Spämmi poistettu, mutta... Kuinka suojata talosi auringon säteiltä?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
JKKo
Viestit: 1727
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spämmi poistettu, mutta... Kuinka suojata talosi auringon säteiltä?

Viesti Kirjoittaja JKKo »

...mulla on huomenna vuokrasopparin signeeraus. Otin "talliosakkeen" kaltaisen harrastetilan. Se on minulle kaikkein ensimmäinen talli, joka on ihan vaan romujen rassausta varten. Ei tule varastoksi. Saas nähdä, syntyykö enempää vai edes yhtään mitään.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
mukle
Viestit: 216
Liittynyt: 19:57 23.08.2010.
Viesti:

Re: Spämmi poistettu, mutta... Kuinka suojata talosi auringon säteiltä?

Viesti Kirjoittaja mukle »

JKKo kirjoitti: 13:03 17.10.2021.
Tämä 883/1200/turbo alias ”kromitankki” on ollut minulla vuodesta 2001 asti. Yhteisen matkamme aikana on tapahtunut muun muassa vaihteiston päivitys Andrewsin sarjalla (2004), 883/1200 konversio (2005), turbotus (2015-2016), tee-se-itse mallisen ”Elka-Jetronic 3” polttoaineruiskutuksen rakentaminen (2018), moottoriohjauksen kokonaismuutos Maxxecu Minillä toteutetuksi (2020), tuplajarruisen säädettävän Showakeulan asennus (2021) ja nyt syksyllä 23/47 ketjuvälityksen päivitys 29/61 hammashihnaan.
Vähänlaisesti on viimeaikoina tänne tullut spämmäiltyä. Mutta sopiiko kysyä tästä Maxxecu:sta, kuinka se on oikein toteutettu? Onko ihan pyttykohtaiset ruutat ja 3bar map anturi vai mikä on ollut pelin henki. Ja pystyikö sen itse koodailemaan kasaan?

Itsellä DTT:n VRFI-4 aftermarket ecu rodissa, joka alkaa vähän olla laskevan auringon tuote, kun päättivät MoCo:llä koko Vrodin valmistuksen. Mielessä on aina välillä käynyt siirtyminen johonkin toiseen ecuun. Eipä silti kyllä DTT:llä vielä pärjää ihan hyvin mutta ainahan uudet tuulet kiinnostelee. Kunhan ei ole mitään järkyn kalliita ja vaikeita systeemejä.
VRSCB -04 "Vesipää"
VRSCR -06 "Torspo"
"Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville." -Kalevala
Avatar
JKKo
Viestit: 1727
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spämmi poistettu, mutta... Kuinka suojata talosi auringon säteiltä?

Viesti Kirjoittaja JKKo »

mukle kirjoitti: 20:58 18.10.2021.
JKKo kirjoitti: 13:03 17.10.2021.
Tämä 883/1200/turbo alias ”kromitankki” on ollut minulla vuodesta 2001 asti. Yhteisen matkamme aikana on tapahtunut muun muassa vaihteiston päivitys Andrewsin sarjalla (2004), 883/1200 konversio (2005), turbotus (2015-2016), tee-se-itse mallisen ”Elka-Jetronic 3” polttoaineruiskutuksen rakentaminen (2018), moottoriohjauksen kokonaismuutos Maxxecu Minillä toteutetuksi (2020), tuplajarruisen säädettävän Showakeulan asennus (2021) ja nyt syksyllä 23/47 ketjuvälityksen päivitys 29/61 hammashihnaan.
Vähänlaisesti on viimeaikoina tänne tullut spämmäiltyä. Mutta sopiiko kysyä tästä Maxxecu:sta, kuinka se on oikein toteutettu? Onko ihan pyttykohtaiset ruutat ja 3bar map anturi vai mikä on ollut pelin henki. Ja pystyikö sen itse koodailemaan kasaan?

Itsellä DTT:n VRFI-4 aftermarket ecu rodissa, joka alkaa vähän olla laskevan auringon tuote, kun päättivät MoCo:llä koko Vrodin valmistuksen. Mielessä on aina välillä käynyt siirtyminen johonkin toiseen ecuun. Eipä silti kyllä DTT:llä vielä pärjää ihan hyvin mutta ainahan uudet tuulet kiinnostelee. Kunhan ei ole mitään järkyn kalliita ja vaikeita systeemejä.
Maxxecu solahti Sportsteriin varsin helposti. Tämä oli jo aiemmin ruiskutettu toisenlaisella ohjaimella, joten pumppu, suuttimet ja läppärunko olivat paikoillaan. Maxxecuista valikoin mallin Mini, joka oli koteloltaan sellainen, että sain sen satulan alle melkein ilman kipinöiviä työkaluja.

Maxxecu käyttää moottorin asentoanturina alkuperäisen sytytyksen kaksilovista roottoria ja anturia. Ruiskutus on sekventiaalinen, kummallekin sylinterille erikseen. Sytytys on single fire -moodissa Ultiman puolalla ja erillisellä vahvistimella. Käytän kapeakaistalambdaa ajonaikaiseen hienosäätöön. Ruuvausta varten lisään pyörään Innovaten laajakaistan. Ecu ohjaa myös ahtopaineen.

Ohjelmisto ja säätäminen olivat helppoja. Minulla on isompi Maxxecu Dodge Dartissa, joten olin jo harjoitellut etukäteen.

Maxxecun laitosta on topikkinsa toisella foorumilla. ”Maxxecu moottorinohjaus Sportsteriin”. Sitä edeltänyt turbotus aiempine ruiskupuuhasteluineen ”Kromitankki sai turbon, ruiskun ja koneremontin”. Hipsukoissa olevia kun kokeilee googleen, niin löytyy.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
mukle
Viestit: 216
Liittynyt: 19:57 23.08.2010.
Viesti:

Re: Spämmi poistettu, mutta... Kuinka suojata talosi auringon säteiltä?

Viesti Kirjoittaja mukle »

Kiitos JKKo! Lueskelen nuo mainitsemasi topikit.

Toimivia vehkeitä ei pitäisi ikinä koittaa purkaa ja jos minulla ei ole ennestään ongelmia, niin hankin kyllä niitä. Tämä voi olla kyllä sen luokan juttu, että pölähtäisi tukevasti tukanrajan yli ja pysyvä basket case odottaisi. Mutta täytyy ainakin ajatustasolla koittaa viedä tätä eteenpäin.
VRSCB -04 "Vesipää"
VRSCR -06 "Torspo"
"Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville." -Kalevala
Avatar
KariFS
Viestit: 554
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Spämmi poistettu, mutta... Kuinka suojata talosi auringon säteiltä?

Viesti Kirjoittaja KariFS »

JKKo kirjoitti: 16:12 18.10.2021. ...mulla on huomenna vuokrasopparin signeeraus. Otin "talliosakkeen" kaltaisen harrastetilan. Se on minulle kaikkein ensimmäinen talli, joka on ihan vaan romujen rassausta varten. Ei tule varastoksi. Saas nähdä, syntyykö enempää vai edes yhtään mitään.
Oma kokemus tuollaisesta ”off site” verstaasta on sellainen että alkuun on aina ne kamat kotona mitä verstaalla tarttis ja päinvastoin. Siitä kun pääsee, niin on ihan toimiva konsepti. Kun varta vasten lähtee paikalle, niin yleensä tulee tehtyä hommiakin, ja usein johonkin tiettyyn pisteeseen, ei unohdu vaikka vessareissulla jotain höpisemään tai tule nakitetuksi johonkin hommaan kesken kaiken. Ja kun ei dedikoituun verstaaseen yleensä kerry mitään puutarhakoneita tai muuta sälää, niin aikaa ei mene siivoamiseen tai tavaroiden etsiskelyyn ennen varsinaisen työn aloitusta. Eikä muutenkaan tule niin helposti häirityksi.

Miinuspuolena se, että jos on inspis vähissä, niin ei tule lähdettyä ollenkaan. Sitten ei tule tehtyä yhtään mitään. Tästä syystä on Rautapää saanut kerätä pölyä ihan rauhassa monta kuukautta. Kotitallissa sentään joskus tuli jotain nypittyä kun sinne meni haahuilemaan, ja joskus saattoi se inspiraatiokin yllättää ihan puskista :) Huimia suorituksia tuli joskus siellä ahtaassa, hämärässä, kylmässä tilassa kaiken sen romun seassa :D

Mulla on matkaa hallille joku kolme-neljä kilsaa, on kimppatalli mun isän ja poikien kanssa. Tai tuo esikoinenhan siellä eniten viihtyy, nuorimmaista kiinnostaa muut jutut. Ei siis ihan mun oma tila, 58 neliötä plus parvi olisi ollut vähän ylimitoitettu yhdelle. Tai tilaa nyt harvoin on liikaa, mutta kustannusmielessä.
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Avatar
JKKo
Viestit: 1727
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spämmi poistettu, mutta... Kuinka suojata talosi auringon säteiltä?

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Työkalut 20 km päässä teettää varmasti jonkin verran kaksoiskappaleiden uushankintoja kotitalliin plus että täytyy olla hieman ajatusta mukana, mitä minnekin mukanaan kuskaa. Etiäistalliin ei edes mene kaikki kausiajokalusto, vaan tarkoitus on aloittaa yhdellä laitteella ja sen tekniikan päivityksellä.

Vuokratalli on samalla testi. Jos laajennettu mahdollisuus nikkaroida tuntuu omalta, niin mökille täytyy rakentaa ihan oma halli. Alkaa tuo vapaa-aika lisääntymään muutaman vuoden päästä merkittävällä tavalla...
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Vastaa Viestiin