Sivu 1/1

Sportsterista

Lähetetty: 14:45 25.07.2006.
Kirjoittaja MikaelT
Ja päivitystä tähän asiaan. Vaihdoin viikonloppuna sen kampuran stefan ja ny näyttäis moottoriöljyn taso (kop kop) pysyvän samana. Täytyy seurata vielä. Stefa sinänsä ei näyttäny huonolta mutta ne neljä laturin staattorikäämityksen kiinnityspulttia, kaikki löysällä. Ja staattori päässy vatkaamaan siellä sitte sen verran kun kiinnitysreiät antaa myöten. Se roottorin magneettikenttähän pyrkii välillä vetämään taakse-, välillä eteenpäin. Oisko siinä sitte se olake mikä on staattorin ja stefan välissä lämmenny niin että stefa ruvennu vuotamaan, tiiä häntä. Mutta tuli samalla todettua että enskan moottoripään rattaan saa pois ilman että ottaa kytkintä auki. Tarvii vaan olla venähtäny ensiöketju, uudella ketjulla ei varmaan lähe... Nyt sitte ihmetyksen aiheena että mistä enska huohottaa vai huohottaako lainkaan?

Tämä viesti on vanha, mutta siihen liittyen tuli asiaa...
Avasin uuden ketjun
T.moderattoripertti

Re: Sportsterista

Lähetetty: 05:43 25.01.2023.
Kirjoittaja amatööri
itselläni varmaan tämä sama edessä, sylinterit leikannu kii.öljysäiliö tyhjänä ja moottorissa oli sen sijaan 2-3litraa öljyä...jollei jollain oo sit esittää muuta teoriaa miksikä näin on käynnyt.

Re: Sportsterista

Lähetetty: 08:55 25.01.2023.
Kirjoittaja Pertti
Pitkän hiljaiselon aikana öljy laskee aina kampikammioon.
On siis ominaisuus, jonka nopeus riippuu järjestelmässä olevan kuulaventtiilin kunnosta.
Säiliö saattaa siis talven jälkeen olla tyhjä, vaikka lammikkoa ei alla olisikaan.
Tämän ominaisuuden takia moottori kannattaa aina käyttää jonkin aikaa, mieluummin lämpimäksi, ennen kuin öljyä lisää.
Jos öljysäiliö on ilman vuotoa reilusti vajaa, kannattaa varautua huohottimesta tulvivaan öljyyn.