2 tahtisen Mikuni nelitahtiseen

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
GARI
Viestit: 65
Liittynyt: 22:10 29.03.2005.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

2 tahtisen Mikuni nelitahtiseen

Viesti Kirjoittaja GARI »

Hei
Nyt on kysymys. Mulla on 650cc3 2T moottorikelkasta 40mm Mikunin kaasari. Osaako joku kertoa mitä muuttamalla saan se toimimaan vakio Evon koneen kanssa. Mitkä ovat ovat sopivat suutin koot, sopiva neulaputki ja neula. Onko muuta? Vai unohdanko koko jutun?
T: Gary
Avatar
ranze
Viestit: 872
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 2 tahtisen Mikuni nelitahtiseen

Viesti Kirjoittaja ranze »

Siihen on syynsä, miksi kaksitahtisen kaasarin rakenne on erilainen kuin nelitahtisen.

Kun kaikki käyttäjät eivät ole tyytyväisiä edes niihin alkuperäisiin evon kaasareihin, niin miksi kaivaa verta nenästä? Kaasareita on kyllä saatavilla. Laita ihmeessä sellainen setti jonka tiedetään toimivan. Pääset ens kesänä ajelemaankin.

https://www.youtube.com/watch?v=5nw4SJz2CHo

Tuossa linkissä pohdintaa aiheesta.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: 2 tahtisen Mikuni nelitahtiseen

Viesti Kirjoittaja jensen »

Ei 650cc kaasarila toimi 1340cc moottori. Mie ole asentanut Yamaha XS 650 2kpl kelkan kaasarit. Joutui laittamaan kelkan primerit kun ei muuten lähtenyt käyntiin.

650cc kaasarilla kuristuis tehot pois jos ylipäätään pyörä edes kävisi. Ei hyvä idea.
Avatar
Kiwi
Viestit: 2148
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 2 tahtisen Mikuni nelitahtiseen

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Tuollahan se vastaus jo tuli kysymyksessä, vähintään suuttimet, hyvällä säkällä neulan säätö tai vaihto ja vielä neulaputkikin. Suht sopivan kokoinen tuo on, unohdetaan ne kuutiot kun niillä ei kaasuttimessa niinkään ole väliä. 40 mm on ihan hyvän kokoinen, 42 vois toki olla parempi. Mutta kiihdytyspumppu tuosta puuttuu, jos sillä ei ole väliä niin anna mennä vaan.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: 2 tahtisen Mikuni nelitahtiseen

Viesti Kirjoittaja jensen »

Ei tuossa mitään järkeä ole. Mulla jytäjammussa oli niin huonot solexsit ja kun mulla sattui olemaan Mikunit niin asensin ne. Onhan se toki kiva alkaa säätelemään ja värkkäämään.

Ei lähde edes käyntiin ilman ryyppyä. Imusta ei apua.

Asensin tämmösen https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... VIQAvD_BwE

Mites esim Kiinan Keihin joita saa 200e niin ei paha hinta ja ei tarvi värkätä.

Kelkan kaasareita on muuttuvakurkkuisia ja suoravetoja. Jos moottorin koolla ei mitään välin niin voihan siihen sitten panna vaikka Tunturi 11 millisen Bing kaasarin :D . Yleensä kaasarin koko kasvaa kun koneen koko kasvaa. Ne Kaasarit mitkä asensin Jytäriin oli samaa kokoa.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: 2 tahtisen Mikuni nelitahtiseen

Viesti Kirjoittaja jensen »

Aika halvalla saa kaasareita ja olen CV Keihineitäkin jotka tarkoitettu ja suunniteltu Evoon nähnyt myytävän 80E. Ei ole kiinan kaasareista kokemusta. Esim tässä aika halpa jenkeistä https://www.ebay.com/itm/Smoothbore-Car ... %3A2334524 Ei ole muuta kuin tökästä paikalle ja lähteä ajeleen. Toki kaikki on mahollista. Jos haluaa kokeilla niin mikäpä siinä. Mie muistan kun viritettiin moppea ja kaverilla oli rahaa niin se osti 18mm Dellorton mutta mie jouduin värkkäämään vanhasta prätkän kaasarista. En saanut siihen tyhjäkäyntiä ikinä ja oli vaikea ajettava. Käynnistys vaikea yms.
Avatar
Kiwi
Viestit: 2148
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 2 tahtisen Mikuni nelitahtiseen

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Kyllähän tuollainen CV kopio päihittää kelkan kaasarin helposti, mutta sopivilla osilla sen Mikuninkin saa säätöihin. Viime kesänä asensin yhden tuollaisen kiinalaisen kopion, orkkis kalvolla siitä tuli ihan ok se mikä mukana tuli oli aivan liian paksu.

En tarkoittanut ihan noin radikaalia että 11 mm kaasutin pitäisi laittaa, vaan kun jo aloituksessa sanotaan että 40 mm kaasutin on kyseessä niin alueella ollaan, vaikka onkin pienemmästä moottorista peräisin.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: 2 tahtisen Mikuni nelitahtiseen

Viesti Kirjoittaja jensen »

Suutinjumppaa ja kun ei ole kiihytyspumppua niin primer asennus ja sitten on vielä kiinnitys sekä oma vaijeri ei ehkä sovi. Ilmanpudistinkin pitää asentaa. Jos on suoraveto niin pikku filsu käy mutta jos muuttuvakurkkuinen niin se tarttee alipaineen. Viimeksi kun olen kaasarien kanssa värkännyt niin panin Yamahan Mikunit Kawasakiin. Pakka piti levittää ja jampissa on pensapumppu ollut niin ei syttynyt kylmänä ja piti pumpata kaasarit täyteen. Mie panin linjaan haaralla perämoottorin pumpun.Nyt syttyy myös kylmänä.

Kuva

Minun romuun ei ollut saatavilla kaasareita kun ollut ruisku.
Avatar
GARI
Viestit: 65
Liittynyt: 22:10 29.03.2005.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 2 tahtisen Mikuni nelitahtiseen

Viesti Kirjoittaja GARI »

Osaaako joku kertoa mitkä ovat vakio Evon pääsuuttimen ja tyhjäyntisuuttimen koko? Neulaputken ja neulan numero?
Vastaa Viestiin