4 vaihteisen laatikon kunnostus

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Posti kulkee ja Kusti polkee. Kannattaa soittaa ensin ennen kun lähettää.
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Joo. Ei missään kukaan kerkiää laittaa. Eli ite on jatkettava. Päittäis välys sivuakselilla liian pieni , vaikka oli ohkaisin shimmi.. neulat oli hävinnyt!
choppers since 1988
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Pitääkö lämmittää laatikko jos sivuakselin Helan vaihtaa . Ei taida ihan helposti lähteä. Mites tuo kun nyt on eri päittäisvälys ,mites tuo Rick rack kannen säätö. Jos kannen ottaa vapaa asennossa pois ja siirtäjät keskellä onko silloin ok ??
choppers since 1988
Avatar
ranze
Viestit: 873
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja ranze »

panheadever kirjoitti: 20:28 24.05.2023. Joo. Ei ollu Tukilaakeri. Laatikon sisällä joku.. Alavudelle matkaa 400 km..
Mulla on 338 km. Oon käynyt siellä näiden asioiden tiimoilta neljästi. Olen myös teettänyt HD:n koneen Ruotsin Kalixissakin, se on vähän lähempänä. :mrgreen:

Minusta tuntuu että se laatikko tulee kuntoon kun tulee ensin ns. hintoihinsa. Sen voi tehdä monella tapaa. Arvaa mistä tiedän?
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Näin se on. Mut vika oli selvä. Jätin liian liian pienen päittäisvälyksen kun ei pienempää shimmiä saanut . Nyt on siitä otettu 2 kymppiä pois. saa nähdä miten neulalaakerit sopii.. tästä sitä oppii. Yhden merikytkimen purin ja kasasin ainakin 5 kertaa. Lopulta tuli kuntoon..muualla ei suostuneet korjaamaan, uutta vaan tarjosivat... 😅😎
choppers since 1988
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Nyt pitää samalla korjata se katkennut uusi pinnapultti pohjasta. Mikä paras konsti. Katkennut juuresta . Hitsaanko mutterin päähän vai ??
choppers since 1988
Avatar
KariFS
Viestit: 556
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Itse olen kohtalaisella menestyksellä käyttänyt vastakierretappia. Onhan sen kanssa se riski että katkeaa reikäänsä ja sitten onkin koko perkule irroitettavaksi kun ei siihen tapinnysään pora pysty.

Maltti on valttia, eli jos se pultti on katkennut vaikka millin-kaksi pinnan yläpuolelta, niin viilalla sipaisee päätä suoraksi, pistepuikolla jälki mahdollisimman keskelle, ja hyvällä terällä reikä pulttiin vaikka läpi saakka. Voi jotain taika-ainettakin suihkuttaa reiästä. Pienellä terällä aloitus ja vähän isommalla avartaa. Suoraan sais mennä tietenkin. Sitten va-ro-vas-ti hyvällä vastakierretapilla koittamaan.

Monesti jo tuo poraamisen aiheuttama lämpö auttaa pultin irtoamisessa, eikähän tuollainen pinnapultti välttämättä edes kovin tiukassa ole.

Jos nysää on riittävästi että saa mutterin hyvin hitsattua, niin saattaa se olla parempikin konsti, saa ainakin kunnon lämpöshokin se nysä.
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Avatar
hannuik
Viestit: 87
Liittynyt: 22:05 27.05.2006.
Paikkakunta: Evijärvi
Viesti:

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja hannuik »

Vasenkätisellä poralla,jos pinnapultin kierre on normi oikea kätinen.
Street Glide 110 Screamin Eagle vm 2016
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Ison mutterin kun hitsaa siihen päälle pitäisi nysän lähteä irti. Samalla keinolla on aika monta pinnapulttia tullut kaivattua, joskus lähtee ekalla, joskus kolmannellatoista.
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Screenshot_20230527-225715.png
Voiko tälläisen sivustoon luottaa ??
1000$ shipped sais laatikon ja väittää 3 päivään tulis ??
choppers since 1988
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Mistä noista tietää, aika moni kauppaa toisten tavaroita tuolla omistajan tietämättä. Väittäisin huijaukseksi, tuolla oli esim. Softailiin 5 vaihteinen Jimsin laatikko uusilla laakereilla 500$, en usko. Lisäksi joka kuva on otettu eri ympäristössä, veikkaan että raha kelpaa mutta tavara ei kulje.


Unohda se kiire ja laita rauhassa loota kuntoon.
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Joo ..aika epäilyttävä sivusto. Seuraajat on kaikkea muuta kuin motoristeja.!!
choppers since 1988
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja Pertti »

En sekaantuisi.
Ottaisin laatikon irti ja vaihtaisin pultin.
Eihän siinä sen kummempaa, työtähän se vaan on..
Ajopäiviä menee pähkäilemällä hukkaan huomattavasti enemmän kuin ruuvaamalla.

Varma vaihtoehto pultin poistamiselle on viedä laatikko lähimpään moottorikoneistamoon, niillä on pelit ja pensselit pulttien irroittamisiin.
moderattori

Romu rauhoittaa!
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Kyllä lähti nätisti koneistamolla. Vaikka oli vastakierre tappi katkennut sisään. 😉kovametalliporalla ja lopuksi koboltti terällä.
choppers since 1988
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: 4 vaihteisen laatikon kunnostus

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Kickstart ongelmia nyt.. vaihdoin uuden kicksin rattaan Crank Gear ja uuden polkimen akselin pitemmän sekä sen puslat. Nyt kicksi jumittaa välillä ihan niinkuin olis valtavat puristukset. Luulin et johtuu pitemmän akselin väännöstä tiukkaan puslaan. Vaihdoin kokeeksi takaisin vanhan lyhyen akselin mikä on väljempi myös puslaan. Sama homma kuitenkin. Ehkä vähän helpompaa.. mikä siellä jumittaa , kun ei pysty näkemään.. ratas vai akseli 🤔
choppers since 1988
Vastaa Viestiin