Vilkkujen automaattipalautus
Vilkkujen automaattipalautus
Kyseessä Electra Glide 2005. Vilkut eivät enää aina palaudu automaattisesti. Noin joka 20:s kerta jäävät päälle ja ominaisuus tuntuu hiukan koko ajan lisääntyvän vuosien varrella.
Mitenköhän tuollaista voisi korjata?
Mitenköhän tuollaista voisi korjata?
Loud valves save lives
Re: Vilkkujen automaattipalautus
Moi, toimiiko napit normaalisti eivätkä jää pohjaan? Nopeusmittari toiminee hyvin ja kaikki muukin niinkuin tehtaalta lähtiessä?
Re: Vilkkujen automaattipalautus
Terve. Kyllä,napit ja kaikki muu toimii normaalisti.
Loud valves save lives
Re: Vilkkujen automaattipalautus
Ja vaiva on samanlainen molemmilla puolilla, oikealla ja vassemmalla? Jos olisi vaan toisella puolella, niin sitten kannattaisi vaihtaa sen puolen vilkkujen polttimot, se on aina helppo konsti. Minulla on ainakin vilkkuva ja mukamas toimiva polttimo joskus aiheuttanut ihan omituisia oireita vilkkujen käyttäytymiseen. Vilkkukatkaisijan vika eli vuoto johdoissa voi vaikuttaa myös, mutta en tiedä vaikuttaisiko molempiin vilkkuihin? Katkaisijoiden koteloita et ole irroitellut?
Kiwi tuossa jo nopeusmittarista kyseli. Vaikka nopeusmittari toimii, siitä huolimatta putsaisin nopeusanturin. Jos siellä on metallimömmöä, voi nopeusmittari silti toimia mutta kuitenkin saattaa sotkea vilkkujen käytöstä. Anturihan on vaihdelaatikon päällä. Anturi voi siis olla huono vaikka nopeusmittari toimisikin. Jos rupeaa osia vaihtelemaan, niin ehkä kannattaa anturi vaihtaa ennen kuin vaihtaa TSM-modulin, voi olla halvempaa.
Oletko nopeusmittarin liittimiä roplannut? Liittimen voisi irroittaa ja pistää uudelleen paikalleen. Eikös tuon ikäisissä vilkkujen kuso kuilje sen liittimen kautta? Tietysti voisi TSM-boksinkin liittimen irroitaa ja liittää uudestaan jos vika olisi siinä liittimessä?
Huollossa voisi vika löytyä töpseli pyörään kytkemällä, varsinkin jos vika on nopeusanturissa tai vilkku- eli TSM-boksissa. Onko pajaa lähellä?
Kiwi tuossa jo nopeusmittarista kyseli. Vaikka nopeusmittari toimii, siitä huolimatta putsaisin nopeusanturin. Jos siellä on metallimömmöä, voi nopeusmittari silti toimia mutta kuitenkin saattaa sotkea vilkkujen käytöstä. Anturihan on vaihdelaatikon päällä. Anturi voi siis olla huono vaikka nopeusmittari toimisikin. Jos rupeaa osia vaihtelemaan, niin ehkä kannattaa anturi vaihtaa ennen kuin vaihtaa TSM-modulin, voi olla halvempaa.
Oletko nopeusmittarin liittimiä roplannut? Liittimen voisi irroittaa ja pistää uudelleen paikalleen. Eikös tuon ikäisissä vilkkujen kuso kuilje sen liittimen kautta? Tietysti voisi TSM-boksinkin liittimen irroitaa ja liittää uudestaan jos vika olisi siinä liittimessä?
Huollossa voisi vika löytyä töpseli pyörään kytkemällä, varsinkin jos vika on nopeusanturissa tai vilkku- eli TSM-boksissa. Onko pajaa lähellä?
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Vilkkujen automaattipalautus
Vilkkujen lampunpesät, sekä polttimoitten kannat kannattaa myös putsata
Korroosio tekkee sähkövermeissä hassuja juttuja.
Mie oon laittanu 'sähkörasvaa' vuuesta -81 polttimoitten kantoihi, liittimien kontaktipinneihi, yms.
Isä opetti posti- ja telelaitoksen puhelinasentajan oppmäärällä aikoinaa
Korroosio tekkee sähkövermeissä hassuja juttuja.
Mie oon laittanu 'sähkörasvaa' vuuesta -81 polttimoitten kantoihi, liittimien kontaktipinneihi, yms.
Isä opetti posti- ja telelaitoksen puhelinasentajan oppmäärällä aikoinaa
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: Vilkkujen automaattipalautus
Juu, vilkunkannat kannattaa putsata. Jos on häikkää, voivat aiheuttaa samanlaisia oireita kuin risa polttimo.
Olen kanssa käyttänyt "sähkövaseliinia" lampunkannoissa, liittimissä, tulpanhatuissa, akun navoissa ym. Se suojaa vedeltä ja korroosiolta.
Jostain luin, että elektroniikkaosissa itsessään oleviin liittimiin ei pitäisi laittaa, aine voi pilata komponentteja. Sähkövaseliini on vähän huono nimi kun ainehan lienee silikonia toisin kuin perinteinen vaseliini. Englanniksi aine on dielectric grease tai tune-up grease. Aine on usein punaista. Vaikeata oli löytää valkeana ts. värittömänä, jonka laista tehtaan alunperin pyörään laittamakin on.
Olen kanssa käyttänyt "sähkövaseliinia" lampunkannoissa, liittimissä, tulpanhatuissa, akun navoissa ym. Se suojaa vedeltä ja korroosiolta.
Jostain luin, että elektroniikkaosissa itsessään oleviin liittimiin ei pitäisi laittaa, aine voi pilata komponentteja. Sähkövaseliini on vähän huono nimi kun ainehan lienee silikonia toisin kuin perinteinen vaseliini. Englanniksi aine on dielectric grease tai tune-up grease. Aine on usein punaista. Vaikeata oli löytää valkeana ts. värittömänä, jonka laista tehtaan alunperin pyörään laittamakin on.
Re: Vilkkujen automaattipalautus
Sitä Harrikan "omaa" voi ostaa ihan diileriltä. Pieni tuubi, eikä älyttömiä edes maksa...
https://www.harley-davidson.com/store/e ... 9986102--1
https://www.harley-davidson.com/store/e ... 9986102--1
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Re: Vilkkujen automaattipalautus
Lähinnähän se aine on siellä siksi ettei eri metalleja oleva koskettava pari saa kosteutta kolmanneksi pyöräksi. Mä sähköukkona oon aika tunteetta pistänyt auton akun navoista alkaen kontakteihin mitä tahansa vaseliinia liitoksiin. Nykyisinhän akut ei huohota happoja (huoltovapaa) silvisiin kuin entisaikoina, mut kellä vielä muisti pelaa, niin joskus ennen muinoin akun kengät ja navat oli semmoisen valkoisen lyijykarstan peitossa. Vaan ei ollut kun pistin vaseliinit väliin ja yltäpäältä sitä samaa.
Ammatillisella polullani kun on puhelinasentajan pätevyys, niin jos en muualla, niin ammattikoulussa vuosia ja vähän lisää Posti- ja lennätinlaitoksen keskenkasvuisena kesäpoikana sain pelata vaseliinilla täytettyjen kaapeleiden kanssa. Muovikuoren alla kaapelissa oli metallivaippa, sen sisällä muovikuoriset johtimet. Ja koko hoito täynnä vaseliinia jottei vesi mahdu joukkoon. Sitä kaapelia kun päivän jatkoi, saattoi olla esim 800 paria, niin oli jokseenkin hyvin voideltunut olo.
Mut sähkörasva on varmaan parasta kun ei ime vettä ilmasta.
Ammatillisella polullani kun on puhelinasentajan pätevyys, niin jos en muualla, niin ammattikoulussa vuosia ja vähän lisää Posti- ja lennätinlaitoksen keskenkasvuisena kesäpoikana sain pelata vaseliinilla täytettyjen kaapeleiden kanssa. Muovikuoren alla kaapelissa oli metallivaippa, sen sisällä muovikuoriset johtimet. Ja koko hoito täynnä vaseliinia jottei vesi mahdu joukkoon. Sitä kaapelia kun päivän jatkoi, saattoi olla esim 800 paria, niin oli jokseenkin hyvin voideltunut olo.
Mut sähkörasva on varmaan parasta kun ei ime vettä ilmasta.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Vilkkujen automaattipalautus
Eilen illalla aloin muistelemaan,että olikohan vika vain oikealla puolella. Tänään ajoin noin 120 km rundin ja tarkkailin vilkkuja. Toimivat hienosti .
Mittaria tai mitään muutakaan ei ole tullut räplättyä.
Taidan nyt putsata polttimot ja kannat. Jos ei auta,niin kokeilen uusia polttimoita.
Jos vika näidenkin jälkeen vielä jatkuu,niin mietitään sitten lisää.
Paljoa ei viitsisi rahaa eikä vaivaa tähän uhrata,koska manuaalipalauttaminen on melko pieni vaiva.
Kiitoksia vastauksista.
Mittaria tai mitään muutakaan ei ole tullut räplättyä.
Taidan nyt putsata polttimot ja kannat. Jos ei auta,niin kokeilen uusia polttimoita.
Jos vika näidenkin jälkeen vielä jatkuu,niin mietitään sitten lisää.
Paljoa ei viitsisi rahaa eikä vaivaa tähän uhrata,koska manuaalipalauttaminen on melko pieni vaiva.
Kiitoksia vastauksista.
Loud valves save lives
Re: Vilkkujen automaattipalautus
Hyvä jos vilkut pelasivat!
Kaveri toi jenkeistä täman tuubin:
Se on juuri sellaista läpinäkyvää (läpinäkyvämpää kuin kuvassa).
Tavallinen vaseliini on öljypohjaista eikä kestä lämpöä samalla tavalla kuin tämä. Vaseliini ei ole myöskään eriste vaan taitaa johtaa sähköä. Siksi se ei ole yhtä hyvä näihin hommiin.
Jaa, enpä tiennyt, hyvä.Pekka L kirjoitti: 12:59 04.04.2020. Sitä Harrikan "omaa" voi ostaa ihan diileriltä. Pieni tuubi, eikä älyttömiä edes maksa...
https://www.harley-davidson.com/store/e ... 9986102--1
Kaveri toi jenkeistä täman tuubin:
Se on juuri sellaista läpinäkyvää (läpinäkyvämpää kuin kuvassa).
Tavallinen vaseliini on öljypohjaista eikä kestä lämpöä samalla tavalla kuin tämä. Vaseliini ei ole myöskään eriste vaan taitaa johtaa sähköä. Siksi se ei ole yhtä hyvä näihin hommiin.
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Vilkkujen automaattipalautus
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: Vilkkujen automaattipalautus
Nyt toimii taas. Polttimoiden putsaus riitti. Aika lailla möhnää niissä olikin,varsinkin takavilkussa.
Risteyksen jälkeen palauttaakin nyt nopeammin.
Risteyksen jälkeen palauttaakin nyt nopeammin.
Loud valves save lives
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Vilkkujen automaattipalautus
"Vilkkujen lampunpesät, sekä polttimoitten kannat kannattaa myös putsataPera kirjoitti: 15:14 07.04.2020. Nyt toimii taas. Polttimoiden putsaus riitti. Aika lailla möhnää niissä olikin,varsinkin takavilkussa.
Risteyksen jälkeen palauttaakin nyt nopeammin.
Korroosio tekkee sähkövermeissä hassuja juttuja."
Laitoikko 'sähkörasvaa' lampunpesii & polttimoitten kantoihi
Saattais estää/hidastaa korroosiota tulevaisuuessa
Jollen mie väärin muista. Palautuksen nopeus on riippuvaine, kuin aikasi laittaa vilkun päälle, käännöksessä kallistuksen määrästä ja käännöksen jälkee kuin rivakasti kiihyttää...
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: Vilkkujen automaattipalautus
Ei ollut sähkörasvaa käsillä. Pitänee ostaa joskus,kun on oikeassa paikassa.
Loud valves save lives