Sportster S

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

mukle
Viestit: 216
Liittynyt: 19:57 23.08.2010.
Viesti:

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja mukle »

Eikä väliin mahdu roiskeläpäksi edes pieni ja sievä InterCooler
VRSCB -04 "Vesipää"
VRSCR -06 "Torspo"
"Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville." -Kalevala
Highwayman
Viestit: 103
Liittynyt: 17:02 23.02.2020.
Paikkakunta: Long Lonesome Highway

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja Highwayman »

Huomisesta alkaen voi mennä sovittelemaan niitä roiskeläppiä H-D Turkuun.
Tekivät juuri "käyttöönottohuoltoa" Sportster Ässään. Kyllä oli rumankaunis moderni peli... :wink:
My way or the Highway...
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Highwayman kirjoitti: 16:25 21.10.2021. Huomisesta alkaen voi mennä sovittelemaan niitä roiskeläppiä H-D Turkuun.
Tekivät juuri "käyttöönottohuoltoa" Sportster Ässään. Kyllä oli rumankaunis moderni peli... :wink:
Taisivat saada myös H-D Espooseen sellaisen, oli jotain julkaisun tynkää myyjältä siihen suuntaan.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
JKKo
Viestit: 1726
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Ilmat ovatkin juuri muuttuneet mitä parhaimmiksi moottoripyörien esittelyyn.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
SakkeHD
Viestit: 63
Liittynyt: 15:44 27.03.2017.
Paikkakunta: Ii

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja SakkeHD »

Oulussa myös tullu diilerille. Kävin ihmettelemässä. Pitää se käyä testaamassa heti keväällä mielenkiinnosta, vaikken nyt ostamassa olekaan. Jostain syystä tykkään tuosta, vaikka yleensä nuo modernit pyörät ei iske.
Fat bob -08 103"
Avatar
ranze
Viestit: 872
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja ranze »

Minä vaan jätän tämän tähän. :wink:
https://youtu.be/P0gj8VoS_GY
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Pertti
Viestit: 5936
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Käytiin rouvan kanssa lauantaina Moto-Seinäjoessa tutkimassa laitetta. Hyvin sai rauhassa temuta ympärillä ja istuskella kylmiä tyyppejä....ei tullut kukaan häiritsemään 8)...köyhyys vissiin näkyy myyntikopin lasin läpi.

Rouvalle sellaisenaan pikkuisen korkean tuntuinen, mutta käteen kevyt ainakin kovalla alustalla.
Nappuloita paljon, mutta kai niitä pitää nykytrendin mukaisesti ollakin.
Moottori näyttää luonnossa yhtä muoviselta kuin endurossakin ja huoltaminen yhtä vittumaiselta kuin muissakin merkeissä.

Siirryimme toiselle seinustalle ja otimme kylmiä Indianin Scoutista. Rauhassa saimme sielläkin olla.
Hinta sama, mutta tyylikkäämpi ja yksinkertaisemman oloinen. Huoltajalle ei sekään varmaan ole mikään piisofkeik.
Tulimme siihen tulokseen, että lottovoiton jälkeen ostamme Scoutin.
moderattori

Romu rauhoittaa!
SakkeHD
Viestit: 63
Liittynyt: 15:44 27.03.2017.
Paikkakunta: Ii

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja SakkeHD »

Kävinpä Raahen moto cafeessa loppukesästä testaamassa tuon scoutin. Kylmät tyypit vakuuttivat; onpa kivan tuntonen pyörä. Koeajolla kuitenkin koin hienoisen pettymyksen. Ei se laitetulle (allekirjoituksen, viilatulle) dynalle minusta pärjännyt. Mutta ehottomasti asiallinen kruiseri. Äänethän näissä nykyään vakiona on vaisut, joka ainakin minusta laimentaa fiilistä... Tästäkin johtuen odotan mielenkiinnolla kevättä ja sportster s koeajoa. Odotukset on korkeahkolla. Huoltohommien vertailuun ei tässä vaiheessa uskalla ottaa kantaa
Fat bob -08 103"
Avatar
Kiwi
Viestit: 2148
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Sporttia en vielä livenä oo nähnyt, olisi kiva kattoa mihin kohtaan siinä keskitapit tulisi (lisävaruste saatavilla).

Muutaman vuoden ikäistä Scouttia on tullut huollettua ja vähän koeajettuakin, ei mun mielestä mikään huippu peli ollut. Pienen oloinen ja siinä yksilössä ohjaustanko vaihdettu vähän korkeampaan, ajoasento muistutti parin kymmenen vuoden takaisia mopoiluja mummolan pellolla sedän mankilla. Siitä 10 vuotiaan mielikuvasta jos voi päästä yli niin ihan kelpaa varmasti päästellä.
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1604
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Tampereella oli koeajopäivät. Kävin tätä kokeilemassa. Puoli tuntia oli aikaa niin ei kovin perusteellisesti kerinnyt. Mutta:

Moottori on hieno, joskin ihan erilainen kuin Big Twin. Moottori ei täristä ja voimansiirron välykset ovat paljon pienemmät kuin vuoden 2008 pyörissäni. Ääni ei ole paha, mutta en sitä HD:ksi tunnistaisi. Olen Pan Americalla aiemmin ajanut, tuntui kone aika samankaltaiselta, tietysti kun on lähes sama moottori. Kierroksia saa ja pitää käyttää. Ei vääntö mikään huono kyllä ollut pienemmilläkään kierroksilla, mutta oikeasti alkaa tapahtumaan vasta korkeammilla kierroksilla. En oikein osannut tämmöisellä ajaa kun en osaa Buellillanikaan kierroksia riittävästi käyttää.

Ajomoodeja on useita. Miedomman erosivat toisistaan joten kuten. Olihan se sadeasento selvästi kesyin kyllä. Mutta sport-asetus onkin sitten ihan eri juttu kun muut. Ihan kuin ajaisi eri pyörällä. Rivakka on. Oli vähän samaa tuntua kuin Buellissa, että tasakaasulla meno oli takkuista, sport-asetus tuntui toimivan paremmin kun kaasua vaan runttasi lisää. Äkkiä oli nopeutta 170 km/h ja taisi olla vasta 4. vaihde päällä. Enempää en uskaltanut, alue ei ollut niin suljettu...

Pyörä on pitkän oloinen kun vierestä katsoo. Päälle istuessa tuntui että pyörä on pieni ja istuinkorkeus matala. Ei sinänsä huono asia. Ajoasento oli minulle sopiva, ei ollut liian tiukka polvikulma, ohjaustanko sopiva ja hyvin sai pyörän nippuun jalkojen väliin. Tuossa 170 km/h nopeudessa en kauaa ollut, mutta tuulenpaine ei ollut kohtuuton, tanko ei ole kovin leveä.

Pyörän painopiste lienee matalalla, kun tankkikaan ei ole tankki. Silti pyörä ei minusta ollut niin notkea käsitellä kun päälle istuessa kuvittelin sen olevan. Esim. Buelliin verrattuna keulakulma taitaa olla loivempi. Tekisikö tuo pullea rengas myös osansa. Ei se ollut huono tai hankala kuljettaa, mutta jotenkin yllätyin. Vähän tuli V-Rodilla ajaminen mieleen.

Etujarru on hyvä ja tunnokas, takajarru taas tuntui suorastaan huonolta. Huonompi oli kuin minun Softailissa ja Buellissa. Yllättävää.

Pienehkö mittari toimi aika hyvin. Moniteholaseilla näin ajossa pienetkin jutut ja kierroslukumittari ja nopeusmittari näkyivät mainiosti. Valikkoja ja vakkaria en ehtinyt käydä olenkaan läpi.

En nyt kuitenkaan innostunut kaupoille. Tiesin sen kyllä ennakkoonkin. Mutta kyllä tuo tuntui hyvältä pyörältä, veikkaan että noita kaupaksi menee. Kyllä se on nimensä mukaisesti Urheilupyörä.
Pertti
Viestit: 5936
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Kun V-Rod tuli edellä mainittua, niin minusta olisivat saaneet tehdä tuon moottorin ympärille rodin näköisen kamppeen ja Sportsterikisi vähän perinteisemmän näköisen laitteen.
Vanhaan sporttiin ei enää ole paluuta, mutta toivottavasti, kuten melko varmasti käykin, versioita tulee jatkossa muitakin.
Jäähdytysrivat ja muutkin tarpeettomat krumeluurit tietysti maksaa, mutta aika vähällä saisi vähemmän muovimaisen vaikutelman.
Faitteri saisi olla tietysti mukana...
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Pera
Viestit: 559
Liittynyt: 12:57 14.05.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja Pera »

Tästä on muistaakseni esitelty jo pienempi malli,olikohan 975 cc.
Loud valves save lives
Avatar
Springer
Viestit: 461
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Sportster S

Viesti Kirjoittaja Springer »

FXSTS 1991
FLHCS 2022
Vastaa Viestiin