Läppäsysteemi?

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Harrri
Viestit: 38
Liittynyt: 14:43 21.02.2017.
Paikkakunta: Koskue.
Viesti:

Läppäsysteemi?

Viesti Kirjoittaja Harrri »

Toimenpiteet putkiston läppähärdellin poiston yhteydessä, ettei vikavalo loimottaisi? Joku huijauspistoke?
2015 Softail kyseessä. Kiitos.
2024 FLTRX
Avatar
JKKo
Viestit: 1727
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läppäsysteemi?

Viesti Kirjoittaja JKKo »

2009 malliseen Dynaan oli laitettu moottorin tilalle erillinen liitin, jossa on kahden pinnin välissä johtosilmukka. Sillä ilmeisesti viestittyy ohjaimelle, jotta moottori on edelleen paikallaan. Muutostyön oli ansiokkaasti tehnyt jo uutena pyörän myyjäliike.

Olen myöhemmin purkanut silloin paikoille jätetyn moottorin vaijereineen pois ja tyylini mukaisesti sitonut läpän AIDOLLA RAUTALANGALLA auki-asentoon.

Näin varusteltu 96" kokoinen TC on laukannut jo yli satatuhatta iloista kilometriä.

Pakoputkistoksi mulla valikoitui heti melkein uutena setuppi, jossa on kaksi alkuperäistä etuvaimenninta. Niitä isoreikäisempiä. Ei ahdista, mutta on kuitenkin katalysaattorit paikallaan.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1096
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Läppäsysteemi?

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

JKKo kirjoitti: 17:22 26.02.2020. Pakoputkistoksi mulla valikoitui heti melkein uutena setuppi, jossa on kaksi alkuperäistä etuvaimenninta. Niitä isoreikäisempiä. Ei ahdista, mutta on kuitenkin katalysaattorit paikallaan.
Ääni on kuitenkin ilmeisesti edelleen maltillinen? Olen itse laittamassa läskibobiin alkuperäistä putkistoa takaisin, kun alkaa ulkomailla reissailu vähän huolestuttaa nykyisen möykkäputken kanssa. Pitäisi saada kumminkin kohtuu edullisesti virtaus pidettyä parempana, jottei ihan mene hukkaan kaikki tehot mitä myllystä löytyy.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
JKKo
Viestit: 1727
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läppäsysteemi?

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Olen aika varma, että menisi mökämittauksista läpi sillä tienvarsiohjeella. Kuitenkin tunnistaa harrikaksi, eikä ole semmoista suhinaa kuin ihan uusimmista tulee kaupan jäljiltä. Ja on kaikki leimat eikä tullut kalliiksi vs merkkivirityspakoputket. Mulla on ne kaksi tukkoisempaa (omasta ja sitten ebaysta ostettu toinen setti) tallella, joista voin virkata uudet jahka nämä joskus puhkiruostuu. Jos ruostuu.

Ensimmäisenä näyttää tämä putkisto vioittuvan alkukäyrien alkupäästä. Sopivan laihalla, mulla ei ole mitään "virityksiä" tuo käyttää putket sen verran kuumana, että kromi on höyrystynyt tiehensä.

Ajoin ennen StBobin ostoa vastaavan HD-Centerissä ja jo koeajolla totesin, että läppäjutut ei ole mulle. Ääntä tulee välillä ja taas jossakin kohdassa ei. Kuulosti samalta kuin juniorin auto, kun EGR:ään tuli reikä.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Nisseri
Viestit: 31
Liittynyt: 08:13 06.10.2015.
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Läppäsysteemi?

Viesti Kirjoittaja Nisseri »

Luulisi tuohonkin löytyvän vastaava mokkula, kuin siihen imupuolen läppään, millä saa vikakoodit pois. Omassa ei pakopuolella ole läppiä ollut, mutta imupuolelle tilastin ebaysta tai amazonista muistaakseni noin 10$ mokkulan, ettei tule vikakoodia uudesta putsarista.

Noita voi myös disabloida ecusta useammallakin värkillä ja välttää vikakoodit / valot sillä.
2007 FXDB Street Bob
Harrri
Viestit: 38
Liittynyt: 14:43 21.02.2017.
Paikkakunta: Koskue.
Viesti:

Re: Läppäsysteemi?

Viesti Kirjoittaja Harrri »

V/H mokkula hommattu.
2024 FLTRX
TRk
Viestit: 4
Liittynyt: 20:37 13.10.2019.
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Läppäsysteemi?

Viesti Kirjoittaja TRk »

No ristus, talven jäljiltä P1477 koodia pukkaa ja muutoksia ei ole tehty!

minkälainen ja missä se sellainen pistoke on? Mulla kun on tarvike putki, jossa on kyllä läppä mutta ei moottoria

oli kyllä putki pois ja lambdat irti mutta plugit tuli kyllä paikalleen.
Koodi sanoo läppämoottori, mutta mutta ainakaan autoissa ei koodit ole ihan just...

Tomppa
FXSTB 2009
Avatar
Springer
Viestit: 461
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Läppäsysteemi?

Viesti Kirjoittaja Springer »

Resetoitko vikakoodin ja jos resetoit palasiko vikakoodi uudelleen?
FXSTS 1991
FLHCS 2022
TRk
Viestit: 4
Liittynyt: 20:37 13.10.2019.
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Läppäsysteemi?

Viesti Kirjoittaja TRk »

Jep, pariinkin kertaan. Ja jos katselin oikein niin siinä oikealla laatikon sivun kohdalla on moniura liitin jossa on "tyhjä liitin" kiinni joka on "tehty vesitiiviiksi" olisko siinä sisällä jumpperi huijaus...
FXSTB 2009
Pertti
Viestit: 5938
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Läppäsysteemi?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

https://www.harrika.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=18495
Tuolla vanhassa ketjussa asiasta ja ohjeet DIY-hemmoille
moderattori

Romu rauhoittaa!
SakkeHD
Viestit: 63
Liittynyt: 15:44 27.03.2017.
Paikkakunta: Ii

Re: Läppäsysteemi?

Viesti Kirjoittaja SakkeHD »

Minä tein tuon ohjeen mukaan eli 4,7kohm vastus 3-4 johtojen väliin. Ei näy vikavaloa. Vastus maksoi 10 senttiä.

Kuva

Hyvä vinkki tämäkin.
Viimeksi muokannut SakkeHD, 17:36 12.04.2020.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fat bob -08 103"
Avatar
JKKo
Viestit: 1727
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läppäsysteemi?

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Tuohon paikkaan käypäiset liittimet ovat aliexpressissä muutaman kymmenen senttiä kappale.

Hakusanoin "automotive connector" sai mm tämmöisen esille : https://www.aliexpress.com/item/1967293 ... hweb201603_

Mä oon käyttänyt noita liittimiä autohommeleissa. Ihan ok kamaa varsinkin kun huomioi hinnan. Motonetista saa yksittäin "vitosen kappale" suunnilleen vastaavaa tavaraa.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
jty
Viestit: 493
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Läppäsysteemi?

Viesti Kirjoittaja jty »

JKKo kirjoitti: 10:04 10.04.2020. Tuohon paikkaan käypäiset liittimet ovat aliexpressissä muutaman kymmenen senttiä kappale.

Hakusanoin "automotive connector" sai mm tämmöisen esille : https://www.aliexpress.com/item/1967293 ... hweb201603_

Mä oon käyttänyt noita liittimiä autohommeleissa. Ihan ok kamaa varsinkin kun huomioi hinnan. Motonetista saa yksittäin "vitosen kappale" suunnilleen vastaavaa tavaraa.
Samalla kannattaa tilata noitten liitinten prässipihdit
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Vastaa Viestiin