M8 suutinmurheet

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Pekka L
Viestit: 438
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

M8 suutinmurheet

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Moro!

Viikonloppuna pyörähti Electran mittariin 50 tkm. Ja tänään se sitten jätti ladun varteen...
Ihan normiajossa nyppäs. Sit jonkun kilometrin jälkeen nyppäs taas. Aina vaan taajempaan päki ja lopulta sytytti häiriövalon ja sammutin pois. Hinattiin verstaalle, ATK näytti 'historiatietona' takapytyn suutinhäikkää. Onko tää miten 'normaalia'? 8O
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Pertti
Viestit: 6037
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: M8 suutinmurheet

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Ei varmaan ole normaalia.
Jos meno hyytyy ja moottorivalo syttyy, on laite rikki jostakin.
Ennen vaihdettiin tulppaa, tai viilattiin kärkiä ja koeajettiin.....nyt on pakko laittaa valmistajan piuha kiinni ja tutkia missä on vika.
Maailma vaan on mennyt isoilla harppauksilla eteenpäin.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4914
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: M8 suutinmurheet

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Pertti kirjoitti: 21:59 24.06.2021. ... Maailma vaan on mennyt isoilla harppauksilla eteenpäin.
Eikä todellakaa aina parempaa päi... :roll: :!:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Pekka L
Viestit: 438
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: M8 suutinmurheet

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Joo, toi 'normaalia' oli huonosti ilmaistu, kun tarkoitin kysyä, että onko tuollaiset häiriöt kovinkin yleisiä jo näillä kilometreillä? Mikähän kumma sen suuttimen liian alhaisen paineen mahtaa aiheuttaa?
Taitaa olla sellainen vika, jolle aiheuttajamahdollisuuksia on ihan liiankin kanssa. Ettei siksi ole ainakaan turhan helppo poistettava! 8O
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Avatar
Pekka L
Viestit: 438
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: M8 suutinmurheet

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Juu ei. Eipä löytynyt mitään vikaa ja toimi koeajolla moitteitta.
Pääsin jopa sata kilsaa minäkin, kun sitten alkoi taas "päkiä" ja ilmeisesti takapytty pois pelistä.
Hieno homma...
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Vikingmiko
Viestit: 8
Liittynyt: 18:05 06.10.2020.
Viesti:

Re: M8 suutinmurheet

Viesti Kirjoittaja Vikingmiko »

Vaihtaisin suuttimet etummaisen taakse ja takimmaisen eteen. Vaihtuuko vikakoodi etu suuttimeen?
Vuppe
Viestit: 211
Liittynyt: 19:45 21.07.2019.

Re: M8 suutinmurheet

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Jonkin verran katellut juutuupista Kevin Baxterin videoita M8:sta, kaikenlaista pulmaa...
Avatar
JKKo
Viestit: 1780
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: M8 suutinmurheet

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Pekka L kirjoitti: 11:44 25.06.2021. Joo, toi 'normaalia' oli huonosti ilmaistu, kun tarkoitin kysyä, että onko tuollaiset häiriöt kovinkin yleisiä jo näillä kilometreillä? Mikähän kumma sen suuttimen liian alhaisen paineen mahtaa aiheuttaa?
Taitaa olla sellainen vika, jolle aiheuttajamahdollisuuksia on ihan liiankin kanssa. Ettei siksi ole ainakaan turhan helppo poistettava! 8O
Sielläkö oli ilmoitus alhaisesta paineesta? Tuntematta M8:n elektroniikkaa tommonen lopputulema voisi tulla sillä, että ECU joutuu omasta mielestään laittamaan liian pitkiä aukioloja suuttimelle (kummassakin pakoputkessa on happianturi, säätää itseään). Jos pumpun/regulaattorin paine olisi alhainen, vika tulisi molemmille suuttimille suunnilleen yhtä aikaa.

Tässä tapauksessa vian syitä voivat olla "tukkeutunut suutin" tai "kosketushäiriö suuttimen virtapiirissä". Ihan vaan päätellen sillä tiedoin, miten tuommoiset yleensä toimii ja mitä ne pystyy itsestään kertomaan.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Pekka L
Viestit: 438
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: M8 suutinmurheet

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

What the P0264 code means. This diagnostic trouble code indicates that the powertrain control module has detected a lower reference voltage from the fuel injector on the number 2 cylinder than what was specified by the vehicle manufacturer.

Tuommoisen vikakoodin sain eilen ulos.
Mitä se toinen numerosarja tarkoittaa? 001350-01
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Avatar
JKKo
Viestit: 1780
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: M8 suutinmurheet

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Pekka L kirjoitti: 11:26 01.07.2021. What the P0264 code means. This diagnostic trouble code indicates that the powertrain control module has detected a lower reference voltage from the fuel injector on the number 2 cylinder than what was specified by the vehicle manufacturer.

Tuommoisen vikakoodin sain eilen ulos.
Mitä se toinen numerosarja tarkoittaa? 001350-01
Onpa mystisesti avattu virhekoodi. Suutinhan on vain venttiili, jossa on kaksi terminaalia. Plussaa ja miinusta jonka jälkeen kela vetää ja suutin on auki. Plussa on usein jatkuvana ja miinuspuolta katkotaan ohjaimella.
Suutin itsessään ei tuota jännitettä. Laihalle menosta ei taida olla kysymys, vaan siitä, että virtapiiri katkoo. Se jotenkin toteaa nyt, ettei suuttimen kautta pääse virta läpi (esim pätkii kosketus) jonka se voi mitata ja voihan sen todeta alentuneeksi jännitteeksi kun sitä ei tule ensinkään.

Toimii ja ei toimi vähän viittaa samaan suuntaan. JOS ne suuttimet saisi kaivettua esille ja vaihtaa ristiin. Munkki käy, jos vika siirtyy. Sitten se on vain suutinparin osto. Yleensä tulevat pareina, joissa on haettu kaksi mahdollisimman samanlaista. Voi olla kaupan yksin kappaleinkin.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
jty
Viestit: 508
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: M8 suutinmurheet

Viesti Kirjoittaja jty »

Mäkään en m8:sta tiedä, mutta mun käsittääkseni toi p0264 2019-mallissa on fuel injector low/open (rear) ja koska 262 ois shorted/high niin se tarkoittaa että joko suuttimen ohjausjohto on poikki tai mikä todennäköisempää jossain linjan liittimessä huono kontakti. Mahdollista myös että vika on itse suuttimessa mutta ite kävisin läpi kaikki liittimet ja jos tuntuu löysältä niin neulalla vääntelisin kontaktit kireämmälle. Jos ei auta nii vaihtaisin suuttimet keskenään. Jos vika vaihtaa puolta niin vika on suuttimessa, muuten johtolinjassa jossain kuluma ja katkos
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
Pekka L
Viestit: 438
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: M8 suutinmurheet

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Miten iso jumppa lienee, tuo suuttimen vaihtaminen?

Verstaalle viedään huomenna, mutta "kolmen viikon jono"...
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Avatar
jty
Viestit: 508
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: M8 suutinmurheet

Viesti Kirjoittaja jty »

Twin camissa tankki pois ja ne suuttimet on siinä imukaulan päällä, muistelisn että kiinni semmosella salvalla. Ei pitäs tarvita putsarin/imukaulan purkua. Mutta m8 voi olla eri
Edit: service manual kyllä sanoo että ensin irroita imukaula joka on ikävähkö homma ainaki tc:ssä, pultit ikävässä paikassa kiristää monenttiin ja tarvii tiivisteet vaihtaa, mutta mä kyl eka koittaisin vaan napata tankin irti ja vaihtaa siinä päällä
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
Springer
Viestit: 471
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: M8 suutinmurheet

Viesti Kirjoittaja Springer »

Ei ole iso homma. Tankki pois (bensan liittimessä pikalukitus, helppo avata) ja ilmanputsari sekä "läppärunko" pois sen jälkeen ne suuttimet on näkyvillä. Kyllä mielestäni kannattaisi itse tutkistella ennen kuin kuin alkaa maksaa genuiini huollon arvailuja!
FXSTS 1991
FLHCS 2022
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1121
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: M8 suutinmurheet

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Suuttimien huolto ja tarkistus Finjectorilla on jotain kymppejä per kappale, jos epäilee niissä olevan vikaa. Sieltä saa myös uusia suuttimia jos tarvitsee varaosaa. En tiedä onko kappalehinnat missä tasossa verrattuna alkuperäisiin, mutta veikkaisin ettei ne kalliimpia siellä ole.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Vastaa Viestiin