Tervehdys!
Tuli tänään hommattua -02 vuoden 883 Sportster joka uutena konvertattu 1200cc:ksi. Muuten tuntuu toimivan moitteetta, mutta täyskaasulla tuntuu että ei toimi täysin. Puolikaasulla ihan "pirtsakka" mutta täyskaasulla tuntuu että ei kaikki hevoset ole laitumella. Screming eagle putkisto ja mieleen tuli pitäisikö pääsuutinta vaihtaa?
Minkäs kokoinen suutin tollasella kokoonpanolla pitäisi olla? nykyisestä ei tietoa mutta äkkiä tuon purkaa.
Sportster 1200cc -02 suutinhommia
Sportster 1200cc -02 suutinhommia
Spotster xl883c -03
Helsinki
Helsinki
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Sportster 1200cc -02 suutinhommia
Ilmeisesti kaasutin on alkuperäinen? Muistaakseni ei ollut muuta eroa 883/1200 kaasareissa kuin isompi pääsuutin. Voi hyvin olla konversiossa jätetty vaihtamatta, jos on haettu vain jouhevuutta alemmilla kierroksilla. Arvaisin, että 170:stä ylöspäin varmaan olisi sopiva koko riippuen minkälainen putsari siinä on.
Ennen purkamista kannattaa olla korjaussarja valmiina, niin saa vaihdettua saman tien huonoksi menneet tiivisteet. Säästyy ärräpäitä kun kasatessa pysyy bensa sisällä.
Ennen purkamista kannattaa olla korjaussarja valmiina, niin saa vaihdettua saman tien huonoksi menneet tiivisteet. Säästyy ärräpäitä kun kasatessa pysyy bensa sisällä.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Sportster 1200cc -02 suutinhommia
Jos sokkona ilman mittalaitteita aikoo asian kokeilla, niin menee yksi suutinkoko kerrallaan samaan suuntaan ja koeajelee välissä, vaikuttiko mitään.
Tuo mun pyörä oli rikkinäisiä äänenvaimentimia vaille vakio ostaessani sen. 883 kokoinen pyörä kulki siirtoajossa UK-Suomi alimmillaan 3,5 litran kulutuksella.
Sitten alkoi virittely. Kaikki konversiot ja välitykset ja pakoputket ja ilmanputsari ja nokat. Jossakin vaiheessa laitteella ei ollut moottoritielle enää mitään asiaa. Stadista HML suuntaan jo Linnatuulessa (noin 80km) sai laittaa tankin täydeltä laitteen saapuessa mittarille varatankin puolella (>10 litraa satasella). Jäi selvittämättä, mikä muutoksistani oli se kaikkein pahin.
Nyt se on taas tänä kesänä mennyt 80-100 km/h maantielenkin 4,1 litralla. Ja moottoritiellä meni alle kuusi litraa sadalle.
Tuo mun pyörä oli rikkinäisiä äänenvaimentimia vaille vakio ostaessani sen. 883 kokoinen pyörä kulki siirtoajossa UK-Suomi alimmillaan 3,5 litran kulutuksella.
Sitten alkoi virittely. Kaikki konversiot ja välitykset ja pakoputket ja ilmanputsari ja nokat. Jossakin vaiheessa laitteella ei ollut moottoritielle enää mitään asiaa. Stadista HML suuntaan jo Linnatuulessa (noin 80km) sai laittaa tankin täydeltä laitteen saapuessa mittarille varatankin puolella (>10 litraa satasella). Jäi selvittämättä, mikä muutoksistani oli se kaikkein pahin.
Nyt se on taas tänä kesänä mennyt 80-100 km/h maantielenkin 4,1 litralla. Ja moottoritiellä meni alle kuusi litraa sadalle.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>