Sportsterin ja Dynan akut

Sähköt, elektroniikka, valot, vilkut, hälytin, mittarit (myös mekaaniset)

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
JKKo
Viestit: 1785
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Sportsterin ja Dynan akut

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Havaitsinpa syksymmällä 883/1200/turbon hieman laiskanoloisen starttauksen varsinkin jos laite oli huilannut pidempään edellisen ajon jälkeen. Mutta minullahan on yksi Dynan akku. Käytän sen! Kuva
No enpä käytä.

1. Napaisuus on eri päin
2. Ovat eri kokoisia

1594cc koneen akku on tuo pienempi. 883:n se akun kokoinen.

Ei se Dynan sprocket compensator vältsisti ihan huono ole. Dynan akku on alimittainen. Heti kun akulla on vähän vuosia takana, alkavat starttauskolinat.

Heh.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Kiwi
Viestit: 2195
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Nurmoo
Viesti:

Re: Sportsterin ja Dynan akut

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Kolisee ne muissakin kun vaan dynassa, tänään purin yhden CVO streetgliden jossa kompensaattori kolisi.
Avatar
JKKo
Viestit: 1785
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sportsterin ja Dynan akut

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Juu, mut sillä starttauskolinalla on syyseurausyhteys heikkoon starttaukseen. Uudella akulla kun menee puristuksien yli vaivatta, ei just kolise. Dynan akku on aiheettoman pieni vs siltä odotettu yhteistyö.

Akkukauppaan on matka. Ei jaksa tutustua ongelmiin, mitä uuden moottorinohjauksen opetus teettää, jos starttaus on vaikeata.

ECU:n pitäisi saada sytytyksen roottorista paikkatieto ensipyörähdyksellä, jotta lähtee oikealla sylinterillä yrittämään.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Sportsterin ja Dynan akut

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Tämä pitkäiskuinen ja isomäntäinen V2 on haastava käynnistää, startti kiskoo hämmästyttävän määrän ampeereita.
Varsinkin "tarvike" akut ei anna kovin hyvin noita kylmäkäynnistys virtoja ulos (CCA), orkkis akussa ne on ihan eritasolla.
Esimerkkinä vaikka (mielestäni parhaasta päästä) Bilteman HD akku (20Ah) jossa CCA 310A, alkuperäisen 20Ah akun CCA 280A.
Jotenkin tuntuu ettei tuokaan (biltema) riitä, tai akku hiippuu ajokaudessa.
Paksummat kaapelit tietenkin auttaa vähän eteenpäin.
Kuva
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Avatar
JKKo
Viestit: 1785
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sportsterin ja Dynan akut

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Yritin ja sain orkkiskokoisen akun paikalleen. Toki täytyy hakea uusi, koska vanha on jo väsynyt. Testimuulini kaipaa kaikkea muuta kuin vastoinkäymisiä. Kojetauluun tulee vain 1 merkkivalo, joka vilkuttaa jos on pieni hätä. Palaa nonstop, jos on asiat tosi pielessä. Teki kuinka vaan niin olen ku.essa jos ECU ei saa selville moottorin asentoa eikä pysty laittamaan kipinöitä oikeaan aikaan.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Vastaa Viestiin