Rugenin saarella, seillä on historian havinaa, mm. aivan uskomaton Prora.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Kokemusta...
Toiseen viestiin sitten Hollanti ja Ranska.
Jos ajaa haluaa, ohittaisin Hollannin, koska siellä ei voi edetä muualla kuin moottoritiellä. Muuten siellä on 1-2 km väkein liikennevalot tai ympyrä ja jatkuvaa kytkimen vatkaamista. Pieni maa, paljon liikennettä ja porukkaa = tökkivää ajoa - paitsi moottoritiellä. Autolla olen ajanut melkoisen monta kertaa Hollannissa ja jos ei ole kiire, kivahan siellä on pyöriä automaattivaihteistolla, mutta pyörällä saa kytkinkäteen jännetupin tulehduksen
Hollannissa on upeita rantoja, mm. Zandvoort ja Haag - siellä tosin saa maisemia katsellessa äkkiä mustan silmän kipakammallta tarakkaharakalta Jos siis sattu se yksi niistä kolmesta hellepäivästä kohdalle siellä rannalla Muuten Atlantin rannikko on vesisadetta ja kylmää tuulta lähes aina. Belgia ei tuosta paljon parane. Viehättäviä maita autonmatkailijalle, ei moottoripyörälle. Luxemburgissa taas halpa bensa, mutta sitä ei paljon pyörän tankkiin mahdu.
Ranska on yksi parhaita moottoripyörämaita, kunhan kiertää Pariisin kaukaa. Paljon hyväää tietä ja naviin kielto käyttää maksullisia. Kyliä sielläkin riittää ja niissä tungosta, mutta kylien väli on silkkaa juhlaa ajella. Tosin rajoitus on vain 90 ja sitä myös valvotaan. Ranska on malliesimerkki maasta, jossa liikennekulttuuri ja turvallisuus on muuttunut 20 vuodessa täysin radikaalisti. Vanhan ajan välimerellinen kaahaus on historiaa ja siellä ajetaan nätisti sääntöjen mukaan tai valo välähtää pienistäkin ylityksistä ja siellä kuvataan takaapäin rekkarit useimmiten ja on turha mennä selittämään, että en minä siinä ajanut, todista että ajoin
Ja taas se sama virsi Atlantin rannikosta - välttäkää sitä, jos ei ole perversiota sateessa ja tuulessa ajamisesta.
Jos ajaa haluaa, ohittaisin Hollannin, koska siellä ei voi edetä muualla kuin moottoritiellä. Muuten siellä on 1-2 km väkein liikennevalot tai ympyrä ja jatkuvaa kytkimen vatkaamista. Pieni maa, paljon liikennettä ja porukkaa = tökkivää ajoa - paitsi moottoritiellä. Autolla olen ajanut melkoisen monta kertaa Hollannissa ja jos ei ole kiire, kivahan siellä on pyöriä automaattivaihteistolla, mutta pyörällä saa kytkinkäteen jännetupin tulehduksen
Hollannissa on upeita rantoja, mm. Zandvoort ja Haag - siellä tosin saa maisemia katsellessa äkkiä mustan silmän kipakammallta tarakkaharakalta Jos siis sattu se yksi niistä kolmesta hellepäivästä kohdalle siellä rannalla Muuten Atlantin rannikko on vesisadetta ja kylmää tuulta lähes aina. Belgia ei tuosta paljon parane. Viehättäviä maita autonmatkailijalle, ei moottoripyörälle. Luxemburgissa taas halpa bensa, mutta sitä ei paljon pyörän tankkiin mahdu.
Ranska on yksi parhaita moottoripyörämaita, kunhan kiertää Pariisin kaukaa. Paljon hyväää tietä ja naviin kielto käyttää maksullisia. Kyliä sielläkin riittää ja niissä tungosta, mutta kylien väli on silkkaa juhlaa ajella. Tosin rajoitus on vain 90 ja sitä myös valvotaan. Ranska on malliesimerkki maasta, jossa liikennekulttuuri ja turvallisuus on muuttunut 20 vuodessa täysin radikaalisti. Vanhan ajan välimerellinen kaahaus on historiaa ja siellä ajetaan nätisti sääntöjen mukaan tai valo välähtää pienistäkin ylityksistä ja siellä kuvataan takaapäin rekkarit useimmiten ja on turha mennä selittämään, että en minä siinä ajanut, todista että ajoin
Ja taas se sama virsi Atlantin rannikosta - välttäkää sitä, jos ei ole perversiota sateessa ja tuulessa ajamisesta.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Kokemusta...
Kolmanteen viestiin tiivistelmä: Ruotsin kautta Saksaan ja takaisin.
Tanska on pelkkää tasankoa, tuulta ja tuiverrusta ja vesisadetta, unohtakaa sekin.
Saksassa niin pitkälle etelään kuin mahdollista moottoriteitä ja B-teitä vaihdelleen fiiliksen mukaan ja sitten käännös oikealla ja Ranskaan.
Näin saa nautti Harrikalla ajamisesta parhaimmillaan
Espanja ja Kroatia olisivat myös suositeltavia, mutta kaikkea ei kerralla ehdi.
PS.
Korjaa tuota otsikkoa, että selviää paremmin mistä sitä kokemusta halutaan. Silloin oikeat ihmiset lukevat ketjun.
Tanska on pelkkää tasankoa, tuulta ja tuiverrusta ja vesisadetta, unohtakaa sekin.
Saksassa niin pitkälle etelään kuin mahdollista moottoriteitä ja B-teitä vaihdelleen fiiliksen mukaan ja sitten käännös oikealla ja Ranskaan.
Näin saa nautti Harrikalla ajamisesta parhaimmillaan
Espanja ja Kroatia olisivat myös suositeltavia, mutta kaikkea ei kerralla ehdi.
PS.
Korjaa tuota otsikkoa, että selviää paremmin mistä sitä kokemusta halutaan. Silloin oikeat ihmiset lukevat ketjun.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Kokemusta. eli miten toi Ranska on aja ja olla !!
Kiitos !
Olen itsekin ajatellu jättää tuo hollanti väliin ja koko to rannikko. Ne viileät vedet ja ranta ei kiinnostaa .Olen jo 15 v talvehtinut Thaimaassa , 3 kk on lämmin vesi ja hiekkaranta..ja ainoa kulkupeli on motskari. Sen takia on vaikea houkutella puolisoa pitkään ajon...Vaimolle tuo Parisi on must ! Eli siitä ei pääse yli ...ei ympäri.. pitää kestää.. Sen jälkeen saan ite päättää missä mennään. Haaveissa olisi käydä välimeressä uimassa Ei oo mitään erikoista ajattellu . Vinkkejä , mihin mennä ja mitä nähä. Ne viini-jutut ei kiinnostaa ....hyvä ruoka kyllä
Olen itsekin ajatellu jättää tuo hollanti väliin ja koko to rannikko. Ne viileät vedet ja ranta ei kiinnostaa .Olen jo 15 v talvehtinut Thaimaassa , 3 kk on lämmin vesi ja hiekkaranta..ja ainoa kulkupeli on motskari. Sen takia on vaikea houkutella puolisoa pitkään ajon...Vaimolle tuo Parisi on must ! Eli siitä ei pääse yli ...ei ympäri.. pitää kestää.. Sen jälkeen saan ite päättää missä mennään. Haaveissa olisi käydä välimeressä uimassa Ei oo mitään erikoista ajattellu . Vinkkejä , mihin mennä ja mitä nähä. Ne viini-jutut ei kiinnostaa ....hyvä ruoka kyllä
moorits
Re: Kokemusta. eli miten toi Ranska on aja ja olla !!
Pariisiin voi mennä vaikka erikseen lentäen No joo, jos pyörällä ei viitsi ruuhkissa rypeä, niin pyörä parkkiin ja junalla kaupunkiin. Saa paljon enemmän irti kaupungista, kun ei mene hermo heti liikenteen takia. Olikohan siellä muuten jopa jotain rajoituksia nykyään kaluston iästä keksittynä Pariisiin mennessä. Jos on uudenkarhea pyörä, niin ei ongelmaa sen suhteen.moorits kirjoitti:Vaimolle tuo Parisi on must !
Omituisuuksia on lainsäädönnössä, mm. 2 kpl kertakäyttöisiä alkometrejä mukaan, mutta tästä ei sakoteta. Itse en ole enää niitä raahannut. Kypärässä pitää olla 4 suuntaan reilu heijastin, mutta tässäkään ilmeisesti ei ulkomaan eläviä rankaista. Ranskassa myytävissä kypärissä ne ovat pakolliset.
Huomioliivit pitää olla mukana ja niitä on käytettävä, jos pysähtyy valtateiden pientareelle. Tästa kai sakotetaankin. Ajossa eivät siis pakolliset suinkaan, vaikka joku aina niin jaksaa väittää.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Kokemusta...
Pöyrä ei oo kyllä uusi... 99vm. Tämä on siellä jo vanha... toivottavasti kelpaa niille..
Ruukissa oon tottunut ajamaan , nytkin meen Thaimaan ja siellä niitä riittä . Ajotyyli on varmasti erilainen
Ruukissa oon tottunut ajamaan , nytkin meen Thaimaan ja siellä niitä riittä . Ajotyyli on varmasti erilainen
moorits
Re: Kokemusta...
http://www.motorcyclenews.com/news/2016 ... rom-paris/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa 2016 päivätyssä uutisessa sanotaan näin:
Motorcycles manufactured before June 1 1999 are to be banned from Paris between the hours of 8am and 8pm starting July 1, with a €35 fine coming into effect later this year on October 1. (2016)
Voi olla uutisankka tai sitten ei. Todennäköisimmin taas yksi ranskalaisuuden ilmentymä - joku poliitikko ottaa sulan hattuunsa päätöksestä, jota kukaan ei kunnioita eikä valvo, mutta pykälä on saatu kirjoihin ja kansiin.
Kyllä tuolla summalla voi ottaa riskinkin
Saksassa noita autojen päästötarroja tietyissä kaupungeissa kai ihan oikeasti jopa valvotaan. Pariisista en tiedä. Siellä on tullut käytyä monta kertaa työreissuilla, mutta ei kertaakaan itse ajaen millään. Junilla sinne oikeasti pääsee helpoiten.
Tuossa 2016 päivätyssä uutisessa sanotaan näin:
Motorcycles manufactured before June 1 1999 are to be banned from Paris between the hours of 8am and 8pm starting July 1, with a €35 fine coming into effect later this year on October 1. (2016)
Voi olla uutisankka tai sitten ei. Todennäköisimmin taas yksi ranskalaisuuden ilmentymä - joku poliitikko ottaa sulan hattuunsa päätöksestä, jota kukaan ei kunnioita eikä valvo, mutta pykälä on saatu kirjoihin ja kansiin.
Kyllä tuolla summalla voi ottaa riskinkin
Saksassa noita autojen päästötarroja tietyissä kaupungeissa kai ihan oikeasti jopa valvotaan. Pariisista en tiedä. Siellä on tullut käytyä monta kertaa työreissuilla, mutta ei kertaakaan itse ajaen millään. Junilla sinne oikeasti pääsee helpoiten.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Kokemusta...
Tämä löytyi vähän asian sivusta:
http://www.abc.net.au/news/2017-06-13/r ... ay/8612236" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.abc.net.au/news/2017-06-13/r ... ay/8612236" onclick="window.open(this.href);return false;
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Kokemusta...
Pariisissa käytiin mekin bussilla. Ja olin kyllä hyvin tyytyväinen, että pyörä jätettiin leiriin. Ihme kyllä, en yhtään kolaria päässyt kuvaamaan, vaikka koko ajan mulla oli kamera valmiina. Skoottereistakin kääntelivät peilejä suppuun, että mahtuivat pienimmästäkin raosta, niin yritäpä siinä Electralla edetä!
Alkometripakko tuli muistaakseni 2013 ja mä teippasin katteeseen yhden kertakäyttöisen mukaan. Kukaan ei siitä ollut kiinnostunut. Samoin silloin uutisoitiin niistä ajovarusteiden heijastimista, joku tietty neliömäärä pitäis ajoasennossa näkyä. Aattelin, että poliisin kanssa sit mittaillaan niitä ajopuvun heijastimien neliösenttejä, mut ei tarvinnu. Eikä kellään mitään heijastinliiviäkään ajossa päällään ollu...
Alkometripakko tuli muistaakseni 2013 ja mä teippasin katteeseen yhden kertakäyttöisen mukaan. Kukaan ei siitä ollut kiinnostunut. Samoin silloin uutisoitiin niistä ajovarusteiden heijastimista, joku tietty neliömäärä pitäis ajoasennossa näkyä. Aattelin, että poliisin kanssa sit mittaillaan niitä ajopuvun heijastimien neliösenttejä, mut ei tarvinnu. Eikä kellään mitään heijastinliiviäkään ajossa päällään ollu...
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Re: Kokemusta...
Kiiti !
Semmosta vielä , missä päin Parisia olisi hyvä hommata majapaikka .Kartalla on helevetin iso kylä.....eikä osa päättää mitään. Semmonen ns keskipiste , piste mistä voisi tutkia paikkoja ja nähtävyksiä. Joko pyörällä tai sit juna/ metro/ bussit . Jos vaikka jättäisi prätkän hotellille joku päivä ja voisi vaikka kävelläkin (kaikki minua tuntavat naura tässä) jotain katsomaan...
Semmonen viikko olisi aikaa Parisiin ihmeille...
Semmosta vielä , missä päin Parisia olisi hyvä hommata majapaikka .Kartalla on helevetin iso kylä.....eikä osa päättää mitään. Semmonen ns keskipiste , piste mistä voisi tutkia paikkoja ja nähtävyksiä. Joko pyörällä tai sit juna/ metro/ bussit . Jos vaikka jättäisi prätkän hotellille joku päivä ja voisi vaikka kävelläkin (kaikki minua tuntavat naura tässä) jotain katsomaan...
Semmonen viikko olisi aikaa Parisiin ihmeille...
moorits
Re: Kokemusta...
Pariisi oli ihan pirun hieno kaupunki se vähä mitä sitä olen päässy maistaan lyhyellä vierailulla. Taatusti joku päivä uusiks.
Ite majotuin 9. Arr. alueella mut on sanottava et tuolla on lyhyt matka kävellä monille paikoille. Metroasemat on tosi lähellä toisiaan toisin ku Lontoossa. Meet tunneliin ja nouset ja kohta huomaat et katos tuossahan toi mistä menit alas.
Notre Dame klo02 pimeellä kylmässä yksin eikä ketään missään oli kyl oikeesti tosi vaikuttava. Sisään en tietty päässy.
Pigalle elikkä punaisten lyhtyjen alue kannattaa tsekata. Moulin Rouge siellä oli hieno. Itseasiassa kovin siisti punasten lyhtyjen alueeksi. Tissibaareja siel on paljon mut niis en käyny ja huijaavatki perkeleet kuulemma (oliko ylläri jollekki!?!?), mut löysin ihan jees rocki baarista itteni.
Eli all in all, keskustaan yöksi ja hyvät kengät.
Ite majotuin 9. Arr. alueella mut on sanottava et tuolla on lyhyt matka kävellä monille paikoille. Metroasemat on tosi lähellä toisiaan toisin ku Lontoossa. Meet tunneliin ja nouset ja kohta huomaat et katos tuossahan toi mistä menit alas.
Notre Dame klo02 pimeellä kylmässä yksin eikä ketään missään oli kyl oikeesti tosi vaikuttava. Sisään en tietty päässy.
Pigalle elikkä punaisten lyhtyjen alue kannattaa tsekata. Moulin Rouge siellä oli hieno. Itseasiassa kovin siisti punasten lyhtyjen alueeksi. Tissibaareja siel on paljon mut niis en käyny ja huijaavatki perkeleet kuulemma (oliko ylläri jollekki!?!?), mut löysin ihan jees rocki baarista itteni.
Eli all in all, keskustaan yöksi ja hyvät kengät.
-Know your enemy-
Re: Kokemusta...
Meillä oli hotelli siitä Eiffelintornin ja Champs-Elyseen välimailta. Louvre, Notre Dame, Riemukaari, Elysee ja Eiffeli ihan siinä kävelymatkan säteellä (suhteellinen käsite tietysti). Metroilla pääsee hyvin sinne sun tänne, käsittämätön kusenhaju niissä kongeissa vaan on.
Paljonhan siellä prätkiä oli, mutta suurimmat olivat jotain Bonnevillen luokkaa, ei laukkuja tai katteita, scramble- tai perusmuodossaan. Kaatumisen jäljet ei harvinaisia. Skoottereita miljoona ja 125-500cc perusprätkiä seassa.
Autot pysäköivät tuntumalla, eli vekslatessa ajetaan kiinni toisen puskuriin, suunta vaihtuu, sitten toisen puskuriin jne. Rosvoja joka paikassa, eli kannattaa katsoa mihin pyöränsä pysäköi.
Itse en menisi Pariisiin suhailemaan millään ajoneuvolla, paitsi ehkä panssarivaunulla, sen verran mielipuolinen liikenne siellä on. Oikeasti pelotti tilataksin kyydissä kun mentiin lentokentälle, pitkälle toista sataa vauhtia, neljällä kaistalla autoja puskuri puskurissa ja välissä suhaa muutama hullu kyykkypyörineen. Elyseellä taksi raapaisi jonkun mamman pösöstä peilin nurinperin kun oli vähän ahdasta, matka jatkui, mitä nyt kirouksia ja käsimerkkejä sinkoili avoimista ikkunoista puoleen&toiseen seuraavissa liikennevaloissa.
Jos Pariisi on "pakko" nähdä pyöräreissulla, niin itse varmaan ajaisin esim lentokenttähotellin parkkiin tms valvottuun paikkaan missä on juna-asema vieressä, kamat hotelliin ja junalla kylälle. Ei tarvi pyöräkamppeissa dallailla pitkin kyliä eikä jättää omaisuutta kadun varteen.
PS: Moorits, mainitsit välimeressä uimisen. Nizza on aivan älyttömän hieno kaupunki, ja ainakin lentsikasta katsellen maisemat siinä ympärillä ovat moottoripyöräilylle otolliset. Oltiin vaan vähän venytetty viikonloppu niin ei poistuttu kaupunkialueelta Ja Rivierahan jatkuu siitä kumpaankin suuntaan, paljon näkemistä.
Paljonhan siellä prätkiä oli, mutta suurimmat olivat jotain Bonnevillen luokkaa, ei laukkuja tai katteita, scramble- tai perusmuodossaan. Kaatumisen jäljet ei harvinaisia. Skoottereita miljoona ja 125-500cc perusprätkiä seassa.
Autot pysäköivät tuntumalla, eli vekslatessa ajetaan kiinni toisen puskuriin, suunta vaihtuu, sitten toisen puskuriin jne. Rosvoja joka paikassa, eli kannattaa katsoa mihin pyöränsä pysäköi.
Itse en menisi Pariisiin suhailemaan millään ajoneuvolla, paitsi ehkä panssarivaunulla, sen verran mielipuolinen liikenne siellä on. Oikeasti pelotti tilataksin kyydissä kun mentiin lentokentälle, pitkälle toista sataa vauhtia, neljällä kaistalla autoja puskuri puskurissa ja välissä suhaa muutama hullu kyykkypyörineen. Elyseellä taksi raapaisi jonkun mamman pösöstä peilin nurinperin kun oli vähän ahdasta, matka jatkui, mitä nyt kirouksia ja käsimerkkejä sinkoili avoimista ikkunoista puoleen&toiseen seuraavissa liikennevaloissa.
Jos Pariisi on "pakko" nähdä pyöräreissulla, niin itse varmaan ajaisin esim lentokenttähotellin parkkiin tms valvottuun paikkaan missä on juna-asema vieressä, kamat hotelliin ja junalla kylälle. Ei tarvi pyöräkamppeissa dallailla pitkin kyliä eikä jättää omaisuutta kadun varteen.
PS: Moorits, mainitsit välimeressä uimisen. Nizza on aivan älyttömän hieno kaupunki, ja ainakin lentsikasta katsellen maisemat siinä ympärillä ovat moottoripyöräilylle otolliset. Oltiin vaan vähän venytetty viikonloppu niin ei poistuttu kaupunkialueelta Ja Rivierahan jatkuu siitä kumpaankin suuntaan, paljon näkemistä.
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: Kokemusta...
Olin kymmenen vuotta sitten Pariisissa. Keskustassa kävellessä jossain oli ensin HD-liike,sitten Triumph-liike ja vielä Buell-liike. Kaikki noin 150 metrin matkalla. Mulla oli tuolloin kaikki em. pyörät,mikä sattuma . En tiedä,onko noita enää.
Loud valves save lives