1999 H-D Dyna Super Glide TC 88, moottorivalo palaa koko ajan, mitä teen?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1999 H-D Dyna Super Glide TC 88, moottorivalo palaa koko ajan, mitä teen?

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Veijo Esso kirjoitti: 11:56 12.05.2022.
-Harikka- kirjoitti: 11:28 12.05.2022. Lähin HD-putiikki testaa nimellistä korvasusta vastaa mielellää :idea: :wink:
Pääkaupunkiseudun viralliselle diilerille pitää varata erikseen huoltoaika. Eilen kävin hakemassa tulpat sieltä ja samaan aikaan tuli vanhempi herrasmies kysymään takavalon polttimon vaihtoa. Ei kuulemma pysty tekemään heti kun huollolla on niin kiire. Ei halunnut sitten varata aikaa, vedoten omaan epämääräiseen aikatauluunsa. Veikkaan ettei palaa enää kysymään uudestaan.

Että mielellään ei tarkoita samaa joka paikassa.
En ole onnistunut ostamaan sieltä yhtikäs mitään. Jotakin pientä varaosaa kyselen. Katsellaan yhdessä nettisivuja ja jää vähän epäselväksi, että saisko ne osaa tilattuakaan. Viimeksi ja varmaan viimeiseksi olisin tehnyt kauppaa Sportsterin 55 hampaisesta takahihnapyörästä. Sitä ei ole tarjolla tarvikkeena, on joku "international" mallin ratas. Se oli luettelossa ja hintakin oli, mutta kun olisi pitänyt alkaa selvittämään, saako niitä, niin sihen se lopsahti.

No tarvikevalmistajalla on ylisuuria etuhihnapyöriä, jolla asia hoituu yhtä kätevästi.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
KariFS
Viestit: 556
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: 1999 H-D Dyna Super Glide TC 88, moottorivalo palaa koko ajan, mitä teen?

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Jos sen edellinen pyörä oli Honda? En minäkään Hondassa (CB350K4, vm 1973) työkaluja pidä mukana. Kiristelyt tehdään kotona, just vaihdoin ajovalon, etuparkin ja nopeusmittarin polttimot :lol:

No ei vaan, itsekin tekniikan sekä ammattilaisena että harrastajana joskus ihmettelen kuinka suuria mysteereitä ihan simppelit laitteet joidenkin mielestä ovat, ihmetellään että ”voiko tuon tehdä itse?”, no joku ihminen tai porukka ne kaikki vehkeet ja installaatiot on ”itse” tehnyt jotka eivät luonnon muovaamia ole. Mutta kukin tavallaan. Ennenmuinoin kun osti huoltsikalta polttimon, niin se vaihdettiin samaan hintaan.

Onkos nyky-Harrikoissa muuten ”ikuiset” led-takavaloasennelmat vai vaihdettavat polttimot?
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Avatar
ranze
Viestit: 873
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 1999 H-D Dyna Super Glide TC 88, moottorivalo palaa koko ajan, mitä teen?

Viesti Kirjoittaja ranze »

Kahdesti oon tarvinnut apua major onkelmaan ja saanut sitä.
Sohvasta lensi vaihdepoljin jossain Varkauden tienoilla. Soitin Kuittiselle Kuopioon työajan jälkeen. Otti seuraavalle päivälle ylimääräisenä ja osatkin löytyivät, yksi osa käytettynä haettiin erikseen varastolta. Ja kaikki kohtuuhintaan. En unohda ikinä, pääsin jatkamaan matkaa.

Toinen kerta Krakovassa, en saanut samaisen sohvan öljytikkua auki. Bakerin loikkarilaatikko ja kierteellinen tikku. Tuore kone jonka tiesin kuluttavan vielä hieman öljyä ja arvelin että pitäis lisätä. Edellisen kerran olin tarkistanut Budapestissä. Ajelin Krakovan HD marmorille. Ottivat ylimääräisenä. Eivät saaneet tikkua auki, eivät kyllä mitään veloittaneetkaan. Ajelin etiäppäin ja seuraavassa maalaiskylässä ostin rautakaupasta iskumeisselin, vasaran ja rautasahan terän. Kopautin tikun auki Varsovassa ja lisäsin puolikkaan Krakovasta ostamaani öljyä. Lähetin kuittailukuvan työnjohtajalle joka meinasi etten tule saamaan sitä auki kun ei hänen miehetkään saaneet. Tavallansa en unohda tätäkään. :lol:
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1999 H-D Dyna Super Glide TC 88, moottorivalo palaa koko ajan, mitä teen?

Viesti Kirjoittaja JKKo »

KariFS kirjoitti: 14:37 12.05.2022. Jos sen edellinen pyörä oli Honda? En minäkään Hondassa (CB350K4, vm 1973) työkaluja pidä mukana. Kiristelyt tehdään kotona, just vaihdoin ajovalon, etuparkin ja nopeusmittarin polttimot :lol:

No ei vaan, itsekin tekniikan sekä ammattilaisena että harrastajana joskus ihmettelen kuinka suuria mysteereitä ihan simppelit laitteet joidenkin mielestä ovat, ihmetellään että ”voiko tuon tehdä itse?”, no joku ihminen tai porukka ne kaikki vehkeet ja installaatiot on ”itse” tehnyt jotka eivät luonnon muovaamia ole. Mutta kukin tavallaan. Ennenmuinoin kun osti huoltsikalta polttimon, niin se vaihdettiin samaan hintaan.

Onkos nyky-Harrikoissa muuten ”ikuiset” led-takavaloasennelmat vai vaihdettavat polttimot?
2009 mallisessa St Bobissa on leditakalamppu. Vilkut ja ajovalo on vaihtuneet myöhemmin omin toimin kiinalaisiksi tai Bilteman kiinalaisiksi. Täys LEDpyörä siis.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Pekka L
Viestit: 421
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 1999 H-D Dyna Super Glide TC 88, moottorivalo palaa koko ajan, mitä teen?

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Offtopicia edelleen, kun M8 "kulutti" laatikkoöljyä, pysähdyin Hannoverissa ostamaan lisää.
Myyjä kielsi avaamasta sitä pulloa ja tuli itse kannun kanssa lisäämään tarvittavan määrän. Eikä tietenkään edes veloittanut siitä! Hyvältä tuntui!
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1611
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 1999 H-D Dyna Super Glide TC 88, moottorivalo palaa koko ajan, mitä teen?

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

KariFS kirjoitti: 14:37 12.05.2022. Jos sen edellinen pyörä oli Honda? En minäkään Hondassa (CB350K4, vm 1973) työkaluja pidä mukana. Kiristelyt tehdään kotona, just vaihdoin ajovalon, etuparkin ja nopeusmittarin polttimot :lol:

No ei vaan, itsekin tekniikan sekä ammattilaisena että harrastajana joskus ihmettelen kuinka suuria mysteereitä ihan simppelit laitteet joidenkin mielestä ovat, ihmetellään että ”voiko tuon tehdä itse?”, no joku ihminen tai porukka ne kaikki vehkeet ja installaatiot on ”itse” tehnyt jotka eivät luonnon muovaamia ole. Mutta kukin tavallaan. Ennenmuinoin kun osti huoltsikalta polttimon, niin se vaihdettiin samaan hintaan.

Onkos nyky-Harrikoissa muuten ”ikuiset” led-takavaloasennelmat vai vaihdettavat polttimot?
Onhan Hondassa CB350, ainakin minun K3:ssa, aina työkalut mukana, siinähän on työkalukotelo oikein ilmanputsarien alla! En ole koskaan niitä siinä pyörässä vielä matkalla tarvinnut. H:lla alkavat moottoripyörät ovat laadukkaita...

Minäkin puuhailen itse jonkin verran pyörien kanssa, mutta ymmärrän että on niitäkin, joita kiinnostaa vaan ajaminen ja he eivät itse tee mitään. Se on ihan ok valinta. Moottoripyörässä tulee silti mieleen, että esim. tiettyihin turvallisuuteen vaikuttaviin asioihin kyllä pitäisi itse osata kiinnittää huomiota, vähän niin kuin automaattisesti, joka kerta liikkeelle lähtiessä. Pyöriä tulee huoltoon rengaspaineilla alle 0,5 bar ym. Ei hyvä. Eli jos vaan ajaa, niin sitten pitäisi käydä pyörä useamman kerran kesässä tarkastuttamassa jollain?

Orkkis-ledilamput on ainakin sellaisia, että jos tulee vika tai sammuu, niin mitään et tienpäällä tai huoltarilla mahda. Johtoliittimistä irti ja koko valaisin uusiksi. Se on ko. laitteiden huono puoli, olen tätä miettinyt. Onneksi orkkis-ledilamput tuntuvat kestävän, olenkohan etuvalolla yli 50.000 km ajanut ja hyvin on kestänyt, tähän saakka...
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 1999 H-D Dyna Super Glide TC 88, moottorivalo palaa koko ajan, mitä teen?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

On meilläkin kiire, ja varsinkin tähän aikaan vuodesta on kiire. Toki tulee näitä päiviä kun sataa aamulla vettä ja huoltoaikoja siirretään, mutta yleensä aina jonkun rengastyön, vikakoodien luvun tai polttimon vaihdon iltapäivällä saa tehtyä kalenterihommien lisäksi. Isoin ongelmahan tulee väen vähyydestä, tahtoo olla vähän kaikkialla huonosti osaavaa työvoimaa tarjolla.
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 1999 H-D Dyna Super Glide TC 88, moottorivalo palaa koko ajan, mitä teen?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Kiwi kirjoitti: 18:08 12.05.2022. yleensä aina jonkun rengastyön, vikakoodien luvun tai polttimon vaihdon iltapäivällä saa tehtyä kalenterihommien lisäksi. Isoin ongelmahan tulee väen vähyydestä, tahtoo olla vähän kaikkialla huonosti osaavaa työvoimaa tarjolla.
Ovat sitten ottaaneet sitä, mitä on kaikkialla tarjolla :mrgreen: :mrgreen: Nimim. Fingerpori MC

Ongelmahan tuo on selkeästi. Pikahuolto pikkuhommiin olisi hienoa palvelua, mutta niukasta henkilökunnasta on sitä paha repiä. Silti pikkuhomma pitäisi toki yrittää hoitaa, juuri kuten kerroit - jossain välissä.

Itse olen Espanjan H-D diilereillä saanut turistina käsittämättömän hyvää palvelua. Aina on löytynyt aika pienellä odottelulla erilaisiin hommiin. Kerran sanoivat takarenkaan vaihdosta, että ei pysty tänään, mutta aamulla onnistuu. Joten ei kun yöksi Murciaan ja aamulla diilerille. Rengas vaihdettiin kohtuuhintaan ja odotusajaksi uusi M8 Ultra koeajoon. Jäi todella hyvä maku.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
ilmaveivipaska
Viestit: 11
Liittynyt: 21:00 05.05.2022.

Re: 1999 H-D Dyna Super Glide TC 88, moottorivalo palaa koko ajan, mitä teen?

Viesti Kirjoittaja ilmaveivipaska »

Jaaha nyt se sitten lopetti käynnistymisen kokonaan. Cranks but no spark. Championin tulpat, 34278-99 ign boxi, uus akku ja V 12.99 mittasin. Moottorivalo edelleen palaa. Sähköt toimii muuten normaalisti mutta kipinää ei tuu, crankkaa vaan.

Voisko syy/seuraus olla cam shaft sensor jonka irrottamalla kaikki edellämainitut viat korjaantuisi vastaavalla combolla?

Minulla siis alkuvuoden 1999 TC88 eli ymmärtääkseni näissä juuri näitä takaisinpyyntöjä. VIN numerolla ei löytynyt recordia takaisinpyynnöstä Jenkeissä.

Kiitos jos joku voisi ohjata oikeaan suuntaan. Dyna Manual kannesta kanteen luettu…
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1611
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 1999 H-D Dyna Super Glide TC 88, moottorivalo palaa koko ajan, mitä teen?

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Tuleeko nyt vikakoodeja?
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1098
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: 1999 H-D Dyna Super Glide TC 88, moottorivalo palaa koko ajan, mitä teen?

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Onko kipinän puuttuminen todettu muuten kuin irtonaisella tulpalla runkoa vasten? TC:ssä ei tule kipinää jos ei ole puristuksia.

Onko spraylla kokeiltu starttia, ettei ongelma kumminkin olisi bensan puute?
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1611
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 1999 H-D Dyna Super Glide TC 88, moottorivalo palaa koko ajan, mitä teen?

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Vai tulikos kipinä kuitenkin sylinteristä irroitettuun tulppaan jos toinen tulppa oli kiinni puristuksia haistelemassa?
ilmaveivipaska
Viestit: 11
Liittynyt: 21:00 05.05.2022.

Re: 1999 H-D Dyna Super Glide TC 88, moottorivalo palaa koko ajan, mitä teen?

Viesti Kirjoittaja ilmaveivipaska »

Moi, taisi viimeksi tarkastaessa n. 3vk sitten kun mopo kävi ihan ok, olla samat vikakoodit ku oli tämän postauksen ekassa viestissä.
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: 1999 H-D Dyna Super Glide TC 88, moottorivalo palaa koko ajan, mitä teen?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Oliko siis vikakoodeja, vai näkyikö vaan tuo PPU ja numerot?
Nuo asentotunnistimet ei välttämättä anna vikakoodia ollenkaan, vaan moottorivalo alkaa ensin näyttäytyä ja pikkuhiljaa tulee käyntihäiriöitä. Mittari myös saattaa tippua välillä nollaan ja hämätä.
Näin toimi yksi 00-mallin dyna, jossa oli kampuran asentotunnistin rikki.
Tietysti vaihdoin ensin nokan tunnistimen, kun se oli halvempi......
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 1999 H-D Dyna Super Glide TC 88, moottorivalo palaa koko ajan, mitä teen?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

... ja helpompi, pari viikkoa sitten vaihdettiin yhteen nollakolmoseen kammen tunnistin kun ei tahtonut myöskään lähteä käyntiin. Se johto menee kivasti takalokasuojan/rungon väliin jossa liitos on melko tiukassa välissä, toki homma on tehtävissä mutta ei helppo.
Vastaa Viestiin