Sportsterin takavanne
Sportsterin takavanne
Hei,
Sportsterista pitäisi uusia takavanne. Tiedettekö onko eri vuosimallien välillä suuria eroja? Eli kävisikö esim 2000 luvun sporterin vanne suoraan paikalleen? Olisi jo mahdollinen käytetty vanne tiedossa mutta myyjä ei tiedä yhtään mistä mallista se on, eikä ilmeisesti muutakaan motoista. Oma Sportsteri on 1200 XL vm. 2006. Ilmoitelkaa myös jos jollain sattuu olemaan ylimääräinen takavanne.
Sportsterista pitäisi uusia takavanne. Tiedettekö onko eri vuosimallien välillä suuria eroja? Eli kävisikö esim 2000 luvun sporterin vanne suoraan paikalleen? Olisi jo mahdollinen käytetty vanne tiedossa mutta myyjä ei tiedä yhtään mistä mallista se on, eikä ilmeisesti muutakaan motoista. Oma Sportsteri on 1200 XL vm. 2006. Ilmoitelkaa myös jos jollain sattuu olemaan ylimääräinen takavanne.
XL 1200 -06
Re: Sportsterin takavanne
Pinnapyörä on 2005 alkaen
Valupuolapyörä 2005 alkaen
Kustomin umpivanne 2000 alkaen
Suuria eroja tuskin on, jossakin kohtaa tuli paksu akseli....voi olla juuri tuo 05
Tuossa alemmassa näyttäisi olevan ohuempi akseli ja pienemmät laakerit.
Menee kuulat aika pieniksi, jos edes löytyy tuumaisella reiällä sama ulkokehä.
Valupuolapyörä 2005 alkaen
Kustomin umpivanne 2000 alkaen
Suuria eroja tuskin on, jossakin kohtaa tuli paksu akseli....voi olla juuri tuo 05
Tuossa alemmassa näyttäisi olevan ohuempi akseli ja pienemmät laakerit.
Menee kuulat aika pieniksi, jos edes löytyy tuumaisella reiällä sama ulkokehä.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- Veijo Esso
- Viestit: 1100
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Sportsterin takavanne
2005 tuli tuumainen (25,4mm) taka-akseli ja 2008 muuttui pienemmäksi (tasan 25 mm). Kannattaa pyytää myyjää mittaamaan askelin reikä, niin ei turhaan osta väärää.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Sportsterin takavanne
Okei, kiitos vastauksista. Sellanen tyhmä kysymys vielä et onko eroja ketju ja hihna vetosen välilllä? esim spacerissa. Itellä ketjuvetoinen
XL 1200 -06
Re: Sportsterin takavanne
Ketjuvetoisia ei ole tällä vuosituhannella tehtaalta tullutkaan...
- -Harikka-
- Viestit: 4850
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Sportsterin takavanne
Tuo tiion murune saattas kannattaa laittaa allekirjotuksee ja vaikka lähin isohko 'kirkonkylä', paikkakunta sarakkeesee
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: Sportsterin takavanne
Onko tuosta omasta vanteesta pultit menny poikki, vai näyttääkö vaan?
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- Veijo Esso
- Viestit: 1100
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Sportsterin takavanne
Onko siinä jotain muuta vikaa? Ei katkenneiden pulttien takia tarvitse vannetta vaihtaa.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Sportsterin takavanne
Joo ei varmaan jos eivät ole pahasti kolonneet kierrereikiä. Jos on pultit löytyneet ja on pystynyt ajamaan ennen kuin pultit ovat katkennet niin voi tuo alumiini tulla aika kalutuksi lähempää kiinnityspintaa.
Re: Sportsterin takavanne
Joo, helposti menee alumiinissa reiät soikeiksi jos on pultit löysällä (jaa mistäkö tiedän ), mutta ei ole tekemätön paikka laittaa teräksiset kierreholkit. Itsellä tosin oli kyseessä laturin roottori, eli pienempi kappale, joka oli ”helppo” kun sen sai normaalin pylväsporan pöytään kiinni. Huolellinen voi saada itsekin tuon tehtyä jollain konstilla, ja ainakin ammattilaiselta onnistuu. Jos vaan löytää sen ammattilaisen.
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: Sportsterin takavanne
Joo just näin pääs käymään, eli spacerin reiät, jossa oli myös kierteet, meni soikeaksi. Eikä niitä pysty oikeen isommaksi poraamaan. Toki jos tiedätte hyvän koneistajan Oulun lähellä niin laittakaahan viestiäKariFS kirjoitti: ↑14:14 18.06.2022.Joo, helposti menee alumiinissa reiät soikeiksi jos on pultit löysällä (jaa mistäkö tiedän ), mutta ei ole tekemätön paikka laittaa teräksiset kierreholkit. Itsellä tosin oli kyseessä laturin roottori, eli pienempi kappale, joka oli ”helppo” kun sen sai normaalin pylväsporan pöytään kiinni. Huolellinen voi saada itsekin tuon tehtyä jollain konstilla, ja ainakin ammattilaiselta onnistuu. Jos vaan löytää sen ammattilaisen.
XL 1200 -06
Re: Sportsterin takavanne
Onko varmasti speiserissa kierteet?
Eikös se ole vaan levityspala, joista menee pultit läpi ja keskitys tulee laakeripesään
Pultit pitää tietysti olla spacerin verran pitemmät.
Tarve levikkeelle on tullut, kun on vaihdettu remmistä ketjuun.
Tuossa on varmaan vaan käynyt niin, että löystyneet pultit ovat lopulta katkenneet.
Minä kokeilisin irrottaa pätkät ja mittailisin niin pitkät pultit, että menevät niin syvälle kuin kierrettä piisaa. Sitten liiman kanssa ratas lujasti kiinni ja menoksi.
Eikös se ole vaan levityspala, joista menee pultit läpi ja keskitys tulee laakeripesään
Pultit pitää tietysti olla spacerin verran pitemmät.
Tarve levikkeelle on tullut, kun on vaihdettu remmistä ketjuun.
Tuossa on varmaan vaan käynyt niin, että löystyneet pultit ovat lopulta katkenneet.
Minä kokeilisin irrottaa pätkät ja mittailisin niin pitkät pultit, että menevät niin syvälle kuin kierrettä piisaa. Sitten liiman kanssa ratas lujasti kiinni ja menoksi.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Sportsterin takavanne
Pyörä on paikallisessa huoltoliikkeessä täällä Oulussa. Viimeks kun kävin kattoon niin spacerissa näytti olevan kierteet. Pitää varmaan uus spaceri käydä tilaamassa EMCltäPertti kirjoitti: ↑18:40 18.06.2022. Onko varmasti speiserissa kierteet?
Eikös se ole vaan levityspala, joista menee pultit läpi ja keskitys tulee laakeripesään
Pultit pitää tietysti olla spacerin verran pitemmät.
Tarve levikkeelle on tullut, kun on vaihdettu remmistä ketjuun.
Tuossa on varmaan vaan käynyt niin, että löystyneet pultit ovat lopulta katkenneet.
Minä kokeilisin irrottaa pätkät ja mittailisin niin pitkät pultit, että menevät niin syvälle kuin kierrettä piisaa. Sitten liiman kanssa ratas lujasti kiinni ja menoksi.
XL 1200 -06