Sportster S

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja JKKo »

KariFS kirjoitti: 12:04 06.08.2021. Voi kai sillä lahjakortilla ostaa t-paitoja, avaimenperiä tai vyönsolkia tunnetusti kattavasta valikoimasta.

...

Mutta tää juttu jossa kielletään myymästä kamoja eteenpäin ulkomaille on todennäköisesti puhtaasti sopimustekninen homma.
Pitäis saada rahaa, jotta viittii käyttää jonkun firman mainostuotteita. Sikshän ne juottaa messuillakin takahuoneessa kaljaa, jotta se mainostuotekassi pääsisi pidemmälle kuin aulan roskikseen.

Kovin yksipuoliselta noi sopimukset kuulostaa. Jos kaupalla leipänsä tienaava on uhassa menettää merkin edustuksen tultuaan ilmi myyneensä ULKOMAALAISELLE matkamuistoksi jonkun varaosan, niin ei sitä "sopimustekniseksi" voi sanoa kuin rikollinen.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
KariFS
Viestit: 556
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja KariFS »

JKKo kirjoitti: 13:59 10.08.2021.
KariFS kirjoitti: 12:04 06.08.2021. Voi kai sillä lahjakortilla ostaa t-paitoja, avaimenperiä tai vyönsolkia tunnetusti kattavasta valikoimasta.

...

Mutta tää juttu jossa kielletään myymästä kamoja eteenpäin ulkomaille on todennäköisesti puhtaasti sopimustekninen homma.
Pitäis saada rahaa, jotta viittii käyttää jonkun firman mainostuotteita. Sikshän ne juottaa messuillakin takahuoneessa kaljaa, jotta se mainostuotekassi pääsisi pidemmälle kuin aulan roskikseen.

Kovin yksipuoliselta noi sopimukset kuulostaa. Jos kaupalla leipänsä tienaava on uhassa menettää merkin edustuksen tultuaan ilmi myyneensä ULKOMAALAISELLE matkamuistoksi jonkun varaosan, niin ei sitä "sopimustekniseksi" voi sanoa kuin rikollinen.
Joo tuo t-paitakommentti oli huumoriksi tarkoitettu. Viitaten siihen tosiasiaan että on diilereitä joilla on pyörätarvikkeet yhdessä miljoonalaatikossa, ja t-paita sekä kyltti- ja mukiosastot hyvinkin 50-100 neliömetriä tai ylikin. En minäkään ekstraa maksa siitä että ”saisin” mainostaa jotain. Vaikka aika monessa paidassani onkin paitafirman logo jossain näkyvillä.

”Sopimustekninen” meinas sitä että diileri ei saa tietoisesti myydä tavaraa ulkomaille, koska ulkomailla on omat edustukset. Siksi asiakkaalta vaaditaan tällaisia. Eihän siinä mitään järkeä ole, ja mahtaako nyt sentään edustus mennä jos ovela turisti saakin diileriä huijattua? Hinnoittelu eri markkina-alueille on strategiajuttu, ja olisiko sitten sattunut väärinkäytöksiä joskus, eli joku diileri on systemaattisemmin tehnyt tällaista bisnestä?

En tiedä enkä väitä :) Mutta onhan se outoa jos hieman ulkomaalaisittain ameriikkaa puhuva ei saisi tiskiltä tavaraa ostettua, tai ”vääränlaisella” asiakkaan nimellä varustettu tilaus jätettäisiin toimittamatta. Suomessa olisi ties mitkä valtuutetut ja instanssit kimpussa alta aikayksikön.
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1098
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

KariFS kirjoitti: 15:17 10.08.2021. En tiedä enkä väitä :) Mutta onhan se outoa jos hieman ulkomaalaisittain ameriikkaa puhuva ei saisi tiskiltä tavaraa ostettua, tai ”vääränlaisella” asiakkaan nimellä varustettu tilaus jätettäisiin toimittamatta.
Kyllähän tuo kaikenlainen valikointi on ollut siellä ihan sallittua. Kysy vaikka herra Friedmanilta.
https://youtu.be/_50-DFUxEQ8
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
KariFS
Viestit: 556
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Veijo Esso kirjoitti: 16:41 10.08.2021.
KariFS kirjoitti: 15:17 10.08.2021. En tiedä enkä väitä :) Mutta onhan se outoa jos hieman ulkomaalaisittain ameriikkaa puhuva ei saisi tiskiltä tavaraa ostettua, tai ”vääränlaisella” asiakkaan nimellä varustettu tilaus jätettäisiin toimittamatta.
Kyllähän tuo kaikenlainen valikointi on ollut siellä ihan sallittua. Kysy vaikka herra Friedmanilta.
https://youtu.be/_50-DFUxEQ8
Kinkster rulaa! Harmi kun ei päässyt Texasin kuvernööriksi aikoinaan. Vaalisloganissa ei ainakaan mitään vikaa ollut:

”Kinky for Governor - Why the Hell Not?”

Mulla on melkein kaikki kirjatkin.
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

KariFS kirjoitti: 15:17 10.08.2021.
En tiedä enkä väitä :) Mutta onhan se outoa jos hieman ulkomaalaisittain ameriikkaa puhuva ei saisi tiskiltä tavaraa ostettua, tai ”vääränlaisella” asiakkaan nimellä varustettu tilaus jätettäisiin toimittamatta. Suomessa olisi ties mitkä valtuutetut ja instanssit kimpussa alta aikayksikön.
Ei ainakaan omalle kohdalle ole sattunut, vaikka ihan "rallienglannilla" olen dealerin tiskillä asioinut. Olivat vaan yllättyneitä (positiivisesti ?) kun olin itse vaivautunut kaivamaan osanumerot heille valmiiksi. Mahtaako tuossa olla eroa jos maksaa käteisellä ulkomaalaisen kortin sijaan? molempia tapoja olen onnistuneesti käyttänyt. Verkkokauppa ostokset on myös nätisti toimitettu UPS/DHL ( ei USPS) toimesta hotelliin. Toki noista tiskiltä ostamisista on jo jokunen vuosi aikaa käytäntö on voinut muuttua.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Sepixlh kirjoitti: 10:08 11.08.2021.
KariFS kirjoitti: 15:17 10.08.2021.
En tiedä enkä väitä :) Mutta onhan se outoa jos hieman ulkomaalaisittain ameriikkaa puhuva ei saisi tiskiltä tavaraa ostettua, tai ”vääränlaisella” asiakkaan nimellä varustettu tilaus jätettäisiin toimittamatta. Suomessa olisi ties mitkä valtuutetut ja instanssit kimpussa alta aikayksikön.
Ei ainakaan omalle kohdalle ole sattunut, vaikka ihan "rallienglannilla" olen dealerin tiskillä asioinut. Olivat vaan yllättyneitä (positiivisesti ?) kun olin itse vaivautunut kaivamaan osanumerot heille valmiiksi. Mahtaako tuossa olla eroa jos maksaa käteisellä ulkomaalaisen kortin sijaan? molempia tapoja olen onnistuneesti käyttänyt. Verkkokauppa ostokset on myös nätisti toimitettu UPS/DHL ( ei USPS) toimesta hotelliin. Toki noista tiskiltä ostamisista on jo jokunen vuosi aikaa käytäntö on voinut muuttua.
Riippuu dealerista. Surdyke se laittoi meidän suvun mustalle listalle. Saatiin kuitenkin jostakin toiselta kauppiaalta vähän huonommalla hinnalla. Onneksi on löytynyt muita kanavia.

Mä kävin lokaalilta viralliselta tiskiltä, ei muuten ollut marmoria, kyselemässä joitakin nippeleitä. He ovat tässä hommassa sen verran tuoreita, että siellä(kin) on hyvä olla asiakkaalla osanumerot tiedossa. Mä sitten lähinnä vastaavat osat hain Piiroisen valinnasta, jossa kaikkea oli suoraan hyllyssä. S&S leimalla oleva hammashihna näyttää ihan samalta tehdastuotteen kanssa. Oli se hintakin sen mukainen.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4845
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Sepixlh kirjoitti: 10:08 11.08.2021. ..., vaikka ihan "rallienglannilla" olen dealerin tiskillä asioinut...
Sepixlh,
Älä oo turhan vaatimaton, mie oon kuullu siun puhuvan enklantia :!: :wink:

Mie soitin toissa viikolla Amerikkaa Harley-kauppiaan kivijalka liikkeesee, erään osan saatavuutta tiadustellen.
Sanovat toimitus ajaks 5 työpäivää, ja kertoivat jos teen tilauksen, tarviivat noutajan/maksajan nimen. Miun nimellä tilausta ei voi nykysääntöjen puitteissa ennää tehä/maksaa...

Amerikastaa voi hankkia eellee ihan mitä haluaa :!:

Tää koko ihmiselo on monimutkasta ihmissuhde toimintaa :!: :wink:

Toisinaa joutuu näkemää asioitten ettee vaivaa ja aikaa tiätty pallaa... :roll:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Aika kaukana on otsikosta jo tämäkin säie :lol: Joten viedään vielä kauemmas.

Itse en ole koskaan tilannut USA-diilereiltä mitään mihinkään, joten tietoakaan ei ole. Tiskillä olen asioinut ja saanut aina hyvää palvelua ja haluamani tavarat. Joskus pihalla tai liikkeeseen huoltoon tuotuun pyörään ja joskus ihan erilaiseen vehkeeseen.

Viimeisin asiointi oli Texasin ja Meksikon rajalla Laredossa 2019. Otin pihalla olleeseen pyörään toisen FOB:in Texasin aavoille preerioille pudonneen tilalle. Pyörä pyydettiin sisälle aktivointiin ja oli valmis 10 minuutissa. Maksoi 50 dollaria. Loimaalla sama palvelu noin 140 eur.

Laredosta otin samalla WHIM-palikat toiseen pyörään samalta tiskiltä. Sanoin vielä, että kotona on tällainen ja tällainen pyörä ja siihen tarvitaan. Katsoi tarkasti oikeat käikäleet pyörän mallin mukaan ja haki tiskille. Samalla nappasin T-paidan ja Litium-akunkin matkaan. Ei ongelmia. Ilmeisesti ko. diilerillä ei käy juurikaan turisteja, joten olivat vaan tyytyväisiä uudesta asiakkaasta, vaikka en Texasin/Meksikon aksenttia hallinnutkaan.

Nämä verkkokaupassa kunnostautuneet ovat epäilemättä tehtaan tarkan syynin alla. Eli tilanne taitaa vaihdella liikekohtaisesti.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Springer
Viestit: 463
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja Springer »

Joo, ennen hyvään aikaan ostettiin Chigaco Harley'stä paljonkin tavaraa, tuli nopeasti ja oli halvempaa kuin kotimaasta. Kun tehdas kielsi lähettämästä ulkomaalaiseen osoitteeseen homma onnistui jonkun aikaa kun hommasi suomalaisen rahtarin lastausosoitteen omalla nimellä. Tavarat tuli kontissa eli ei mitenkään nopeata ollut. Nyt ei taida tuokaan enää onnistua. Jotain tavaraa saa halvemmalla EU'sta mutta on kyllä niin pienet marginaalit postikuluineen että ei aina kannata.
FXSTS 1991
FLHCS 2022
Avatar
Käkö
Viestit: 56
Liittynyt: 19:29 09.08.2013.
Viesti:

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja Käkö »

Mä kun lopetan köyhtymisen niin mä ostan tollasen S:n ja vien sen pajalle joka vaihtaa noi ehkä karmeimmat putket evö kax-yhteen putkistoon, heivaa ton susiruman etulampun kaatikselle ja laittaa tilalle jonkun pyöreen lampun ja ottaa kilpitelineen ja sulattaa sen uusiokäyttöön ja duunaa vähä viisaampaa tilalle.
Ulkonäkö ku o saatu kuosiin niin sitt viritetään vähä mottii ni siinähän se se sit olis.
Ja ei muuta ku varttimailia ajamaan.

-Käkö-
MoParpervo softaililla.
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Rapakaaret SS:ään saatava ihan ykkösenä. Etunen heittää syylärin (!) täydeltä rapaa ja kiviä ja takapyörä kurat persiille. Takalokarin kun laittaa, niin saa lampun ja kilvenkin kiinni normaalilla tavalla.

Savupiiput jättäisin rauhaan.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Käkö
Viestit: 56
Liittynyt: 19:29 09.08.2013.
Viesti:

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja Käkö »

JKKo kirjoitti: 08:12 14.08.2021. Rapakaaret SS:ään saatava ihan ykkösenä. Etunen heittää syylärin (!) täydeltä rapaa ja kiviä ja takapyörä kurat persiille. Takalokarin kun laittaa, niin saa lampun ja kilvenkin kiinni normaalilla tavalla.

Savupiiput jättäisin rauhaan.
Joo, loksut mä unohdin, ne pitää laittaa eteen ja taakse!
MoParpervo softaililla.
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Etulokarissa voi tulla askartelemista. 360 asteen pyörityskuvasta katselin, jotta renkaan ja syylärin väli ei ole iso. Ja se välihän lyhenee joustoissa. Kurakaaren pitäisi mennä ihan renkaan pintaa - tai kulmaa muuttavat t-kappaleet. Siksköhän ne on tommosen nysän siihen laittaneet tehtaalla?
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

JKKo kirjoitti: 10:10 14.08.2021. Etulokarissa voi tulla askartelemista. 360 asteen pyörityskuvasta katselin, jotta renkaan ja syylärin väli ei ole iso. Ja se välihän lyhenee joustoissa. Kurakaaren pitäisi mennä ihan renkaan pintaa - tai kulmaa muuttavat t-kappaleet. Siksköhän ne on tommosen nysän siihen laittaneet tehtaalla?
Tuota en ole katsonut, mutta kun näitä tehdään trendejä mukailleen, niin liian lyhyitä lokareita asennetaan, ettei tarvitse käyttäjän aloittaa rautasahalla :)

Minulla tuossa XR1200 oli asennettu joku tarvikelokari vielä lyhyempänä kuin orggis. Latausäätimestä oli hakattu jo väri pinnasta. Tilasin orggiksen ebay Saksa ja siihen vielä Pyramid lokarin jatke Strormilta. Maksoi 29,90e.:
Nyt ei hakkaa pahasti. Pyramid tekee näitä melkein kaikkiin trenditietoisiin pyörämalleihin :lol:

Ei tuo jatke paljon tule ulommas, mutta jos on ahtaampi, niin voi toki teettä S:ssä ongelmaa.

Kuva
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Kuva

Aika ahdasta on. Ja syyläri kivityslinjalla ihan täydellisesti.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Vastaa Viestiin