Road Glide -> Performance Bagger

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
razz3
Viestit: 102
Liittynyt: 19:49 11.01.2022.
Paikkakunta: Turku area

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja razz3 »

KariFS kirjoitti: 10:53 15.02.2022.
JKKo kirjoitti: 08:38 15.02.2022. Pienempi on parempi suurimman osan aikaa. Kaasukahvan liikkeet ovat isompia perusajoalueella. Toki sieltä ihan ylhäältä löytyy lisää voimaa - ihan viimeiseltä tuhannelta - mutta kauanko se BT siellä käy?
Riippuu mistä roikkuu :lol:

https://youtu.be/khauTYkyR4w
jep :lol:

https://youtu.be/caY8vJ3njPg
Rubert Custom
@rubertcustom
Avatar
jannejk
Viestit: 183
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja jannejk »

razz3 kirjoitti: 11:09 15.02.2022. Näissä uudemmissa kaasuläppä ja imusarja on samaa puuta niin ei saa erilleen toisistaan niinkuin vanhemmissa :) tollanen vanhempi sarja ois ollu helpompi portatakkin. mut koko sarja mulla nyt työstetty niin katsotaan mihin se piisaa :twisted:
Kyl toi oma Dynan ruisku oli kanssa yhtenäinen paketti. Mutta sitten SE lappärungon kanssa tuli erillinen imusarja. Ja toki isommat suuttimet tuli kun alkuperäiset ei olisi riittänyt (3.9g).
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Avatar
razz3
Viestit: 102
Liittynyt: 19:49 11.01.2022.
Paikkakunta: Turku area

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja razz3 »

jannejk kirjoitti: 11:31 15.02.2022. Kyl toi oma Dynan ruisku oli kanssa yhtenäinen paketti. Mutta sitten SE lappärungon kanssa tuli erillinen imusarja. Ja toki isommat suuttimet tuli kun alkuperäiset ei olisi riittänyt (3.9g).
aaivan! katotaan jos toi mun jää liian pieneks niin sit täytyy vaan laittaa isompi tilaukseen, tulee sit ku tulee :lol:
Rubert Custom
@rubertcustom
Avatar
jty
Viestit: 494
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja jty »

JKKo kirjoitti: 08:38 15.02.2022.
UrpoTJ kirjoitti: 22:25 14.02.2022. Uskon säätäjää. Hän varmaan ymmärtää koko setupinkin paremmin. Jos haetaan hevosvoimia, esim. yli 4000 r/min niin suuremmasta läppärungosta on hyvinkin hyötyä. Tulee varmaan parempi lukema dynolappuun. Oikeasti kun läppärunko on nyt isompi niin parempi tulee!

Itse kun ajelen matkaa, niin minun TC tuunattiin kierrosalueelle 2500...4000 r/min hyvää vääntöä tavoitellen, ja sopiva minulle tuli. Silloin todettiin, että ei ole iloa läppärungon suurentamisesta, noilla kierroksilla mahtuu 50 mm:stä riittävästi ilmaa. Kone on tosin vaan 103", nokat vaihdettu ja kannet SE ym. pientä.
Pienempi on parempi suurimman osan aikaa. Kaasukahvan liikkeet ovat isompia perusajoalueella. Toki sieltä ihan ylhäältä löytyy lisää voimaa - ihan viimeiseltä tuhannelta - mutta kauanko se BT siellä käy?
Ei se kauheen usein siellä käy mutta kun kakspäällä tai muuten kuormassa pitää liipasta pikatiellä rekan ohi niin sillon käy
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja JKKo »

jty kirjoitti: 11:38 15.02.2022.
JKKo kirjoitti: 08:38 15.02.2022.
UrpoTJ kirjoitti: 22:25 14.02.2022. Uskon säätäjää. Hän varmaan ymmärtää koko setupinkin paremmin. Jos haetaan hevosvoimia, esim. yli 4000 r/min niin suuremmasta läppärungosta on hyvinkin hyötyä. Tulee varmaan parempi lukema dynolappuun. Oikeasti kun läppärunko on nyt isompi niin parempi tulee!

Itse kun ajelen matkaa, niin minun TC tuunattiin kierrosalueelle 2500...4000 r/min hyvää vääntöä tavoitellen, ja sopiva minulle tuli. Silloin todettiin, että ei ole iloa läppärungon suurentamisesta, noilla kierroksilla mahtuu 50 mm:stä riittävästi ilmaa. Kone on tosin vaan 103", nokat vaihdettu ja kannet SE ym. pientä.
Pienempi on parempi suurimman osan aikaa. Kaasukahvan liikkeet ovat isompia perusajoalueella. Toki sieltä ihan ylhäältä löytyy lisää voimaa - ihan viimeiseltä tuhannelta - mutta kauanko se BT siellä käy?
Ei se kauheen usein siellä käy mutta kun kakspäällä tai muuten kuormassa pitää liipasta pikatiellä rekan ohi niin sillon käy
Kerrankin on järkiperustelu. Mä oon virittänyt vehkeet lähinnä älytöntä kaahaamista tai kisaamista varten. Kortti lähtisi, jos laittaisin ajaen rekan sivuamismatkan tuppi nurin ja vastaan tulisi kissalan poikien auto.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1611
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Juu, jos on tarkoitus King Of Baggereihin osallistua niin sitten en puhu läppärungoista enää mitään, on niin erilaista tuo tarve/ajo.

Itsellä ei paljoa yli neljän tonnin käyttö ole kyllä kovin yleistä edes kaksipäällä ohittaessa vaikka rivakasti on tarkoitus minullakin ko. tilanteessa liikkua. Vääntökäyrä on selvästi viritetty leppoisammalle alueelle ja alkaa jo laskea korkeammilla kierroksilla. Tuosta alla olevasta käyrästä ja lukemista: tiedossa on että helpoin tapa saada minun pyörääni lisää vääntöä ja tehoa olisi pistää väljemmät pakkoputket, mutta minulla on ihan lailliset e-hyväksytyt Akrapovicit enkä niistä taida luopua.

Kuva
Kuva
Avatar
jty
Viestit: 494
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja jty »

JKKo kirjoitti: 12:13 15.02.2022.
jty kirjoitti: 11:38 15.02.2022.
JKKo kirjoitti: 08:38 15.02.2022.
Pienempi on parempi suurimman osan aikaa. Kaasukahvan liikkeet ovat isompia perusajoalueella. Toki sieltä ihan ylhäältä löytyy lisää voimaa - ihan viimeiseltä tuhannelta - mutta kauanko se BT siellä käy?
Ei se kauheen usein siellä käy mutta kun kakspäällä tai muuten kuormassa pitää liipasta pikatiellä rekan ohi niin sillon käy
Kerrankin on järkiperustelu. Mä oon virittänyt vehkeet lähinnä älytöntä kaahaamista tai kisaamista varten. Kortti lähtisi, jos laittaisin ajaen rekan sivuamismatkan tuppi nurin ja vastaan tulisi kissalan poikien auto.
Tietysti, mutta eihän ne tuu koska sä ohitat :mrgreen:
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja JKKo »

jty kirjoitti: 22:42 15.02.2022.
JKKo kirjoitti: 12:13 15.02.2022.
jty kirjoitti: 11:38 15.02.2022.
Ei se kauheen usein siellä käy mutta kun kakspäällä tai muuten kuormassa pitää liipasta pikatiellä rekan ohi niin sillon käy
Kerrankin on järkiperustelu. Mä oon virittänyt vehkeet lähinnä älytöntä kaahaamista tai kisaamista varten. Kortti lähtisi, jos laittaisin ajaen rekan sivuamismatkan tuppi nurin ja vastaan tulisi kissalan poikien auto.
Tietysti, mutta eihän ne tuu koska sä ohitat :mrgreen:
On ne joskus kuulemma sattuneet tutkausetäisyydelle just tommosessa "pahassa paikassa". Sitten menee loppuvuosi mopolla työmatkat.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Pyry
Viestit: 51
Liittynyt: 10:22 18.09.2020.
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja Pyry »

Kyllähän se läppärunko kannattaa kerralla tehä isoks, ettei jää siitä ahistamaan kun kerta muutenkin paikat käy auki.

Nimimerkillä sivusta seuranneena kun kaverin Dynaan T124 high compression -kone tuli ja siihen läppärunkoa miettivät. "60mm vähintään mut 66mm olis paree", ei kauaa mietitty mikä laitetaan ja on iso :D

Lokari/laukku modista tulee kyl magee 8)
FXBB ’18
FXR ’94
Avatar
razz3
Viestit: 102
Liittynyt: 19:49 11.01.2022.
Paikkakunta: Turku area

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja razz3 »

Pyry kirjoitti: 17:21 17.02.2022. Kyllähän se läppärunko kannattaa kerralla tehä isoks, ettei jää siitä ahistamaan kun kerta muutenkin paikat käy auki.

Nimimerkillä sivusta seuranneena kun kaverin Dynaan T124 high compression -kone tuli ja siihen läppärunkoa miettivät. "60mm vähintään mut 66mm olis paree", ei kauaa mietitty mikä laitetaan ja on iso :D

Lokari/laukku modista tulee kyl magee 8)
joo sepäse :lol: nyt oli vaan surkee saatavuus osien suhteen ja budjetti alkaa tärisemään jo kovaa vauhtia :lol:
Rubert Custom
@rubertcustom
Avatar
razz3
Viestit: 102
Liittynyt: 19:49 11.01.2022.
Paikkakunta: Turku area

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja razz3 »

Jaahans tälläviikolla ollu vähän hektistä työhommien puolesta mutta on projektia saatu silti eteenpäin!

Kiikutin kasan osia pulverimaalaukseen, viikko kaks menee sano maalari :roll: toivotaan että sais kuitenkin nopiaan värjättyä osat.

Kuva

Sitten sain haltuuni toisen kaadetun laukun josta sain leikattua mun pyörän toiseenkin laukkuun päätypalasen, seuraavana vuorossa ois niiden liimaus ja siistiminen ja sitte ne ja takalokari pitäs viedä maalarille myös.

Kuva

Moottoriinkin muutama osa löysi tiensä, katotaan jos saisin huomenna niputettua venttiilikoneiston, tarttis kompensaattorikin vaihtaa ja eturatas et enskapuolen saakin sit purkaa kokonaan veks vielä ja sit pitäis koesovittaa pakoputkea ja kattoo että paljonko sitä pitää lyhentää että se on hyvä, koko aika keksii lisää hommaa :lol:

Kuva
Liitteet
IMG_8190 Medium.jpeg
IMG_8188 Medium.jpeg
IMG_8178 Medium.jpeg
Rubert Custom
@rubertcustom
SakkeHD
Viestit: 63
Liittynyt: 15:44 27.03.2017.
Paikkakunta: Ii

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja SakkeHD »

Hyvä meininki ja mukava seurata tätä projektia!
Fat bob -08 103"
Avatar
razz3
Viestit: 102
Liittynyt: 19:49 11.01.2022.
Paikkakunta: Turku area

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja razz3 »

SakkeHD kirjoitti: 12:02 21.02.2022. Hyvä meininki ja mukava seurata tätä projektia!
Kiitos! kiva kuulla :)
Rubert Custom
@rubertcustom
Patuwaa
Viestit: 9
Liittynyt: 12:56 02.06.2018.
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja Patuwaa »

Mitäs tälle projektille kuuluu, tuliko kesäks nippuun? 8)
2006 EG TC88
Avatar
razz3
Viestit: 102
Liittynyt: 19:49 11.01.2022.
Paikkakunta: Turku area

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja razz3 »

Patuwaa kirjoitti: 17:58 02.10.2022. Mitäs tälle projektille kuuluu, tuliko kesäks nippuun? 8)
JHUUU! 21.4 oli ajossa :lol: Tuli vaan niin helkkaristi työkiireitä ettei vaan yksinkertasesti ehtinyt enää päivittää tänne sen enempää :( (pistetään tähän samaan piikkiin etukokarin puutos :lol: näyttää keula vähän tyhjältä kun on niin korkia eikä oo edes lokaria välissä)

Mut nyt on pyörä taas vähänniinku palasina ainakin toistaseks (mittariston upotusta etukatteeseen), katotaan jos tälle syksyä pääsis ajamaankin vielä hiukan jos kauniita syyspäiviä meille siunataan! :P

Pyörä toiminut tosi kivasti koko kesän ilman ongelmia, ainoastaan kaasuläppä antaa vikakoodia zero positionista mutta ei oo vaikuttanu toimintaan, aattelin jos otti nokkiinsa siitä porttauksesta, tai sit on joku rattaista pykälän pielessä, sen aattelin vielä käydä twin cityssä tarkastamassa että löytyiskö koneella jotain tarkempaa vikakohdetta :roll:

parit kuvatuksetkin vielä perään :arrow:

Kuva
Kuva
Kuva
Liitteet
IMG_9589 Normaali.jpeg
IMG_9588 Normaali.jpeg
IMG_9587 Normaali.jpeg
Rubert Custom
@rubertcustom
Vastaa Viestiin