Miten kiristäisit kompensaattorin kiinnityspulttin (2008 TC 96)? Korjausoppaan mukaan kiristetään suoraan momenttiin (155-165 ft-lbs) mutta muutamat joutube-korjaat vetää ensin 100 ft-lbs, pultin löysäys ja lopullinen kiristys 140 ft-lbs?
t.joni
TC 96 kompensaattorin kiristäminen
Re: TC 96 kompensaattorin kiristäminen
Korjausoppaan mukaan. Jos on uuden mallin kompensaattori niin silloin sen ohjeen mukaan.
Re: TC 96 kompensaattorin kiristäminen
Ei se välttämättä huono idea ole kiristää ensin vähän pienempään momenttiin, saa osa ”hakea paikkansa”, ja sitten vasta lopullinen momentti. Monesti näin itse teen, kun pultteja kiristelen, tosin olen täys amatööri verrattuna esim Kiwiin ja muihin ammattilaisiin, eikä mulla edes ole kompensaattoria Mutta kyllä se lopullinen momentti mullakin on aina kirjan mukaan.
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: TC 96 kompensaattorin kiristäminen
Ja se uuden mallin kompensaattorihan on aika eri peli, siinähän on semmonen iso torx
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: TC 96 kompensaattorin kiristäminen
kiitos tiedoista! kiristetään suoraan momenttiin siis...
ja 2008 on vielä tavallinen pultti.
ja 2008 on vielä tavallinen pultti.
Re: TC 96 kompensaattorin kiristäminen
En tiedä laitetaanko tämä liiman kera? Vanhemman (late Evo-early TC) kompensaattorin yhteydessä moni laittaa sinne liiman. Tuppaavat aukeamaan. Aiemmin liimatun ruuvin jäljiltä siellä voi olla liiman tähteitä kierteessä. Voi olla hyvä putsata.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR