Shovelinruspia ja Evolainen

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
ranze
Viestit: 872
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Shovelinruspia ja Evolainen

Viesti Kirjoittaja ranze »

Mulla ei ole nuo mukana tulleet klemmarit siinä paikoillaan.
Näkyy menevän ihan samaan sarjaan kun kartiorullalaakerien "päivittäminen" suojattuihin urakuulalaakereihin.
Toiset on sitä mieltä että leveä panta tiivistää paremmin kun o-rengas.
Sanot varmaan palopaikalla palopäälliköllekin että väärin sammutettu? :wink:

Mikäänhän ei estä laittamasta myös sitä o-rengasta sinne. Siis sinne alle. Pannussa on sitten kahta erilaista kiinnikettä, mulla on sellainen early -versio malli, samanlainen kuin Knucklessakin. Ja kansissa konversioholkki (plumber -mallista pois) kannet on -52. Ei se kovin luottamusta herättävä rakennelma ollut, joten päädyin tuohon. Hyvin tuntuu toimivan.

Kuva

Kuva
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
Kiwi
Viestit: 2149
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Shovelinruspia ja Evolainen

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Ei tässä toisten tekemiä hommia arvostella, ihan vaan kysymyksen heitin kun tuo shovelin o-rengas tiivistys on ihan toimiva sellaisenaankin, eikä se tarvitse letkunpätkiä ja klemmareita. Pannun kannet konversio o-rengas-systeemeillä on taas ihan eri asia, kuin shovelin vakiokannet.
Pertti
Viestit: 5938
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Shovelinruspia ja Evolainen

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Kiwi kirjoitti: 23:14 30.09.2021. Ei tässä toisten tekemiä hommia arvostella, ihan vaan kysymyksen heitin kun tuo shovelin o-rengas tiivistys on ihan toimiva sellaisenaankin, eikä se tarvitse letkunpätkiä ja klemmareita. Pannun kannet konversio o-rengas-systeemeillä on taas ihan eri asia, kuin shovelin vakiokannet.
En oo vielä yhtään imusarjan o-rengasliitosta nähnyt ilman klemmareita....vai pantojako ne on...
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Kiwi
Viestit: 2149
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Shovelinruspia ja Evolainen

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Pannat ne on, en tosiaan meinannut että ilman niitä olisi tarkoitus kenenkään ajella. Nuo letku-klemmari-liitokset on varmasti toimivia nekin, en sitä kiellä, mutta tuohon kohtaan o-rengas kansissa tarpeettomat.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Shovelinruspia ja Evolainen

Viesti Kirjoittaja jensen »

Pari videota. Aikakone 1981 mallia joka on ostettu mulle uutena Tunturi Super Sport 1981

https://www.youtube.com/watch?v=HUED5BEfX6o

Peräkammarin romupelle ja Shovelhead
https://www.youtube.com/watch?v=bNKkyCThqOM&t=115s'

Eilen huolsin Evo Väinön. Vaihdeloovaöljy.moottoriöljy,filtteri ja enskaöljy sekä rasvasin vaijerin ja säädin kytkimen. Panin tankkiin pienkonepensan ja käyttelin.

Kauden olen jo lopettanut ja kilsoja tuli noin 6800.
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Shovelinruspia ja Evolainen

Viesti Kirjoittaja jensen »

Keväällä oli kampikammio täynnä öljyä ja ilmanpaineella joutui sen tuhuutteleen pois. Uusi pumppu mutta silti valui läpi. Nyt on hana niin ei kiusaa enää Kuva

Sinisen Shovelin akunjohdon irrotteluun kyllästyin myös niin panin kytkimen. Kokeilin myös pienempää katkaisijaa mutta ei ne kestäneet ja kun starttasi niin menivät rikki. Tämä kestää Kuva

Pyörät on maalikopissa huollettuina. Seuraan liittyi myös isävainaan vanha Csepel De Luxe 250cc jonka sain ajokuntoon. Näillä mennään. En myy enkä osta.

Punainen Shovel on myös hyvässä kunnossa. Kansitiivisteet joutui vaihtaan parempiin . Puola meni paskaksi niin Kawasakin VN puola. Ei se sitä vierasta kun ei kovin älykäs mötikkä. Porsche kondensaattori. Vanha puola meni halki. Poksu ja paukku. Kawasakin GPZ 1100 kovassa kunnossa ja siinä ollut kiusa kun kulunut virtalukko niin aina töyssyssä sylkäisee avaimen pois. Ketju tangossa niin siinä se aina roikkui. Panin uuden virtalukon. Ryssän IC Planeta myös kunnossa ja se mulle tuli jo 1978. Minun uutena saamani Tunturi Super Sport myös kunnossa ja ajoin pihalla. Ainoa vehje jonka olen uutena saanut on tuo Mopo.
Avatar
Pekka L
Viestit: 422
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Shovelinruspia ja Evolainen

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Tuohon öljylinjaan wwag myy "fiksua" raanaa, mikä ei voi unohtua kiinni:
https://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects ... =%21256781
Eihän se mikään halpa oo, mutta ehkä kuitenkin edullinen, jos ajattelee, että se on koneen henkivakuutus!
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Shovelinruspia ja Evolainen

Viesti Kirjoittaja jensen »

Ei kannata lainata pyörää missä on tämmönen hana kun arvaa miten siinä käy. Mulla on painemittari ja öljynpainevalo. Aina katton paineen. Ei sammu valo jos hana kiinni.
Vastaa Viestiin