Penkityksen jälkeinen kulutus ?
Penkityksen jälkeinen kulutus ?
Onkohan kaikki menny OK
Pyörä 2013 ultra
Talvella uudet S&S 551EZ nokat + V&H alkukäyrät + Jekylin putket + Penkitys commaderille.
Takapyörä tehot 93 hp, hyvin vetää, ei moittimista.
Kulutus noin himppa reilu 7 l/100 km.... ???
Mitä kulutuksia muilla noin vastaavilla kokoonpanoilla
Pyörä 2013 ultra
Talvella uudet S&S 551EZ nokat + V&H alkukäyrät + Jekylin putket + Penkitys commaderille.
Takapyörä tehot 93 hp, hyvin vetää, ei moittimista.
Kulutus noin himppa reilu 7 l/100 km.... ???
Mitä kulutuksia muilla noin vastaavilla kokoonpanoilla
H-D "maailman työnnetyin moottoripyörä"
Re: Penkityksen jälkeinen kulutus ?
Paljon vai vähän?
Jos halutaan lisää lämpöä, pitää olla isompi valkea....siihen taas tarvitaan enemmän polttopuita.
Jos verrataan viritettyä vakioon, johonkin pisteeseen asti saattaa kulutus vähentyä, mutta sitten kun alkaa oikeasti tulla tehoja, pitää vastaavastgi kulutuksenkin nousta.
Muuten ikiliikkuja olisi jo aikaa keksitty
Jos halutaan lisää lämpöä, pitää olla isompi valkea....siihen taas tarvitaan enemmän polttopuita.
Jos verrataan viritettyä vakioon, johonkin pisteeseen asti saattaa kulutus vähentyä, mutta sitten kun alkaa oikeasti tulla tehoja, pitää vastaavastgi kulutuksenkin nousta.
Muuten ikiliikkuja olisi jo aikaa keksitty
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Penkityksen jälkeinen kulutus ?
Millaisessa ajossa se tuon ottaa ja milalisella kourmalla?
Minullakin nykyinen matkalehmä vie yli 7 kun kytkee vakionopeudensäätimen 140 ja siitä kiihdyttää ohituksissa 160+. Tuli testattua Saksassa pari viikoa sitten. Rauhallisemmassa ajossa menee taas jopa 5,5.
Eli siinä näkyy ilmanvastuksen nousu selvästi. Samoin perstuntuma on, että ohjelma ei ole hyvä, alle 3000 rpm on laihalla ja sitten saa vähintään riittävästi.
Minullakin nykyinen matkalehmä vie yli 7 kun kytkee vakionopeudensäätimen 140 ja siitä kiihdyttää ohituksissa 160+. Tuli testattua Saksassa pari viikoa sitten. Rauhallisemmassa ajossa menee taas jopa 5,5.
Eli siinä näkyy ilmanvastuksen nousu selvästi. Samoin perstuntuma on, että ohjelma ei ole hyvä, alle 3000 rpm on laihalla ja sitten saa vähintään riittävästi.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Penkityksen jälkeinen kulutus ?
Seitsemän litran kulutus tuntuu takana ajajain nenässä kärynä. Näillä bensan hinnoilla kannattanee ottaa penkkiin lisätunti tai kaksi ja ohentaa seoksia normi ajoalueella.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Penkityksen jälkeinen kulutus ?
Nyt tuli asiaan jo selvyyttä
Penkitys oli alunperin tehty päin hel....iä
Kulutus reilu 7 l/100, ja voimakas pakokaasun käry vaatteissa reissun jälkeen.
Penkitetty lamdat kiinni PC commanderille ?? 93 hp / 120 vääntö.
Laitoin pyörän loimaalle "oikealle" säätäjälle
Alkuun ei meinannut pysyä säädöt kohdallaa, mutta
suuttimien ja suodattimen vaihtojen jälkeen alkoi säätö onnistumaan.
Nyt 85 hp / 142 vääntö, kulutus 5.5 - 6 luokkaa
Eka penkittäjä oli vetänyt jotkut arvot penkistä, sen kummemmin testaamatta.
Tai sitten penkki näyttää mitä sattuu...
Jatkossa en enää millään nyrkkipajalla pyörääni säädätä.
Penkitys oli alunperin tehty päin hel....iä
Kulutus reilu 7 l/100, ja voimakas pakokaasun käry vaatteissa reissun jälkeen.
Penkitetty lamdat kiinni PC commanderille ?? 93 hp / 120 vääntö.
Laitoin pyörän loimaalle "oikealle" säätäjälle
Alkuun ei meinannut pysyä säädöt kohdallaa, mutta
suuttimien ja suodattimen vaihtojen jälkeen alkoi säätö onnistumaan.
Nyt 85 hp / 142 vääntö, kulutus 5.5 - 6 luokkaa
Eka penkittäjä oli vetänyt jotkut arvot penkistä, sen kummemmin testaamatta.
Tai sitten penkki näyttää mitä sattuu...
Jatkossa en enää millään nyrkkipajalla pyörääni säädätä.
H-D "maailman työnnetyin moottoripyörä"
Re: Penkityksen jälkeinen kulutus ?
Mielenkiintoinen tapaus. Millainen putsari siellä oli ja mikä tuli tilalle? Mitä säätäjä sanoi suuttimista? En ole kuullut suuttimien vaurioitumisista, mutta mitä hän epäili syyksi?AnttiM kirjoitti: 20:41 10.11.2018.Penkitys oli alunperin tehty päin hel....iä
suuttimien ja suodattimen vaihtojen jälkeen alkoi säätö onnistumaan.
Nyt 85 hp / 142 vääntö, kulutus 5.5 - 6 luokkaa
Eka penkittäjä oli vetänyt jotkut arvot penkistä, sen kummemmin testaamatta.
Tai sitten penkki näyttää mitä sattuu...
Tärkeintä on, että nyt pelaa ja kulutus tuntuu erittäin terveelle.
Penkit näyttävät just mitä halutaan tai mitä sattuu ja vertailu on mahdollista vain samassa pénkissä samoilla asetuksilla ennen ja jälkeen muutosten. Kaikki muu on vain suuntaa antavaa, jos edes sitäkään. Näin olen antanut kertoa itselleni ja yhden penkityksen ja pekittäjän kanssa käydyn keskustelun jälkeen jopa uskon tämän
Kyllähän noita ohjelmia heitellään surutta sisään ja läheskään aina eivät ole parhaita kertaheitolla.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Penkityksen jälkeinen kulutus ?
Oisko sinne vaihdettu liian isot suuttimet suuremman tehon tavoittelemiseksi?
Re: Penkityksen jälkeinen kulutus ?
Suuttimet oli olleet osittain tukossa, samoin polttoainesuodattimet.
Ilmanputsari on ollut koko ajan sama
Ilmanputsari on ollut koko ajan sama
H-D "maailman työnnetyin moottoripyörä"
Re: Penkityksen jälkeinen kulutus ?
No nyt aloin ymmärtämään. Miltä tankki näyttää sisältä jos kerran on suuttimet ja suodatin olleet tukossa?
Re: Penkityksen jälkeinen kulutus ?
Oli jonkun verran likaa kertynyt.
Tuontipyörä, joten historiaa ei tiedossa.
Ei ole niitä jenkki tuonteja, joita on ongittu tulva alueiden pohjilta.
Niissä on kuulema ollut aika ikäviä ylläyksiä
Tuontipyörä, joten historiaa ei tiedossa.
Ei ole niitä jenkki tuonteja, joita on ongittu tulva alueiden pohjilta.
Niissä on kuulema ollut aika ikäviä ylläyksiä
H-D "maailman työnnetyin moottoripyörä"
Re: Penkityksen jälkeinen kulutus ?
Jep, ne voivat näyttää päälle priimalta, mutta loppu onkin sitten arvoitusta. Tallilla yksi kaveri on sellaista Sportsteria laitellut ja saanut iskuun ihan kohtuudella. Jotkut taas kehuvat, ettei ollut mitään laittamista.AnttiM kirjoitti: 21:25 12.11.2018. Ei ole niitä jenkki tuonteja, joita on ongittu tulva alueiden pohjilta.
Niissä on kuulema ollut aika ikäviä ylläyksiä
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Penkityksen jälkeinen kulutus ?
Mä oon yhen sellasen runkoa hitsaillut, en olis halunnut mutta asiakas halus. Runko oli ruostunut alakehtoputkien heijastimien alta läpi, joten pahempiakin ongelmia oli varmasti tiedossa.