Sivu 2/2

Re: -01 Sportster kaasariongelma(?)

Lähetetty: 18:07 13.12.2020.
Kirjoittaja KooTiikeri
KariFS kirjoitti: 17:55 13.12.2020. Voi olla että siinä kaatumisessa oli valunut bensaa johonkin mistä se nyt vaan valui pois... kannattaa kuivata paikat ensin ja seurailla vuotaako vielä, ettei tule turhaan purkaneeksi. Mutta onnea vaan ja menestystä uuden harrasteen parissa! Pistä vaan tänne kuulumisia ja kysymyksiä, saat vastaukset kysymyksiin joita et edes ole esittänytkään, ja hyvässä lykyssä myös niihin jotka esitit :D
No kyllähän niitä on niin paljon etten tiedä mistä aloittaa, esimerkiksi nyt nuo lokarihommat. Oikein ärsyttää kun ei itse vielä osaa mitään, niin joutuu kysymään jatkuvasti tutuilta tai foorumeilta missä vika tai mitä tehdä.

Eiköhän nämä tästä ajan kanssa suttaannu, on nää niin kiinnostavia pelejä. Tottakai tässäkin nyt huoli oli ongelmaa suurempi, 12 vuotta oon unelmoinut omasta Harrikasta ja siinä se nyt on. Sitten omaa saatanan tyhmyyttä menee kaatamaan sen siirrossa. :oops:

Re: -01 Sportster kaasariongelma(?)

Lähetetty: 19:28 13.12.2020.
Kirjoittaja KariFS
No onneksi vauriot jäivät vähäisiksi sullakin. Tottahan se harmittaa jos töpeksii, kyllä itsekin potkin itseäni persuksille kun löysin tuon pöytäkatastrofin... Ei kukaan seppä ole syntyessään.

Re: -01 Sportster kaasariongelma(?)

Lähetetty: 00:22 14.12.2020.
Kirjoittaja Joe Cool
KariFS kirjoitti: 17:55 13.12.2020.Pistä vaan tänne kuulumisia ja kysymyksiä, saat vastaukset kysymyksiin joita et edes ole esittänytkään, ja hyvässä lykyssä myös niihin jotka esitit :D
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Näin se meni taas kerran ;)

Re: -01 Sportster kaasariongelma(?) ja muuta ihmettelyä

Lähetetty: 11:55 14.12.2020.
Kirjoittaja ranze
Parilla klemmarilla rungosta, aika pikaisesti siipiruuvit pyöräyttää. Enkä ole vielä saanut kumoon.
Ja siihen alkuperäiseen kysymykseen, kyllä näitä pyöriä menee nutulleen muutenkin.

Kuva

Re: -01 Sportster kaasariongelma(?) ja muuta ihmettelyä

Lähetetty: 00:45 15.12.2020.
Kirjoittaja Pera
Joo,nurin menee joskus. Siirtelin viikko sitten pyöriä tallissa ja sain Electra Gliden nurin. Luulin,että seisontatuki on alhaalla. Ei ollut ja hyvä etten jäänyt alle.
Oli varmaan adrenaliinia sen erran veressä,että nousi äkkiä taas ylös. En huomannut mitään vahinkoja.

Re: -01 Sportster kaasariongelma(?) ja muuta ihmettelyä

Lähetetty: 05:03 17.12.2020.
Kirjoittaja KooTiikeri
Pera kirjoitti: 00:45 15.12.2020. Joo,nurin menee joskus. Siirtelin viikko sitten pyöriä tallissa ja sain Electra Gliden nurin. Luulin,että seisontatuki on alhaalla. Ei ollut ja hyvä etten jäänyt alle.
Oli varmaan adrenaliinia sen erran veressä,että nousi äkkiä taas ylös. En huomannut mitään vahinkoja.
Hyi helvetti, siin olis voinu tulla suhteellisen iso pipi.. :lol:

Re: -01 Sportster kaasariongelma(?) ja muuta ihmettelyä

Lähetetty: 08:48 17.12.2020.
Kirjoittaja -Harikka-
KooTiikeri kirjoitti: 05:03 17.12.2020. Hyi helvetti, siin olis voinu tulla suhteellisen iso pipi.. :lol:
Tässä lajissa toisinaa tullee pipejä, sekä kuskii & kulkineesee.
180820 ajoin enduroa (=oijjaa) alle 50km/h Porkkalan tiellä, C5 kaulanikama murtu.
Luutunu vähä winkkelii :!: :(

Kuva

Re: -01 Sportster kaasariongelma(?) ja muuta ihmettelyä

Lähetetty: 08:58 17.12.2020.
Kirjoittaja Pekka L
Pera kirjoitti: 00:45 15.12.2020. Joo,nurin menee joskus. Siirtelin viikko sitten pyöriä tallissa ja sain Electra Gliden nurin. Luulin,että seisontatuki on alhaalla. Ei ollut ja hyvä etten jäänyt alle.
Oli varmaan adrenaliinia sen erran veressä,että nousi äkkiä taas ylös. En huomannut mitään vahinkoja.
Mutta kait kuitenkin ensin katoit olkas yli, etteihän kukaan vaan nähny? Vaik tallissa olitkin... :mrgreen:

Re: -01 Sportster kaasariongelma(?) ja muuta ihmettelyä

Lähetetty: 09:26 17.12.2020.
Kirjoittaja KariFS
Harikalla onni onnettomuudessa että kädet ja jalat pelaa vielä. Noi pikku luunpalat on aika tärkeitä osia ihmiskehossa. Toivottavasti kuntoutuminen edistyy hyvin sekä miehellä että ratsulla :)

Pyörän kaato paikallaan tai kävelyvauhdista, se adrenaliinipölläys ja etenkin ”näkiks kukaan” on just niitä missä tyrät rytkähtelee ja välilevyt pullahtelee varmaan useammin ja pahemmin kuin itse kaatumisessa. Pitäis muistaa maltti.

Itsellä oli tuossa pöytähaaverissa sellainen pattitilanne että etupyörä oli kiinni telineessä ja pöytä länällään. En jaksanut tuosta kuvan tilanteesta nostaa koko pakettia pystyyn kun takapyörä liukui pöydällä, etupyörä pani hanttiin jne. Ei se paljosta kiinni ollut, pari-kolme kertaa sain ”melkein”, mutta ei uskaltanut sitä viimeistä pakkausta ettei kaadu toiselle puolen. Yksin olin paikalla tietenkin. Etupyörän remmiä ei voinut irroittaa kun sitten olisi pöytä rojahtanut lattialle ”oikeaan asentoonsa” mahdollisesti kolhien porsteria. Onneksi on hallissa myös moottorinosturi, semmoinen hydraulinen ”pilkki” jonka sain tuupattua sopivaan kohtaan niin että nostoliina ylettyi emäputken/yläkolmion seuduille. Siitä sitten hivuttaen paketti pystyyn, ilmaa kompuralla eturenkaaseen ettei heti taas kaadu, pilkki pois, remmi pois ja pintapuolisen tarkistuksen jälkeen kone käyntiin.

Mutta juu, vaikka suht rauhallisesti otinkin tilanteen, piti sitä yksin käsipelissä yrittää pystyyn, selässä vähän huomasi seuraavana päivänä. Ja olenhan tuon pyörän kokeeksi ja tahallaan joskus laskenut vasemmalle kyljelleen maahan ihan vaan kokeillakseni että jaksanko a) laskea sen hallitusti ja b) saanko sen itse ylös. Molemmat onnistuu ainakin tasaisella ja kovalla alustalla. Eri juttu sitten jos olisi ”katollaan” ojassa. Oikealla on sen verran kaikkea sälää, mm kaasutin, joka mulla on varmaan liki 10 senttiä normaalia ulompana, pakoputket ym, eli sinne puolelle en kaada ainakaan tahallani jos ei ihan pakko ole. No, tää Rautapää nyt on tällainen ”kevyt” muutenkin, reilu sata kiloa vähemmän se painaa kuin nuo isot twinit.

Onkos noissa matkamalleissa sellaiset raudat jotka suojaavat herkempiä osia ja estävät kokonaan kumolleen menon? Gold Wingeissä kuulemma on ainakin joissakin sellaiset rakenteet että saa päästää ”putoamaan”, mutta ei mene kokonaan nurin eikä ainakaan mitään elintärkeää mene rikki.

Re: -01 Sportster kaasariongelma(?) ja muuta ihmettelyä

Lähetetty: 09:31 17.12.2020.
Kirjoittaja Pera
Pekka L kirjoitti: 08:58 17.12.2020.
Pera kirjoitti: 00:45 15.12.2020. Joo,nurin menee joskus. Siirtelin viikko sitten pyöriä tallissa ja sain Electra Gliden nurin. Luulin,että seisontatuki on alhaalla. Ei ollut ja hyvä etten jäänyt alle.
Oli varmaan adrenaliinia sen erran veressä,että nousi äkkiä taas ylös. En huomannut mitään vahinkoja.
Mutta kait kuitenkin ensin katoit olkas yli, etteihän kukaan vaan nähny? Vaik tallissa olitkin... :mrgreen:
Kyllä. Refleksit toimivat hienosti :D .

Re: -01 Sportster kaasariongelma(?) ja muuta ihmettelyä

Lähetetty: 09:36 17.12.2020.
Kirjoittaja Pera
KariFS kirjoitti: 09:26 17.12.2020. Pyörän kaato paikallaan tai kävelyvauhdista, se adrenaliinipölläys ja etenkin ”näkiks kukaan” on just niitä missä tyrät rytkähtelee ja välilevyt pullahtelee varmaan useammin ja pahemmin kuin itse kaatumisessa. Pitäis

Onkos noissa matkamalleissa sellaiset raudat jotka suojaavat herkempiä osia ja estävät kokonaan kumolleen menon? Gold Wingeissä kuulemma on ainakin joissakin sellaiset rakenteet että saa päästää ”putoamaan”, mutta ei mene kokonaan nurin eikä ainakaan mitään elintärkeää mene rikki.
Tajusin onneksi kyllä hetken miettiä,mistä ja miten nostan.

Kaatumaraudat on ja hyvä että oli. Ilman niitä olisi voinut jäädä nostamatta tai tyrät rytkyä.

Re: -01 Sportster kaasariongelma(?) ja muuta ihmettelyä

Lähetetty: 09:42 17.12.2020.
Kirjoittaja UrpoTJ
KariFS kirjoitti: 09:26 17.12.2020. Pyörän kaato paikallaan tai kävelyvauhdista, se adrenaliinipölläys ja etenkin ”näkiks kukaan” on just niitä missä tyrät rytkähtelee ja välilevyt pullahtelee varmaan useammin ja pahemmin kuin itse kaatumisessa. Pitäis muistaa maltti.
Tämä olisi tärkeä muistaa, mutta kun... Kun ei ole kaatumarautoja, niin minun Softail menee aika kyljelleen (kokeiltu siis on). Jos odottaa adrenaliinipiikin poistumista niin en ehkä yksikseni saa sitä pystyyn, vaikka niitä opetusvideoiden menetelmiä käyttäisikin. Matkamalleissa pääsee paremmin "alle" kyykistelemään ja jaloilla nostamaan.

Hieno kuulla Harikka jos olet kohtuullisilla jälkiseuraamuksilla selvinnyt tuosta nikamavammasta. Nuo ovat sellaisia, että jos on toisenlainen tuuri, niin ajoneuvo muuttuu ihan erimalliseksi, rullatuoliksi tai mustaksi hautaustoimiston autoksi. Minäkin olen kaularankamurtumasta hyvällä tuurilla selvinnyt, ei jäänyt muuta vaivaa kuin se yleisin eli että pää ei enää käänny yhtä hyvin kuin ennen.