Lämpimämmät tulpat?

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Shortone
Viestit: 93
Liittynyt: 20:05 06.07.2021.
Paikkakunta: Helsinki

Lämpimämmät tulpat?

Viesti Kirjoittaja Shortone »

FXLR Evo 1991 yskii ja paukkuu kylmänä. Lämpimänä käy suht ok. Ajattelin kokeilla lämpimämpiä tulppia jos sellaiset on vaan saatavilla. Onko porukalla kokemusta?
Avatar
KariFS
Viestit: 556
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Lämpimämmät tulpat?

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Onko ilman- tai polttoaineensyöttöön, pakoputkistoon ja/tai siihen välille (= moottorin sisuskaluihin) tehty muutoksia? Täysin vakiokuntoisen pitäisi kaiketi käydä vakiotulpilla rötäämättä, eli vika on jossain muualla. Jos taas muutoksia on tehty, niin sitten niistäkin olisi hyvä tietää ennenkuin neuvoo.

No, minen tässä osaisi kuitenkaan kovin hyvin neuvoa, vaikka nuo taustat olisi tiedossakin, mutta laita vähän lisätietoa niin eiköhän noi viisaammat neuvo kunhan heräävät :lol:

(Paitti että vähän vaikuttaisi olevan laihalla, toimenpiteet riippuu siitä mikä kaasutin on.)
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Lämpimämmät tulpat?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

http://www.harrika.fi/wiki/index.php?title=Kaasutin

Tuolla on aika kattava ohjeistus CV-kaasarin tutkiskeluun.
Seosruuvin päällä on uutena peltinen umpitulppa, joka pitää poistaa, ennen kuin pääsee ruuvailemaan.
Laihalta tosiaan vaikuttaa tyhjäkäyntisuuttimen pensamäärä, jos aivastelee.

Uusi kiinalainen ihmispaskasta puristettu cv-keihin maksaa rahteineen kolmisen kymppiä. Kaveri tilasi sellaisen ja laittoi ultraan kiinni....hienosti kuulemma pelaa. Löytyi suoraan harrikan numerolla googlaamalla.
Ei siinä tekeminen paljoa maksa....
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Lämpimämmät tulpat?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Aloitettaisko siitä että mitkäs tulpat siellä nyt on?
Shortone
Viestit: 93
Liittynyt: 20:05 06.07.2021.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lämpimämmät tulpat?

Viesti Kirjoittaja Shortone »

Kaikki on täysin originaalia. Kaasutin ja suuttimet ultralla puhdistettu ja tulpat tällä hetkellä NGK BPR5EY-11. Ajattelin kokeilla BPR4EY-11, jos vaan saatavilla. Eli yhden asteen lämpimämpiä.
Shortone
Viestit: 93
Liittynyt: 20:05 06.07.2021.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lämpimämmät tulpat?

Viesti Kirjoittaja Shortone »

Kaasari on CV Keihin.
Shortone
Viestit: 93
Liittynyt: 20:05 06.07.2021.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lämpimämmät tulpat?

Viesti Kirjoittaja Shortone »

Seosruuvi auki 1,45 eli kierros ja kolme varttia.
Shortone
Viestit: 93
Liittynyt: 20:05 06.07.2021.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lämpimämmät tulpat?

Viesti Kirjoittaja Shortone »

... ja vielä...pääsuutin 175 ja toinen 45 tai 48 (en muista tarkkaa).
Avatar
Pekka L
Viestit: 421
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Lämpimämmät tulpat?

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Ja millon se on ruvennut oireilemaan?
Šiihen asti toimi hyvin kylmänäkin?
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Avatar
ranze
Viestit: 873
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Lämpimämmät tulpat?

Viesti Kirjoittaja ranze »

Shortone kirjoitti: 17:46 19.08.2022. Kaikki on täysin originaalia. Kaasutin ja suuttimet ultralla puhdistettu ja tulpat tällä hetkellä NGK BPR5EY-11. Ajattelin kokeilla BPR4EY-11, jos vaan saatavilla. Eli yhden asteen lämpimämpiä.
Oireista päätellen käy laihalla. Kuumalla tulpalla saat reiän mäntään.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Lämpimämmät tulpat?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Shortone kirjoitti: 17:46 19.08.2022. Kaikki on täysin originaalia. Kaasutin ja suuttimet ultralla puhdistettu ja tulpat tällä hetkellä NGK BPR5EY-11. Ajattelin kokeilla BPR4EY-11, jos vaan saatavilla. Eli yhden asteen lämpimämpiä.
No ne tulpathan ei oo orkkikset. Onkos noissa vielä ne kierteellä olevat soviteholkit jotka löystyessään saa aikaan häiriöitä? Parhaiten toimivissa evoissa olen havainnut olevan Harley tulpat.
Shortone
Viestit: 93
Liittynyt: 20:05 06.07.2021.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lämpimämmät tulpat?

Viesti Kirjoittaja Shortone »

Pekka L kirjoitti: 18:43 19.08.2022. Ja millon se on ruvennut oireilemaan?
Šiihen asti toimi hyvin kylmänäkin?
11 vuotta sitten alkoi kylmässä syyssäässä oireilemaan. Sitten tuli 10 vuoden tauko ajoihin. Pyörä oli lämpimässä tallissa säilössä ja pitkän ajan takia piti kaasari purkaa ja puhdistaa.
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Lämpimämmät tulpat?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Vaihdoitko imusarjan tiivisteet samalla?
Shortone
Viestit: 93
Liittynyt: 20:05 06.07.2021.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lämpimämmät tulpat?

Viesti Kirjoittaja Shortone »

ranze kirjoitti: 21:32 19.08.2022.
Shortone kirjoitti: 17:46 19.08.2022. Kaikki on täysin originaalia. Kaasutin ja suuttimet ultralla puhdistettu ja tulpat tällä hetkellä NGK BPR5EY-11. Ajattelin kokeilla BPR4EY-11, jos vaan saatavilla. Eli yhden asteen lämpimämpiä.
Oireista päätellen käy laihalla. Kuumalla tulpalla saat reiän mäntään.
Hyvä pointti. Täytyy sit kokeilla isompia suuttimia :D
Shortone
Viestit: 93
Liittynyt: 20:05 06.07.2021.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lämpimämmät tulpat?

Viesti Kirjoittaja Shortone »

Kiwi kirjoitti: 22:31 19.08.2022. Vaihdoitko imusarjan tiivisteet samalla?
Moottorin ja imusarjan välisiä tiivisteitä en tarkistanut. Imusarjan ja kaasarin välinen kuminen tiiviste vaikutti elastiselta ja ehjältä.
Vastaa Viestiin