Sportster 883 - 08 kytkimen säätö

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Ronikko
Viestit: 5
Liittynyt: 09:48 01.07.2021.

Sportster 883 - 08 kytkimen säätö

Viesti Kirjoittaja Ronikko »

Ois tarkoitus vähän säätää kytkintä, kun nyt ottaa niin yläältä.... Kumpaako suuntaan ja miten pieni liike jo vaikittaa säädössä??
Eli kopan alta jos sitä säätö ruuvia hiukan käännän...?
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1604
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Sportster 883 - 08 kytkimen säätö

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Aika pieni vaikuttaa. Ensin kytkinvaijeri löysäksi ja sitten sitä ruuvia myötäpäivään puolikierrosta auki ja sitten vastapäivään kiinni takaisinpäin vain sen verran että rupeaa vastus tuntumaan. Sitten neljänneskierros auki. Pitäisi olla tällä kohdallaan jos on kytkin kunnossa ja sopiva määrä öljyä enskassa. En ole tarvinut enkä keksinyt mitään hienosäätöä kytkimeen. Sitten vaijeri kiristetään sopivaksi että kahvassa on klappia.

Jos ei tuolla tule hyvä niin sitten saattaa olla jostain muusta kyse. Minkäs vuotinen ja paljonko ajettu pyörä on kyseessä?

Jos englanti taittuu niin noista selviää hyvin, ja taitaa selvitä ilman selostustakin:
https://youtu.be/I2qeflpEGao
https://youtu.be/ZBuB5LI4tCo
Ronikko
Viestit: 5
Liittynyt: 09:48 01.07.2021.

Re: Sportster 883 - 08 kytkimen säätö

Viesti Kirjoittaja Ronikko »

Otsikossa maininta, eli 2008 ja nyt 48tkm mittarissa.
Enska öljyt hiljan vaihettu, et siitä ei ainakaan kyse...
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1604
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Sportster 883 - 08 kytkimen säätö

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Sorry, niinpä olikin vuosiluku jo tuossa.
Avatar
Kiwi
Viestit: 2148
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Sportster 883 - 08 kytkimen säätö

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Vaijeri löysällä ja luukku auki, siellä on mutteri jossa on luukkua vasten tuleva jousi, ota se tässä välissä pois. Säätö on big twiniin verrattaessa käänteinen, ruuvimeisselillä (tai sormilla) vastapäivään niin kauan että kevyesti tuntuu vastusta. Tästä vartti takaisinpäin ja se mutteri takaisin paikoilleen, jos ei osu käännä vastapäivään eli kireämmälle.

Sitten vaijeria kiristämään, kannattaa vasen käsi laittaa kytkinkahvalle ja oikealla nykiä sitä vaijeria kevyesti, välyksen näkee kahvarungon ja vaijerin välistä, osassa kahvoissa on niin suuria välyksiä joita on vaijeria kiristämällä yritetty saada pois, vika useimmiten tarvikelaatuisissa vivuissa.

Tarkista samalla että kytkinvivun alla oleva muovinpala menee nätisti kahvan alla oikeaan väliin, katkenneet usein tuppaavat taipumaan niin ettei vipu palaudu 0-asentoon.
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Sportster 883 - 08 kytkimen säätö

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Kerhon omasta tietopankista löytyy myös paljon vinkkejä tekemiseen Motopedia
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Vastaa Viestiin