Street bob 2006 88 => 98
Street bob 2006 88 => 98
Minulla on Power Commander asennettu aiemman omistajan toimesta ja säädetty penkissä. Olen suunnitellut 88 => 98 muutosta, onko tarvetta säätää uudestaan penkissä? Lambdoja ei ole.
Onko suositeltavaa asentaa samalla Fuel Pack lambdoilla? Olen kuullut että kannattaisi...
Onko kellään kokemusta ko. muutoksesta, siis uudet männät ja pytyt, bolt on.
Onko suositeltavaa asentaa samalla Fuel Pack lambdoilla? Olen kuullut että kannattaisi...
Onko kellään kokemusta ko. muutoksesta, siis uudet männät ja pytyt, bolt on.
Re: Street bob 2006 88 => 98
Tämän hetken käytäntö on, että dynotaan ja säädetään suoraan ecuun ilman noita palikoita.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Street bob 2006 88 => 98
Happiantureilla vai ilman?
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Street bob 2006 88 => 98
Kolmen dynottajan ja yhden muun asiaa tuntevan kanssa tästä puhunut, kolme sanoi että ilman ja neljäs sanoi, että saavat olla paikoillaan (tosin silloin vedettiin H-D Super Tunerin kanssa). Minulle on säädetty kummallakin tavalla. En kykene arvottamaan asiaa omakohtaisesti, joten olen luottanut tekijöihin.
Jenkkifoorumeilla on vahvaa kantaa kummankin tavan puolesta todennäköisesti vahvalla mutu-pohjalla.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Street bob 2006 88 => 98
Ok, eli Fuel Packin ja lambdat voi unohtaa. Mites onko tuollaisessa suurennoksessa tarve vaihtaa isompia suuttimia?
Suuttimet varmaan kannattaisi käyttää Finjectorilla putsattavana, kun koneella on ajettu lähes satatuhatta eikä näy historiasta että niille olisi mitään tehty? Ei ole kylläkään ollut mitään ongelmia (vielä) niiden suhteen...
Suuttimet varmaan kannattaisi käyttää Finjectorilla putsattavana, kun koneella on ajettu lähes satatuhatta eikä näy historiasta että niille olisi mitään tehty? Ei ole kylläkään ollut mitään ongelmia (vielä) niiden suhteen...
Re: Street bob 2006 88 => 98
Laittelen Sportsteriini säätöjä kohdalleen. Mulla on semmonen setuppi, jotta on kapeakaista ennen turboa ja laajakaista turbon jälkeen. Jälkimmäinen vain säätöön ja lähtee pois pyörästä, jahka säätö on tehty. Laajakaista on mittaria varten. Se tulee olemaan maantiellä tehtävien säätöjen ajan kytkettynä myös ECUun tiedonkeruupuolelle. Kaikissa tilanteissa ei ehdi katsella mittareita.
Kapeakaista-anturi on kytketty ECUun ja laitettu säätöluuppiin. Kun olen saanut osan taulukkoa suunnilleen lambdaykkösen kohdalle open loop -tilassa, kytken säätimen päälle. Ja kas kummaa, ecu korjaa anturin kanssa seoksia siten, että sen kuulee. Kierrokset nousevat, aineet palavat kuumemmin!
Näyttää siltä, ettei taulukoitu tieto yksin ole niin hyvä, kuin happianturilla itsekseen hienosäätyvä annostelu.
Haen matka-ajon taloudellisuutta. Tuppi nurin alueella siirrytän ohjauksen open loop -tilaan.
Kapeakaista-anturi on kytketty ECUun ja laitettu säätöluuppiin. Kun olen saanut osan taulukkoa suunnilleen lambdaykkösen kohdalle open loop -tilassa, kytken säätimen päälle. Ja kas kummaa, ecu korjaa anturin kanssa seoksia siten, että sen kuulee. Kierrokset nousevat, aineet palavat kuumemmin!
Näyttää siltä, ettei taulukoitu tieto yksin ole niin hyvä, kuin happianturilla itsekseen hienosäätyvä annostelu.
Haen matka-ajon taloudellisuutta. Tuppi nurin alueella siirrytän ohjauksen open loop -tilaan.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Street bob 2006 88 => 98
Suuttimista vielä kyselyä, jos joku tietäisi.
Ymmärsin että vakiona on suutin:
Fuel injector 3.91 g/s, OE Replacement, 25° Angle Cone 6 Spray Holes, EV-6 USCAR Type Connector
Jos suuttimia tarvitsee suurentaa, niin varmaan tämä olisi oikea:
Fuel injector 4.9 g/s, Performance Engines, 25% More Fuel, Over 100 hp, EV-6 USCAR Type Connector
Kahlekuninkaalla näyttäisi olevan näita, mutta onko nää ihan tuhottoman liian isot?
Fuel injector 6.2 g/s, Performance Engines, 59% More Fuel, Over 120 hp, EV-6 USCAR Type Connector
Ymmärsin että vakiona on suutin:
Fuel injector 3.91 g/s, OE Replacement, 25° Angle Cone 6 Spray Holes, EV-6 USCAR Type Connector
Jos suuttimia tarvitsee suurentaa, niin varmaan tämä olisi oikea:
Fuel injector 4.9 g/s, Performance Engines, 25% More Fuel, Over 100 hp, EV-6 USCAR Type Connector
Kahlekuninkaalla näyttäisi olevan näita, mutta onko nää ihan tuhottoman liian isot?
Fuel injector 6.2 g/s, Performance Engines, 59% More Fuel, Over 120 hp, EV-6 USCAR Type Connector
Re: Street bob 2006 88 => 98
Tietoa ei ole, mutta yksi kaveri pani 88-koneeseen jonkun big bore kitin ja suuttimiin ei koskettu. Power Commanderiin arpi jotain uuttaa ohjelmaa ja viime kesän ajoi sellaisenaan. Nyt tuumi käydä dynossa.
Viimeksi muokannut Joe Cool, 09:48 16.03.2021.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Street bob 2006 88 => 98
Kiitos tästä tiedosta, jätän vakiosuuttimet. Ei ole tässä vaiheessa mitään tarvetta vaihdella nokkia tms.
Re: Street bob 2006 88 => 98
Korjasin virheen, 88 piti olla kone, mutta muuten viesti piti paikkansa. Nokatkin vaihtoi samalla. Tosiaan tietoa ei ole, mutta mitä näitä sivusta seurannut, niin suuttimista ei yleensä puhuta, joten niitä tuskin vaihdellaan. Sitten jotkut mörkömoottorit esim. 124 cid vai mitä näitä onkaan erikseen ja silloin kai vaihtavat jo läppärunkojakin.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
-
- Viestit: 103
- Liittynyt: 17:02 23.02.2020.
- Paikkakunta: Long Lonesome Highway
Re: Street bob 2006 88 => 98
Kannattaisiko kuitenkin olla yhteydessä johonkin oikeaan asiantuntijaan tässä asiassa
Johonkin joka on tällaisia muutoksia tehnyt.
Saattaa tietysti veloittaa jotain tietotaidoistaan, mutta ilmaiseksi ei saa kuin arvauksia
Johonkin joka on tällaisia muutoksia tehnyt.
Saattaa tietysti veloittaa jotain tietotaidoistaan, mutta ilmaiseksi ei saa kuin arvauksia
My way or the Highway...
Re: Street bob 2006 88 => 98
Ihan hyvä neuvo edellä. En ole minäkään asiantuntija, kysyn vaan, että onkos niin että suuttimien suurennuksella on vaikutusta vasta korkeilla kierroksilla eli kun tavoitellaan sillä alueella isoja hevosvoimia/kilowatteja? Esim. omassa pyörässäni, jossa toki suurennus ei ollut kuin 96">103", suuttimien vaihtoa emme katsoneet aiheelliseksi, koska minua kiinnosti vääntö ja käyttöalue on 2.300...4.000 r/min. Kun en suurempia pyörintänopeuksia käytä, niin olin ymmärtävinäni, että suuremmista suuttimista ei olisi mitään riemua? Siellä yläpäässähän sitä vasta lisää bensaa tarvittaisi?
-
- Viestit: 103
- Liittynyt: 17:02 23.02.2020.
- Paikkakunta: Long Lonesome Highway
Re: Street bob 2006 88 => 98
Arvaisin myös, ettei onnistu 88->98 Cid TC ihan vaan isommilla pytyillä ja männillä.
Tehtaan bigbore taisi arvaamalla olla aikanaan 88->95 Cid. Vaikka linjalta tuli hetken päästä 96 Cid TC.
Mutta tämä kaikki on uskoa, ei tietoa
Tehtaan bigbore taisi arvaamalla olla aikanaan 88->95 Cid. Vaikka linjalta tuli hetken päästä 96 Cid TC.
Mutta tämä kaikki on uskoa, ei tietoa
My way or the Highway...
Re: Street bob 2006 88 => 98
Tällä setillä tulee 88 => 98: https://www.custom-chrome-europe.com/en/607403.html. Uskoisin tuon olevan ihan kestävä ja toimiva ratkaisu kun tulee S&S:ltä.Highwayman kirjoitti: ↑11:18 16.03.2021. Arvaisin myös, ettei onnistu 88->98 Cid TC ihan vaan isommilla pytyillä ja männillä.
Tehtaan bigbore taisi arvaamalla olla aikanaan 88->95 Cid. Vaikka linjalta tuli hetken päästä 96 Cid TC.
Mutta tämä kaikki on uskoa, ei tietoa
Zekkasin jo säätäjältä ja sanoi että suuttimia ei tarvitse vaihtaa kun ei ala nokkia vaihtelemaan.
- Veijo Esso
- Viestit: 1098
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Street bob 2006 88 => 98
Minulle oli dynaan edellinen omistaja laittanut 96->110 konversion jossa tuli nokat ja kannetkin. Läppärunkokin isompi ja säätäjä oli sitä mieltä, että kitin mukana tulleet suuttimet olivat turhan isot ja matalammilla kierroksilla vähän hankala, kun aukioloaika jää lyhyeksi. Jos nyt oikein muistan, niin 6,2 g/s suuttimet oli kyseessä. En löytänyt enää Finnjectorin testilappua, siitä kun suuttimet olivat huollossa.
Kannattaa joka tapauksessa huollattaa suuttimet ennen säätöä, niin tietää varmasti että toimivat.
XL 883C -07 | FLSTF -98