Sportsteriin ruisku kaasarin tilalle

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
jannejk
Viestit: 183
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Sportsteriin ruisku kaasarin tilalle

Viesti Kirjoittaja jannejk »

Tuossa XB:n imusarjassa alkaa tosiaa olla suuttimet vähän eri asennossa. Katselin noita sportsterin omaa ruiskun imusarjaa ja aftermarket vastaavia niin aika samassa paikassa noi suuttimet näkyy olevan mitä nyt kuvien perusteella pystyy sanomaan.
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sportsteriin ruisku kaasarin tilalle

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Päivittelin Maxxecun PC softan uusimpaan versioon. Turbo-Buellilla suola-aavikolla 200 MPH rajaa hätyyttelevä Jesse, jonka kanssa olen joskus ollut juttusilla, on näköjään puhunut Maxxecun tekemään Buellin XB9 roottorille sopivat asetukset. Roottori näyttää olevan sukua evoluutiomoottorin 2-loviselle, eli mahtuu samaan paikkaan ja käyttää HD:n sensoria. Buellin on vaan vähän useampilovinen ja mun (mulla on Kujalan tekemä kustom) kokemusten mukaan monilovinen tekee käynnistämisestä helppoa vs se kaksilovinen, joka usein potkaisuttaa takaisin.

Noita 32473-02 roottoreita saa vielä kaupasta, mut voi olla ettei saa kovin kauaa, kun Maxxecuttelijat ne ostaa pois kuleksimasta. Minäkin tilasin just 2 kpl jemmaan, jos vaikka jossakin vaiheessa tulee halu kokeilla.

Buellin anturissa on mun 8-2 roottoriin nähden "juju" jolla ecu voi tunnistaa heti molemmat sylinterit yhden kierroksen aikana.

Lisätietoja löytää, kun asentaa Maxxecun softan versiota 1.148 ja lukee asennuksen päätteeksi, mitä uutta on tullut. Siellä on kuvakin roottorista.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
jannejk
Viestit: 183
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Sportsteriin ruisku kaasarin tilalle

Viesti Kirjoittaja jannejk »

Paljon tuon Buellin ruiskurungon halkaisija on?
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sportsteriin ruisku kaasarin tilalle

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Jokseenkin 1:1 Keihin CV imusarjan kanssa. Olen soveltanut jälkimmäisen kaasari/imusarjatiivistettä, kunnei muuta ollut saatavilla. Eikös Buellissa ollut suunnilleen 100 hp, joten ei se ihan kauhea ahdistin kai ollut. Se imusarja/läppärunko on tehty sillälailla samoihin mittoihin, että CV:n putsarit, vaijerit, tukiraudat ja huohottimet käy.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
jannejk
Viestit: 183
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Sportsteriin ruisku kaasarin tilalle

Viesti Kirjoittaja jannejk »

Tällä hetkellä on 6000 kierroksen kohdalla 100hp takarenkaalla ja sen jälkeen tasaista 7500 asti. Veikkaus on että pakoputki ei virtaa riittävästi, se pitää tehdä uusiksi. Imupuolella on HSR42 + vakio imusarja. Jos ruiskuun mennään niin imupuolella pitää saada isompi imusarja isommalla plenumilla. Saadaan sitten imukanavatkin vielä suuremmaksi. Toi Buellin läppärunko jää pieneksi kun ei ylipainetta ole. Hammerin pojatkin suosittelee jo tuonne tehoaluelle missä mennään 45mm kaasaria. Eli isompi läppärunko mun mielestä pitäisi olla.

Jos nyt ruiskuprojektia aloitetaan :)
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sportsteriin ruisku kaasarin tilalle

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Saisko yhden kappaleen tehtyä 3D tulosteena? Siis imusarjan. Metallinen sintraamalla.

Kunhan höpäjin tuosta triggeristä, jos joku meinaa kaasarimotskarin ruiskuttaa.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Sportsteriin ruisku kaasarin tilalle

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

3D-tulosteita voinee käyttää vaikka valumuotteina, jos muoviosat kauhistuttaa. Pitkään on tehnyt mieli kokeilla mutta kerrostalon parvekkeella vähän arveluttavaa puuhaa.
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sportsteriin ruisku kaasarin tilalle

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Kiwi kirjoitti: 16:42 30.05.2023. 3D-tulosteita voinee käyttää vaikka valumuotteina, jos muoviosat kauhistuttaa. Pitkään on tehnyt mieli kokeilla mutta kerrostalon parvekkeella vähän arveluttavaa puuhaa.
Semmosenkin mutkan voi tehdä ja ne muovi voi olla hyvätkin valuhiekan muokkaukseen. Mut nykyään tulostellaan metalleita suoraan. Ja vaikka keraamia. Maksaa se jotakin, mutta saa mittatarkan osan - yhtä hyvä kuin mallinsa.

Mä oon ollut suunnittelemassa 3D tulostinta, mutten oo tulostellut ainuttakaan kappaletta. Ja nyt oon väsäämässä keraameja tulostavaa laitetta, enkä tulosta silläkään!
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Vastaa Viestiin