-86 fxr muutoskatsastus v&h putkilla
-86 fxr muutoskatsastus v&h putkilla
Morjenttes.
Elisiis, luultavasti ylihuomenna ois aikomus käyä vilauttamassa fxr:ää konttorilla koska oon kuristanu sen 35kw:seks.
Pyöräähän muutenki katotaan että se on kutakuinki laillinen samalla ku laitetaan se 35kw teholukemaks
eli kysymys kuuluu: onko muille nipotettu vaikka putket ei taida ihan lailliset olla?
Mulla on v&h chrome shortshotsit vakio huiluilla että äänien puolesta ei pitäis olla mitään valittamista MUTTA v&h:n sivuilla lukee että kyseiset putket on laittomat osavaltioissa ja maissa missä jonkin sortin päästönormit pitää tavoittaa.
Ei varmaan taida yhtä tarkkaa olla vanhassa kaasaripelissä ku jossai uuessa ruskuvermeessä mutta aattelin kysästä että osaa varautua siihen jos tulee hylsy.
Elisiis, luultavasti ylihuomenna ois aikomus käyä vilauttamassa fxr:ää konttorilla koska oon kuristanu sen 35kw:seks.
Pyöräähän muutenki katotaan että se on kutakuinki laillinen samalla ku laitetaan se 35kw teholukemaks
eli kysymys kuuluu: onko muille nipotettu vaikka putket ei taida ihan lailliset olla?
Mulla on v&h chrome shortshotsit vakio huiluilla että äänien puolesta ei pitäis olla mitään valittamista MUTTA v&h:n sivuilla lukee että kyseiset putket on laittomat osavaltioissa ja maissa missä jonkin sortin päästönormit pitää tavoittaa.
Ei varmaan taida yhtä tarkkaa olla vanhassa kaasaripelissä ku jossai uuessa ruskuvermeessä mutta aattelin kysästä että osaa varautua siihen jos tulee hylsy.
'98 sportster 1200
Re: -86 fxr muutoskatsastus v&h putkilla
E-hyväksyntä vaadittaneen 2002 ja uudempiin. Vanhemmissa dB vaatimukset pitää tietty alittua.
Ja pyörä pitää luonnollisesti olla penkitetty niillä putkilla.
Ja pyörä pitää luonnollisesti olla penkitetty niillä putkilla.
Re: -86 fxr muutoskatsastus v&h putkilla
Vain ääni ratkaisee ja sekin saa olla noin vanhassa melkoinen...106db, vaikka tyyppitarrassa lukisikin jotakin muuta.
Tuo amerikkalainen päästökirjoitus on kaikissa V&H putkissa, vaikka olisi tarkoitettu uuteen peliin.
Muutenkin ensimmäiset vaatimuksenmukaisuudet tulivat Suomessa voimaan vasta 1.4.-99. Tuota ennemmin käyttöön otetuissa riittää normaalit liikennevarusteet ilman, että niiden tarvitsee olla erikseen E-hyväksyttyjä. Tyyppihyväksyntäjuttu tuli ensin jarruihin ja sitten ajan myöten niitä tuli lisää.
Käyttöönottopäivämäärä ratkaisee.
Tuo amerikkalainen päästökirjoitus on kaikissa V&H putkissa, vaikka olisi tarkoitettu uuteen peliin.
Muutenkin ensimmäiset vaatimuksenmukaisuudet tulivat Suomessa voimaan vasta 1.4.-99. Tuota ennemmin käyttöön otetuissa riittää normaalit liikennevarusteet ilman, että niiden tarvitsee olla erikseen E-hyväksyttyjä. Tyyppihyväksyntäjuttu tuli ensin jarruihin ja sitten ajan myöten niitä tuli lisää.
Käyttöönottopäivämäärä ratkaisee.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: -86 fxr muutoskatsastus v&h putkilla
Vähän saman suuntaisia suunnitelmia, mutta kohteena on -98 fat boy. Erikoista omassa tapauksessa on, että maahantuonnissa on tehoksi merkattu 56 kW eikä hp. Ilmiselvä kirjoitusvirhe, mutta ei kuulemma voi oikaista ilman alkuperäisiä maahantuontipapereita, vaikka kuinka olisi mittauspöytäkirjat. Tulee melko mielenkiintoista tuon kanssa kun rajoittamaton teho ei mitenkään vastaa paperista löytyvää.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: -86 fxr muutoskatsastus v&h putkilla
Asiantuntevalla katsastusasemalla pitäisi tuon saada korjattua teknisten tietojen mukaiseksi.
Pitää vaan varmaan tehdä ennen kuin dynoajo, ettei kuristeta liikaa.
Dynoajon kaava meni ainakin joitakin vuosia sitten näin:
Ensin ajetaan täysi teho, siis kaikki mitä koneesta lähtee ja sitä verrataan teknisissä tiedoissa olevaan.
Sitten todellinen teho pudotetaan haluttuun ja vielä tehdään vähennys samalla prosentilla jonka mitattu täysiteho jäi alle ilmoitetun tehon.
Kuristettu teho jää siis lähes aina alle määrätyn, koska vakiosta moottorista harvoin löytyy tehtaan ilmoittamaa lukemaa.
Pitää vaan varmaan tehdä ennen kuin dynoajo, ettei kuristeta liikaa.
Dynoajon kaava meni ainakin joitakin vuosia sitten näin:
Ensin ajetaan täysi teho, siis kaikki mitä koneesta lähtee ja sitä verrataan teknisissä tiedoissa olevaan.
Sitten todellinen teho pudotetaan haluttuun ja vielä tehdään vähennys samalla prosentilla jonka mitattu täysiteho jäi alle ilmoitetun tehon.
Kuristettu teho jää siis lähes aina alle määrätyn, koska vakiosta moottorista harvoin löytyy tehtaan ilmoittamaa lukemaa.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: -86 fxr muutoskatsastus v&h putkilla
Viimeksi kuristusta katsastettaessa oli samassa kuvassa täystehoveto ja kuristettu, joten eiköhän tuo hoidu samalla lapulla.
Jos jollakin on tietoa mikä olisi "asiantunteva katsastusasema" Uudellamaalla, niin saa vinkata. Minä tiedän muutaman joita en käy enää kokeilemassa.
Jos jollakin on tietoa mikä olisi "asiantunteva katsastusasema" Uudellamaalla, niin saa vinkata. Minä tiedän muutaman joita en käy enää kokeilemassa.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: -86 fxr muutoskatsastus v&h putkilla
Nämä tehot ovat oikeasti ihan mitä sattuu noissa Trafin tiedoissa. Minulla löytyi Trafin tiedoista '86 softailiin 51 kW, jota katsastusmies ei uskonut rekisteröintikatsastuksessa. Mutta hän sanoi, ettei voi mitään muuta merkata, koska tuo tulee Trafilta suoraan. Sanoi että dynolapun kanssa hän voi sen muutoskatsastaa, mutta muu ei auta.Veijo Esso kirjoitti: 11:12 05.02.2019. maahantuonnissa on tehoksi merkattu 56 kW eikä hp. Ilmiselvä kirjoitusvirhe, mutta ei kuulemma voi oikaista
Kävin sitten siellä Kujalan pajalla oikein tukkoisilla putkilla ja vakioputsarilla ja dyno näytti jotain päälle 60 hp ja todettiin, että ei tässä kannata ruveta sitä nyt pudottelemaan, että olkoon sitten niillä papereilla. 35 kW olisi pitänyt pudottaa aika paljon, kokeiltiin jollain rajoittimella kaasuvivustossa ihan hihasta vetäen eikä sekään paljon pudottanut uudella ajolla. Joten jäi sikseen, kun ei ollut välttämätöntä tarvetta pudottaa.
Jotku evolaiset ovat sitten suoraan Trafilla 35 kW.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: -86 fxr muutoskatsastus v&h putkilla
Oma-aloitteisesti vakuutusyhtiö ei laske hintaa vaikka teho pienenee. Pitää ihan itse pyytää, tai muuten pitävät iloisesti rahat. Vaikutus ei todellakaan ole iso. Sportsterilla oli muutaman euron. Laiskoja vehkeitä nämä on vaikka vähän virittäisikin.Kari 99 kirjoitti: 13:14 06.02.2019. Käsittääkseni tieto menee vakuutuyhtiöön trafista suoraan ajoneuvorekisterin tietojen mukaisesti ?
Ei siinä tarvita ajoneuvon omistajan aktiviteettia...
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: -86 fxr muutoskatsastus v&h putkilla
No Lapualla tais olla 900 kW rautapäässä jonkunverran taskurahoja isompi vakuutusmaksu?
Re: -86 fxr muutoskatsastus v&h putkilla
Kyllä oli, ja kerkes olla vuosia, kun ajettiin vain muutama päivä kesässä.Kiwi kirjoitti: 18:04 06.02.2019. No Lapualla tais olla 900 kW rautapäässä jonkunverran taskurahoja isompi vakuutusmaksu?
Edelleen on se rekkariote käytössä, mutta nyt on vakuutusyhtiön kanssa asia korjattu.
Pikkuisen se karvasteli, kun tuli aika kovalla vakuutuksella ajettua koko kausi Sportsterin juhlavuoden kunniaksi.....onneksi rouvalla on rahaa
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: -86 fxr muutoskatsastus v&h putkilla
Joo, ei näissä todellakaan ole mitään käytännön vaikutusta. Ystävättären pojalle kuristin Suzukin 600F:n 35 kW ja siinä tuli reilusti yli satanen hinta alas, kun lähtökin oli korkeampi ja tehoja enemmän ja 20v sälli Vantaalta.Veijo Esso kirjoitti: 13:33 06.02.2019.Oma-aloitteisesti vakuutusyhtiö ei laske hintaa vaikka teho pienenee. Pitää ihan itse pyytää, tai muuten pitävät iloisesti rahat. Vaikutus ei todellakaan ole iso. Sportsterilla oli muutaman euron.Kari 99 kirjoitti: 13:14 06.02.2019. Käsittääkseni tieto menee vakuutuyhtiöön trafista suoraan ajoneuvorekisterin tietojen mukaisesti ?
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus