Road Glide -> Performance Bagger

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
razz3
Viestit: 101
Liittynyt: 19:49 11.01.2022.
Paikkakunta: Turku area

Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja razz3 »

Pyryn projektitopicin innoittamana ja kaverin yllyttämänä päätin tehdä tänne projektitopicin omasta pyörästä 8)

Loppu kesästä 21' iski pahempaakin pahempi bagger kuume, no ei mitään v-rod vaihtoon ja baggeriä alle!
Ensiksi ajatuksena oli rakentaa isoa etupyörää ja matalalla liukuvaa pitkää mustaa surmaa mutta Internet (lähinnä instagram :roll: ) on painanut päähän perversion performance baggerin rakentamisesta ja sattaa toki olla myös että aikaisemmin omistama v-rod ja 29 vuoden ikä allekirjoittaneella vaikuttaa asiaan :lol:

Kuva

Mutta sen pidemmittä puheitta asiaan --> elikkäs projektin kohteena on 21' syksyllä hommattu todella siistikuntoinen 2015 vuoden Road Glide Special 103" koneella josta vielä ennen talvea käytiin Salon Dynosipissä penkittämässä takapyörältä lukemat 80hv & 133nm eli pyörä ei ihan täysin vakio ollut alkujaankaan! silti eihän toi riitä vielä mihenkään ja vääntöhuippu nykyisellään oli noin 3300rpm kohdilla joten moottorin luonne ei osu ihan suoraan omaan makuhermoon :twisted:

Pyörässä oli myös aivan liikaa kromia ja muita tulevan lookkiin ylimääräisiä/väärän tyylisiä juttuja kuten ledejä ympäri pyörää etulokarin sisäpuolta myöden :lol:
Myös pyörän väri tulee vaihtumaan tämän rakennelman myötä, väriä ei ole ihan vielä lyöty lukkoon mutta se on joko musta tai musta :lol: muitakin värejä harkitaan vähän, kromi osat tietysti tulee ainakin suurin osa mustalla ja ne pääsevät pöytyälle hiekkapuhallukseen ja sitten pulverimaalit niskaan.

Paljon menee osaa vaihtoon joten paljon tulee osaa myös myyntiin, laitan niitä tonne facen harley parts ryhmään tyrkylle sitämukaa kun ehdin, jos keksit itselles jotain tarvetta osille niin kysy ihmeessä! ja sama toimii myös toisinpäin, jos sulta löytyy jotain tähän projektiin sopivaa palikkaa niin huuda !

Nyt hommattuna olis Vance & hines pro pipe 2-1 ja nokiksi on suunniteltu feulingin reaper sarjan 543 ja sitten tietty päivitetään öljypumppu ja cam plate ja ainakin alkuun katsotaan miten pitkälle tehojen suhteen päästään noiden avulla!

Alustaan olis tulossa 14" takaiskarit ja sitten tarttis jostain löytää wide glide dynan (vm 12-17) etuputket niin saatais tota keulaakin vähän ylemmäs, sitten sinne sisälle vois lyödä racetechin gold valvet ja jouset, tää ois vielä sellanen setti minkä sais toteutettua ilman että budjetti karkaa ihan perkeleesti.

Sitten tarttis päivittää vielä vähän crashbaria ainakin eteen, katotaan saisko laukkujenkin eteen tehtyä jonkun siistin ratkaisun, sit tarttis keksiä joku performance tyylinen tanko + hilppeet sinne.
Sit tietty satula vaihtoon joku hieman sporttisempi ku toi orkkis sohva ois kova.
Vanteetkin ois kiva vaihtaa ja samalla ketjuveto mutta katsotaan mitä niiden kanssa tehdään, todennäköisesti budjetin sallimissa rajoissa nekin saavat vaan mustan pulverin niskaansa ja mennään niillä enskesä!

Tältä pyörä näyttää nyt :lol:

Kuva

Vinkkejä neuvoja vittuilua otetaan avosylin vastaan :twisted:
ISO kiitos jo tässävaiheessa Turun V-twin citylle ja eritysesti Eepille !!
Liitteet
IMG_7482 Large.jpeg
IMG_4890 Large.jpeg
Viimeksi muokannut razz3, 12:33 03.02.2022.. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Rubert Custom
@rubertcustom
Pertti
Viestit: 5936
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Saa niitä myytäviä tännekin myyntipalstalle laittaa.
Peukutuksia tulee kyllä vähemmän 8)
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
razz3
Viestit: 101
Liittynyt: 19:49 11.01.2022.
Paikkakunta: Turku area

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja razz3 »

Pertti kirjoitti: 07:52 14.01.2022. Saa niitä myytäviä tännekin myyntipalstalle laittaa.
Peukutuksia tulee kyllä vähemmän 8)

Joo ne vaan ehtii tuolta facesta lähtee käsistä ennenku ehtii tänne niitä lisäilee :lol:
Rubert Custom
@rubertcustom
Pyry
Viestit: 46
Liittynyt: 10:22 18.09.2020.
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja Pyry »

Komeeta 8) se on hyvä et me vähän lasketaan perusstereotypisenHDkuskin ikää (itellä 31v taulussa).

Hyvät suunnitelmat RG:lle. Kavereiden kans puhuttu että 35v vois olla aika vaihtaa RG ja syynä juuri instagramin Jenkkipojat :D
FXBB ’18
FXR ’94
Avatar
jty
Viestit: 492
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja jty »

Miks ketjuvetoa ajattelit?
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Olisi noita keulaan sopivia Ricorin vaimenninpalikoita ihan Suomessa hyllyssä edullisesti. Samoin hyviä Wilbersin iskareita saisin Saksasta hommattua, Joissain malleissa on korotusmahdollisuuskin. Jousiakin saan tarvittaessa tuonne eteen.

Mitä 14" iskaria mietit?
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
razz3
Viestit: 101
Liittynyt: 19:49 11.01.2022.
Paikkakunta: Turku area

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja razz3 »

Pyry kirjoitti: 21:19 14.01.2022. Komeeta 8) se on hyvä et me vähän lasketaan perusstereotypisenHDkuskin ikää (itellä 31v taulussa).

Hyvät suunnitelmat RG:lle. Kavereiden kans puhuttu että 35v vois olla aika vaihtaa RG ja syynä juuri instagramin Jenkkipojat :D
kiitos! joo kyllä se alkaa nyt pikkuhiljaa asenteet muuttuun nuoremmallakin porukalla et harrikkakin vois olla jees ! harmillisesti hinnat on vaan sellaset että muoviluodin saa muutamalla tonnilla kun taas hyvästä sportsteristakin saa äkkiä maksaa lähemmäs kympin !

jty kirjoitti: 21:25 14.01.2022. Miks ketjuvetoa ajattelit?
No tähän rakennelmaan toistaseks vaan koska performance tyyli mutta mahdollisesti tulevaisuudessa houkuttelis turbohommat niin sillon viimeistään pitää siirtyä ketjuun! ja jos jollain sitä haluaa ittelleen selitellä muuten niin välitykset on helpompi/edullisempi muuttaa sekä yhden hihnan hinnalla saa melkeen neljä ketjua :lol:

Joe Cool kirjoitti: 22:12 14.01.2022. Olisi noita keulaan sopivia Ricorin vaimenninpalikoita ihan Suomessa hyllyssä edullisesti. Samoin hyviä Wilbersin iskareita saisin Saksasta hommattua, Joissain malleissa on korotusmahdollisuuskin. Jousiakin saan tarvittaessa tuonne eteen.

Mitä 14" iskaria mietit?
kummosia settejä olis tarjolla?
en oo vielä päässy niin pitkälle et oisin mitään takaiskareita lyöny lukkoon mut 14" ne tarttis olla, melkeen riippuu vähän siitä et millain budjetti antaa myöden :D

edit. googlailin hieman ja ainakin toi ricor lupaa elinikäisen takuun tuotteilleen! toimiiko toi heidän intiminator vastaavanlaisesti kuin toi racetechin gold valve ?
wilbersin iskarit näytti olevan samoissa hinnoissa kuin öhlins/legends
Viimeksi muokannut razz3, 03:26 16.01.2022.. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Rubert Custom
@rubertcustom
Avatar
razz3
Viestit: 101
Liittynyt: 19:49 11.01.2022.
Paikkakunta: Turku area

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja razz3 »

Nyt sitten kävikin sopivasti että Ihala Chopperssilta löyty street bobin kovakromi putket jotka on noin tuuman korkeemmat vielä mitä wide glide dynan putket niin päädyttiin niihin, onpahan sitte säätovaraa jokasuuntaan :twisted:
Sinne vaan sitte vielä sopivat sisuskalut niin tulee hyvä !

Tänään tuli pumput purettua palasiksi, koskaan en oo ennen pumppuja availlu mut tekemällä oppii sanotaan :lol:

muutama vähän erikoisempi työkalu vaaditaan noiden pumppujen purkuun, alapäähän tarvitaan pitkä 12mm kuusiokolo ja sitten yläpäähän 19mm kuusiokoloavain tai vaihtoehtoisesti kuvassa esiintyvä mutteri/härpäke jonka nimeä en keksi :?:
koska mäkään en noin isoa avainta löytänyt niin jouduin hieman soveltamaan :twisted:

Kuva

Öljyjen perusteella ihan hyvä että pumput tuli otettua auki, oli niin järkyttävän näköstä velliä että oksetti :oops:
Kuva

Eipä siinä mitään sen kummempia sitten ollut, yläpäät pyssyllä auki, magneetilla irtoromut ulos ja kippasin öljyt pihalle, sitte alapää hellästi ruuvipenkkiin kiinni ja räikällä pohjapultti auki ja samalla muistaa heti kaivaa sen kupariprikan sieltä pohjalta pois koska muuten se jää sinne ja sit kasatessa niitä on kaks päällekkäin ja se vuotaa :lol: (samalla helppo avata stefan edessä oleva lukkorengas) ja sieltä loput romut ja öljyt pihalle ja sitten muutama napakka veto yläputkesta ja osat on erillään! sen jälkeen ku kaik on irrallaan niin hyvä läpikäynti ja puhdistus osille niin kelpaa laittaa laatikkoon odottamaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan :)

Kuva
Liitteet
DABA14B5-0BD6-4763-8841-6B7E11E1DD5F Medium.jpeg
IMG_7540 Medium.jpeg
IMG_7538 2 Small.jpeg
Viimeksi muokannut razz3, 12:29 03.02.2022.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Rubert Custom
@rubertcustom
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Ihan sama keula tuossa näyttää olevan, kuin meikäläisen 2016 Electrassa. Se keula aukeaa kyllä tuolla jatkomutterillakin, mutta Motonetista itse hain siihen sen 19 mm kuusikolohylsyn, taisi maksaa jotain 6,90 :D Eli nappaa se mukaan, kun seuraavan kerran käyt. Se yläpää ei juuri pulttipyssyä tarvitse, lähtee siististi auki ja menee kiinni ihan normivääntimellä, jos putken saa kiinni. Itse sovelsin putkenpuristimen yhdessä osaläjässä tulleesta Yamahan sissybarin sivurautaparista ja ruuvipenkistä :lol:

Nyt kun tuo on avattu ja putsattu, seuraavaksi vaan useammin öljyn vaihto yläkautta koko pumppua purkamatta ja silloinkin on hyvä olla oikea työkalu siihen yläpäähän. Käsittämätöntä miten paljon öljy noissa likaantuu jo 5000 km ajolla. Wilbersillä on kiillotettu Zero Friction jousi, jonka pitäisi vaikuttaa tuohon jonkin verran.

Mutta sitten vaimenninasiaan. Ricor on vastaavaan tarkoitukseen, kuin se RaceTech, mutta se on suunniteltu ilman ylimääräisten reikien porausta ja ohuemmalla öljyllä. Silloin voi säätää hieman öljyn paksuudellakin. Tästä on täällä jossain oma ketjunsakin syntynyt jossain vaiheessa. Ko. ketjun seurauksena neuvottelin Ricorin kanssa sopimuksen, jolla pystyn niitä myymään ihan kaikki verot maksettuna ja laillisesti maahantuotuna halvemmalla, kuin mitä itse tilaamalla tuolta saisi.

Wilbersin jousissa voisi toimia tuon keulan vakiojousi ihan vaan pidemmällä esijännitysholkilla. Heillä kun jousia ei myydä tee-se-itse-taulukosta-katsomalla, vaan he myyvät aina ko. pyörämalliin takaamiaan jousia, joihin voi tulostaa viralliset vastaavuuspaperit, jos asiaa joutuu jossain tiukemman kontorollin maassa katsastajalle selvittämään. Meillä kun rakentelu on lopulta varsin vapaata, vaikka jotkut toisin haluavat väittääkin.

Taakse pitää katsoa, mitä 14" järkeviä löytyisi. Itse suosimani automaattisesti säätyvä Nivomat on aina vakiopituinen ja korkeus haetaan vakioon ajossa kuormasta riippumatta. Se ei yllä 14" pituuteen. Wilbers on Öhlinsin hinnoissa ja jopa kalliimpikin joissain malleissa.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
razz3
Viestit: 101
Liittynyt: 19:49 11.01.2022.
Paikkakunta: Turku area

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja razz3 »

joo täytyy melkeen käydä ostelees sopivat työkalut tulevaisuuden varalle :lol: samalla sopiva torxi kampiakselin päähän.

okei et ne menee sit niinkin nopeesti mustaks! jos 5000km välein vaihtais ni melkeen kaks kolme kertaa sais kesässä vaihdella :lol:

nojoo eli racetechin gold valve vois olla parempi mun käyttötarkoitukseen ja melkeen sit kans heidän jouset myös niin saa vähän jämäkämpää keulaa ja myös takapää saa olla jämäkkä.
Rubert Custom
@rubertcustom
Avatar
razz3
Viestit: 101
Liittynyt: 19:49 11.01.2022.
Paikkakunta: Turku area

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja razz3 »

Eilen sain purettua työntötangot + muut venahilppeet pois koneesta ja piti nokatkin kaivaa vielä veke mutta se tyssäs nopeesti sit siihen ettei löytynyt rattaille lukitustyökalua enkä raaskinut alkaa mitään puukeppejä viilaan sinne väliin niin odotellaan että saan työkalun lainaan viikonloppuna :twisted:

ja koska kuvat on kivoja niin tässä yksi, koitin videotakin purusta upottaa tähän mutten saanut sitä jostain syystä toimimaan :oops:
Kuva

Tänään kävin Ihala Chopperssilta hakemassa ne uudet street bobin putket ja samalla kun Mannosen kanssa jauhettiin joutavaa niin tulikin mieleen joskos sitä nyt kun kerta moottori on purettu silleen sopivasti että nyt jos koskaan ois hyvä hetki porauttaa sylinterit isommaks (107") ja lyödä 10,5 rutulla olevat männät sisään :roll: näin ne hommat aina eskaloituu niin hyvässä kuin pahassa :twisted:

kuvassa vielä oikeaoppinen tapa kuljettaa keulaputkia etteivät kolhi toisiaan :lol:
Kuva
Liitteet
IMG_7618 Small.jpeg
IMG_7586 Medium.jpeg
Viimeksi muokannut razz3, 12:31 03.02.2022.. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Rubert Custom
@rubertcustom
Avatar
Kiwi
Viestit: 2148
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Ei siihen purkuun lukitusta tartte, sytytystulpat paikoillaan saa napautettua lukitteet auki.
Avatar
razz3
Viestit: 101
Liittynyt: 19:49 11.01.2022.
Paikkakunta: Turku area

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja razz3 »

Kiwi kirjoitti: 21:09 17.01.2022. Ei siihen purkuun lukitusta tartte, sytytystulpat paikoillaan saa napautettua lukitteet auki.
ei viittis ketjua vasten vääntää auki :evil:
Rubert Custom
@rubertcustom
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

razz3 kirjoitti: 01:17 17.01.2022. okei et ne menee sit niinkin nopeesti mustaks! jos 5000km välein vaihtais ni melkeen kaks kolme kertaa sais kesässä vaihdella :lol:
nojoo eli racetechin gold valve vois olla parempi mun käyttötarkoitukseen ja melkeen sit kans heidän jouset myös niin saa vähän jämäkämpää keulaa ja myös takapää saa olla jämäkkä.
Öljyt alkavat siis näyttää huonoille jo 5000 jälkeen, mutta sanoisin, että 24000 eli joka kolmannen huoltovälin huollon kohdalla ne kannattaa viimeistään vaihtaa. Ellei jo joka toisen.

Hyvä jousitus on nimenomaan jämäkkä, mutta joustava, missään nimessä se ei ole jäykkä eikä kova. Harrikan alusta ryssitään monasti kahteen kertaan - ensin tehdas ryssii sen vetelyydellä ja sen jälkeen omistaja liialla jäykkyydellä, kun kuvitellaan, että mitä jäykempi sen parempi. Jousen pitää joustaa ja vaimentimen vaimentaa. Silloin homma on reilassa ja ajettavuus kunnossa.

Tuo Wilbersin + Ricorin setti on nimenomaan todettu Harrikan tourinkien keulassa erittäin hyväksi noin kymmenen paketin tapauksessa. Sitä että jousi on Wilbersin tarkoittama tuohon keulaan ei pidä todellakaan lukea niin, että se vastaisi alkuperäistä lötköä. Se on kaukana siitä ja keula lakkaa sukeltamasta, mutta ei myöskään tule kovaksi. Yksiselitteisesti sillä saadaan keula hyväksi ajaa. Ricorit toimivat ohuemmalla öljyllä ja pintapehmeys säilyy. Jousi on sanalla sanoen jämäkkä ja ottaa sekä töyssyt että jarrutukset vastaan. Jarrutus alkaa heti, eikä sen jälkeen, kun keula on sukeltanut alas.

Vaikka sinulle tulevat pidemmät yläputket, ei joustovara alaputkissa muutu mihinkään. Jos siihen panee ihan rata-ajoonkin erikoistuneen tehtaan suositteleman jousen ja parantaa vaimennusta Ricorilla, niin on vaikea kuvitella, että luetteloa/hakua selaamalla ja jousien arvoja arpomalla ja vaimentimen putken reikiä poraamalla saisi kerrasta paremman. Toki niinkin voi käydä, mutta mikä on todennäköisyys asialle ja miten paljon paremmat sillä saa ja miten sen mittaa :D

Wilbersin kiillotettu Zero Friction maksaa 149 eur ja musta jousi 119 eur samoilla arvoilla. Itse olen asentanut ja toimittanut vain noita kiillotettuja sen yhden 5000 km "testiajon" jälkeen. Eivät ne ainakaan enempää hankaa putkesta likaa, kuin mustat jouset. Jos tilaa ne Saksasta, tulee 5% lisää Suomen alv:sta + rahdit. Minä toimitan noita Suomeen noilla tehtaan hinnoilla ilman lisiä. Ricorit pystyn hoitamaan taalan nykykurssilla 195 eur. Nuo hinnat sisältävät rahdit ja Suomen alv:n 24%. Minulla kun ei ole myymälää ja tämä kauppahomma on ihan harrastepohjalla diilata kanssaharrastajille itsekin käyttämääni tavaraa fiksuun hintaan, niin siksi ne saa halvemmalla, kuin suoraan toimittajilta tilaamalla. RaceTechin paketti tulee Suomeen tilattuna reilusti kalliimmaksi ja vaikka sen tuottaisi kaverin matkalaukussa, silti se jää kalliimmaksi. Toki hinta ei ole aina se ratkaisevin tekijä, jos kokee saavansa parempaa.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
razz3
Viestit: 101
Liittynyt: 19:49 11.01.2022.
Paikkakunta: Turku area

Re: Road Glide -> Performance Bagger

Viesti Kirjoittaja razz3 »

okei, eli jos kerran vuodessa vaihtaa ni hyvä on :D

alustan mieltymykset on kans aikapaljon ihmisestä kiinni, tässä ei haeta mitään matkustuspyörämäistä tuntumaa vaan hyvää ajettavuutta performance mielessä

Paljon hyvää olen kuullut gold valve emulaattoreista jonka takia ajattelin että ne vois tässäkin mennä budjettiratkaisuna ainakin aluksi :)

Ei oo ainakaan jousien hinnat mitään mahdottomia ! pidetään mielessä 8)
Rubert Custom
@rubertcustom
Vastaa Viestiin