Evo -91 puristuspaineet?
Evo -91 puristuspaineet?
Moottorin etupytty savuttaa. Savu tulee jostain venttiilikopan tienoilta. Olisin ekaks tarkistanut pytyn paineet, jos vaikka männänrenkaat ovat menneet. Toisaalta mitään ylimääräistä kilinää tai rahinaa ei kuulu, joten voi olla vaikka kannen tiiviste.
Re: Evo -91 puristuspaineet?
Ei taida yleensä tulla savuja kannesta jos männänrenkaat on sököt, ei se sinne vuoda. Pakokaasun väri voi muuttua, voi olla vähän vaaleampaa kun menee öljyä palotilaan. Onko öljynkulutus kasvanut? Kannentiivisteen pettäessä saattaa supsutella sieltä yläpäästä palotuotteita. Eihän pakoputken liitoskohta falskaa?
Re: Evo -91 puristuspaineet?
Eli mikä mahtaisi olla normaali purituslukema?
Re: Evo -91 puristuspaineet?
Täytyy katsoa vähän tarkemmin liitoskohdat ja mistä se savu tulee.
Re: Evo -91 puristuspaineet?
Puristuksia kun mittaat niin tärkeämpi tieto on etu- ja takapytyn mahdollinen ero, sillä selviää onko toisessa esim. männänrenkaat sököt. Eihän ne lukemat ihan samoja ole, mutta jos ero on 40...50 psi niin siten voi jo epäillä. Aika iso toleranssi on ns. kelvollisilla paineilla, jostain luin että olisi ok jopa väli 90...150 psi. Olosuhteetkin paljon vaikuttavat tuohon lukemaan.
Re: Evo -91 puristuspaineet?
Jos venttiilikopasta vuotaisi öljyä pakoputken päälle saisi se aikaan savutusta
Re: Evo -91 puristuspaineet?
Pitäisi olla 90 psi tai enemmän ja max.10% heitto sylintereiden välillä.
FXSTS 1991
FLHCS 2022
FLHCS 2022
Re: Evo -91 puristuspaineet?
Ja se psii-lukemahan saadaan baareiksi niin että jakaa 14,5:llä.
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: Evo -91 puristuspaineet?
https://www.youtube.com/watch?v=V8FYuIuQuLs
Yllä linkki savutuksesta. Jostain kannen alta se näyttäisi tulevan. Savuttaa vasta kun moottori on lämmennyt. Tuli hankittua puristuspainemittari mutten ole vielä ehtinyt tsekata.
Yllä linkki savutuksesta. Jostain kannen alta se näyttäisi tulevan. Savuttaa vasta kun moottori on lämmennyt. Tuli hankittua puristuspainemittari mutten ole vielä ehtinyt tsekata.
Re: Evo -91 puristuspaineet?
En ole EVO:n yläpäätä tutkinut, mutta pohdin silti: Jos kannen tiiviste vuotaa, savut tulee alempaa, pakoputken lähdön alapuolelta ja sivulle päin. Jos vuoto on iso, voisi näkyä puristusmittauksessa, ehkä.
Jos pakoventtiili vuotaa, savun pitäisi mennä pakoputkeen. Jos savut tulee siitä vielä ylemmäs venttiikoneistoon, niin pitäisikö savun tulla seetien kautta? Ei kai siellä mitään muuta reittiä ole? Kannen tiivisteen yläpuolella on pari kolme vaakasuuntaista tiivistettä osien välissä, mutta näiden vuoto ei pakokaasuvuotoa voine aiheuttaa? Öljyvuotoja kylläkin, öljy voi muuttua käryksi.
Näen ehkä väärin mutta eikös sitä savua tule kuvassa oikealta ikään kuin pakoputken liitoskohdasta?
Jos pakoventtiili vuotaa, savun pitäisi mennä pakoputkeen. Jos savut tulee siitä vielä ylemmäs venttiikoneistoon, niin pitäisikö savun tulla seetien kautta? Ei kai siellä mitään muuta reittiä ole? Kannen tiivisteen yläpuolella on pari kolme vaakasuuntaista tiivistettä osien välissä, mutta näiden vuoto ei pakokaasuvuotoa voine aiheuttaa? Öljyvuotoja kylläkin, öljy voi muuttua käryksi.
Näen ehkä väärin mutta eikös sitä savua tule kuvassa oikealta ikään kuin pakoputken liitoskohdasta?
Re: Evo -91 puristuspaineet?
En tiiä hämääkö kameran heilunta mutta jotenkin näyttäisi että moottori elää hieman liikaa kumiripustuksissa.
Re: Evo -91 puristuspaineet?
Joo täytyy jossain välissä tarkastaa kumipuslat.Kiwi kirjoitti: 00:03 07.05.2022. En tiiä hämääkö kameran heilunta mutta jotenkin näyttäisi että moottori elää hieman liikaa kumiripustuksissa.
Re: Evo -91 puristuspaineet?
Yritin tähystellä pakoputken liitoskohtaa, mutta sitä savua/käryä on niin paljon ympärillä, että on vaikeata sanoa mistä sitä tulee. Seuraavaksi mittaan puristuspaineet. Se sulkee jo monta vaihtoehtoa. Sitten pakoputken kiinnityksen kireys ja lopulta tarvittaessa venttiilikopan aukaiseminen.UrpoTJ kirjoitti: 19:54 06.05.2022. En ole EVO:n yläpäätä tutkinut, mutta pohdin silti: Jos kannen tiiviste vuotaa, savut tulee alempaa, pakoputken lähdön alapuolelta ja sivulle päin. Jos vuoto on iso, voisi näkyä puristusmittauksessa, ehkä.
Jos pakoventtiili vuotaa, savun pitäisi mennä pakoputkeen. Jos savut tulee siitä vielä ylemmäs venttiikoneistoon, niin pitäisikö savun tulla seetien kautta? Ei kai siellä mitään muuta reittiä ole? Kannen tiivisteen yläpuolella on pari kolme vaakasuuntaista tiivistettä osien välissä, mutta näiden vuoto ei pakokaasuvuotoa voine aiheuttaa? Öljyvuotoja kylläkin, öljy voi muuttua käryksi.
Näen ehkä väärin mutta eikös sitä savua tule kuvassa oikealta ikään kuin pakoputken liitoskohdasta?
Re: Evo -91 puristuspaineet?
Tuo savu näyttäisi olevan sellaista, ettei se tule paineellisesta tilasta, vaan moottorin päällä olevasta ylimääräisestä aineksesta. Savuaminen loppuu, kun kaikki öljy tms. törky on kärynnyt pois.
Jos ei lopu, niin käytön jälkeen kyllä löytyy öljyvuoto jostakin.
Jos ei lopu, niin käytön jälkeen kyllä löytyy öljyvuoto jostakin.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Evo -91 puristuspaineet?
Nyt on paineet mitattu. Etummainen savuava pytty 130 psi ja takimmainen pytty 126 psi. Eli molemmat näyttäisi olevan kunnossa. Venttiilikoppa ja lähinnä sen tiiviste on seuraava kohde. Pakoputken kiinnityksessäkään ei merkkejä öljystä.