Sivu 1/1
Kaasarikoneen konversio 883>1200
Lähetetty: 20:02 09.01.2018.
Kirjoittaja KariPo
Mitenköhän tarpeellinen toimenpide on tuo nokka-akselien vaihto konversion yhteydessä. Kohtuullisen kalliita nippeleitä nuokin ovat.
Re: konversio
Lähetetty: 21:47 09.01.2018.
Kirjoittaja UrpoTJ
Mitähän meinasit konversioida ja minkälaiseksi?
Re: konversio
Lähetetty: 09:26 10.01.2018.
Kirjoittaja KariPo
Tärkein unuhtu
Sportster 883 wiseco männät ja sylinterit hankittu ja sytkä. Pärjääkö noilla?
Re: konversio
Lähetetty: 09:55 10.01.2018.
Kirjoittaja Pertti
Itse en laittaisi nokkia vielä, mutta säädettävät työntötangot kyllä varoiksi vaihtaisin. Jos jakopään avaus tulee aiheelliseksi myöhemmin, ei tarvitse venttiilikoneistoa purkaa kun saa kepit pois löysäämällä.
V-Twin Cityssä Atte osaa varmasti vastata sportin moottoria koskeviin kysymyksiin. Soita ja kerro mitä olet jo hankkinut ja käyttötarkoitus, niin selviää tarviiko muuta. Eikä ole mutua.
Re: konversio
Lähetetty: 15:29 10.01.2018.
Kirjoittaja hdjokke
Jos loivahkoja nokkia harkitset, niin riippuu vuosimallista. Eli moposi mallin voisit laittaa allekirjoitukseesi. Ei tarttis arvailla.
2007 alkaen 883:ssa jyrkkeni nokat, eli muuttuivat W:ksi. Silloin ei juurikaan kannata laittaa esim. Andrews N2:sia, mitkä itse hankin vuoden 2000 malliseen XLH:n. Jos pyöräsi on 91-99, niin 2000 ja uudempiin tarkoitetuissa nokissa pitää vaihtaa Pinion-ratas. Eli korvata uusissa nokissa oleva moposi alkuperäisellä rattaalla.
Sitten voi myös miettiä, mihin ajoon nokkia tarvitset. Jos koko ajan ajelet pienillä vaihteilla ja ns. kuppi nurin, niin ei kannata hankkia nokkia, jotka on tarkoitettu normaaliin katuajoon hyvällä alaväännöllä. Normaalissa ajossa kierrokset ovat yllättävän alhaalla.
Mutta V-Twin Cityn Aten tietolaarin lisäksi nokista ja muista viriviri-asioista löytyy rutosti infoa esim. täältä.
http://www.hammerperf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: konversio
Lähetetty: 20:07 10.01.2018.
Kirjoittaja KariPo
porsas 2007 eli ei siis ruisku, minä olen Atteen yhteyksissä. Ajelen yleensä noita kuuenkympin mutkateitä, isompia yritän vältellä. Eli jos tulee mieleen jotain niin kirjuutelkaa kamut.
Re: konversio
Lähetetty: 22:38 10.01.2018.
Kirjoittaja Joe Cool
Vm. 2007 Sportster oli ekan vuoden ruisku. Muuta en tästä asiasta ymmärrä
Re: konversio
Lähetetty: 22:50 10.01.2018.
Kirjoittaja Pave.
Joe Cool kirjoitti:Vm. 2007 Sportster oli ekan vuoden ruisku. Muuta en tästä asiasta ymmärrä
Kenties ylivuotisena rekisteröity? Siis jos rekiteröintivuotta katsoo otteesta.....
Ei olis ensimmäinen mopo tässä maailmassa tai suomessakaan....
Re: konversio
Lähetetty: 22:56 10.01.2018.
Kirjoittaja Joe Cool
Pave. kirjoitti:Joe Cool kirjoitti:Vm. 2007 Sportster oli ekan vuoden ruisku. Muuta en tästä asiasta ymmärrä
Kenties ylivuotisena rekisteröity? Siis jos rekiteröintivuotta katsoo otteesta.....
Ei olis ensimmäinen mopo tässä maailmassa tai suomessakaan....
Se tuli minullakin ekana mieleen. Siksi lähdin kommentoimaan, että jos/kun osia lähtee vaihtamaan, niin panee sitten oikean vuoden tavaraa, jos ne nokat vaihtuivat nimenomaan '07:aan. Voisi olla looginen kohta ruiskuihin siirryttäessä vaihtaa nokkia.
Oikea vuosimalli selviää VIN-koodista dekoodereilla tai sitten ihan syöttämällä se tehtaan sivulle pyörän tietoihin. Samalla näkee osaluettelot, ohjekirjat ja luultavasti service manuaalinkin.
Kyllä alempaa vääntävämpien nokkien vaihto varmaan antaa noille pikkuteillekin lisää iloa. Omista pyöristäni ainoa vaihdetuilla nokilla tähän asti ollut oli '87 softail, joka oli kyllä huomattavasti nöyremmän oloinen lähtemään mutkista ja risteyksistä, kuin seuraava muuten samanlainen, mutta vakio '86. Mutta ei se kyllä yhtään vähemmän ripeä ollut moottoritienopeuksissakaan. Eli tuntui koko alueella paremmalta.
Lähetetty: 23:49 10.01.2018.
Kirjoittaja -Harikka-
.
Re: konversio
Lähetetty: 15:08 11.01.2018.
Kirjoittaja KariPo
Joe Cool kirjoitti:Vm. 2007 Sportster oli ekan vuoden ruisku. Muuta en tästä asiasta ymmärrä
suattopa ollatuo hyvinpitkälle 0kutonenkin kun muisti pätkii kaasari se on
Re: konversio
Lähetetty: 07:16 01.02.2018.
Kirjoittaja JKKo
Pertti kirjoitti:Itse en laittaisi nokkia vielä, mutta säädettävät työntötangot kyllä varoiksi vaihtaisin. Jos jakopään avaus tulee aiheelliseksi myöhemmin, ei tarvitse venttiilikoneistoa purkaa kun saa kepit pois löysäämällä.
Kuinkahan usein noita tikkuja pitää ottaa vekes kesken leikin? Ensinnäkin venttiilikoneiston löysääminen on moneen kertaan käytettävien tiivisteiden takana, lisäksi helppoa ja toisekseen vakioilla tikuilla ei tarvitse miettiä missä asennossa kone on kun tikkuja asentaa (ja säätää). Kolmannekseen ne jäykät säätämättömät tikut on ns pomminvarmat tuotteet jotka ovat mun XLTi:n moottorissani lohkojen ja kansivalujen lisäksi likia ainoita alkuperäisiä osia.
Tangon suojaputken tiivisteen vaihto -91 Sportsterisssa kestää <1h reittiä tankki pois, venttiilikannet pois, venttiilikoneistot pois, tikut pois, suojaputket pois, tiivisteet vaihtoon ja kokoonpano.