Sportster mallit

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Susileijona
Viestit: 26
Liittynyt: 14:16 01.11.2023.

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja Susileijona »

Ehkä tämä tuleva talvi on ajankohtana hyvä niin ehtii rauhassa ihmettelemään. Kiire ei ole ennen kuin ajokelit taas
Sportster 1200s vm2000 11-2023 alkaen
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Nyt taitaa hintojen puolesta olla parhaat ajat tehdä kauppoja.
Vuodenvaihteen jälkeen alkaa pimeys pikkuhiljaa väistyä ja MP-messujen jälkeen ruvetaan kiertelemään kauppoja. Hinnat nousee, kun kiinnostus lisääntyy.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Pertti kirjoitti: 17:39 03.11.2023. Nyt taitaa hintojen puolesta olla parhaat ajat tehdä kauppoja.
Hinnat nousee, kun kiinnostus lisääntyy.
Näin se todennäköisemmin on. Toki aika näyttää, mutta jos jobbarit ovat ahtaalla talvella, niin hinta voi olla keväälläkin kohdillaan. Silti itsekin panostaisin ostoon just nyt. Vielä on keliäkin ajaa pyörä kotiin, ainakin täälä Uudellamaalla.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Susileijona
Viestit: 26
Liittynyt: 14:16 01.11.2023.

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja Susileijona »

Mietin myös että keväällä kun porukka haluaakin vaihtaa pyörää ja vanhasta eroon nopiaan että olis silloinkin ostajan markkinat.. rahaa saa vastaavaan japsivehkeeseen nähden toki lyödä pöytään kolminkertaisen määrän... mutta se taitaa olla se harrikkakuumeen hinta :D
Sportster 1200s vm2000 11-2023 alkaen
Avatar
LeClerc
Viestit: 726
Liittynyt: 13:28 06.01.2010.
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Syksy on parempi aika, koska silloin myyjän ei tarvi maksaa talvisäilöstä, huollosta ja vakuutuksista talven yli.

Järjestäen pyörien hinnat ovat syksyllä huokeammat.

Keväällä se kiima iskee ja hintoihin isketään kiima-lisää :mrgreen:

Kuten olet jo huomannut, niin ei näissä hinnat vajoa pohjaan kuten käytetyissä jaappanialaisissa.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Pekka L kirjoitti: 16:14 02.11.2023. En oo mitään firmaa mainostamassa, mutta Nettimoto tyrkkäs juur yhden malliesimerkin:
https://www.nettimoto.com/harley-davids ... er/3019439
Siinä olis kaikki (?) speksit kohillaan... :o
Oho. Sportster S punaraja on mittarissa 5500 kohdalla. Mulla on vanhemman evosportin tuplamittariston kiekkamittari mun 883/1200/turbo:ssa. Sen mittarin punaraja on 6200. Rajoitin mulla on 6500 ja sen löydän melkein joka ajossa.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Susileijona
Viestit: 26
Liittynyt: 14:16 01.11.2023.

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja Susileijona »

Mitäs muuten tollainen tuplatulppakansi hyödyttää.. ?ihan uusi juttu minulle.. toki olen mopoja joskus 20v sitten roplannut viimeksi että ei ihan kaikki masiinat ole hallussa :lol:
Sportster 1200s vm2000 11-2023 alkaen
Avatar
KariFS
Viestit: 556
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Susileijona kirjoitti: 21:37 04.11.2023. Mitäs muuten tollainen tuplatulppakansi hyödyttää.. ?ihan uusi juttu minulle.. toki olen mopoja joskus 20v sitten roplannut viimeksi että ei ihan kaikki masiinat ole hallussa :lol:
Kai siinä jotain semmoista on että saadaan satsi sytytettyä kahdelta vastakkaiselta puolelta, jolloin palotapahtuma on tasaisempi ja nopeampi. Ei tarvita niin paljoa sytytysennakkoa kuin vastaavalla setupilla yksitulppaisena. Ei nakuta niin helposti, kuten saattaa käydä jos sytty on aivan liian aikaisella.

Ja on se rouheen näköinenkin 8) Pervormääns ja reis-meininki :mrgreen:
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Avatar
KariFS
Viestit: 556
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja KariFS »

JKKo kirjoitti: 18:52 04.11.2023. Oho. Sportster S punaraja on mittarissa 5500 kohdalla. Mulla on vanhemman evosportin tuplamittariston kiekkamittari mun 883/1200/turbo:ssa. Sen mittarin punaraja on 6200. Rajoitin mulla on 6500 ja sen löydän melkein joka ajossa.
Jaa… Mulla Rautapäässä alkaa punainen alue 6000rpm:ssä. Nopeusmittarissa taas 55mph ylöspäin on punaisella, ei rohkaise huimailuun :lol:
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Susileijona kirjoitti: 21:37 04.11.2023. Mitäs muuten tollainen tuplatulppakansi hyödyttää.. ?ihan uusi juttu minulle.. toki olen mopoja joskus 20v sitten roplannut viimeksi että ei ihan kaikki masiinat ole hallussa :lol:
Tasalakimäntäisellä evosportilla tuplatulppaisuus on enempi show kuin go. Ihanassa paikassakin ne tuplat siellä kannen keskellä. Mutta jossakin pannussa tms jossa on pattimännät ja tulpat sen patin molemmin puolin, varmasti jo tuntuu. Tosin se tapa, millä yhden magneeton kipinä jaetaan tuplatulpille, on aika hämärä. Mäntämoottoriset lentokoneet on tuplamagneetoilla ja ne magneetot kokeillaan toimiviksi aina ennen lentoon lähtöä. Kun jommankumman sammuttaa, niin kierrokset kuuluvasti laskee.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Susileijona
Viestit: 26
Liittynyt: 14:16 01.11.2023.

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja Susileijona »

Alkujaan olin tosiaan ruiskuvehjettä hakemassa mutta mitäenemmän tässä katsellut mm hintoja..alkanut myös tuo kaasarivehjekkin mietityttämään. Onko näissä luotettavuuden kanssa oikeasti eroa ja jos on mitä säätöä kaasarivehkeenkanssa sitten yleensä on..
Vai onko nämä Shellin baarin mutuja vaan että kaasarit on vanhanaikasita ja epäluotettavampia kuin ruiskut.
Että maksaako 3 k ruiskusporasta enemmän vain ruiskun takia?
Lisätään viellä että joku 2 hevosvoimaa tai Newtonia ei mulle se tärkein ole
Sportster 1200s vm2000 11-2023 alkaen
Avatar
Pekka L
Viestit: 421
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Kaasarin kanssa on se ero, että täytyy osata käyttää ryyppyä kylmäkäynnistyksessä...
Eikä kaasaria käytännössä tarvii säätää, kuin jos koneen toimintaa alat "parantelemaan". Eli vaikka vaihtamaan äänenvaimentajia, ilmanputsaria yms. Silloinkin tosin kertasäätö riittää, kunhan se tehdään kunnolla. Vaikka oikein tehopenkissä... Mutta muutosten jälkeen täytyy ruiskukin säätää, ettei siinä mielessä ole eroa.
Tietysti kaasarissa on enemmän kuluvia osia, joten kilometrien ja vuosien myötä huollettavaa on enemmän.
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Mulla on 96-vuoden Softailissa CV-Keihini alkuperäisenä ollut jo yli 80tkm varmasti...saksantuonti 15tkm ajettuna....varmaahan noista ei voi tietää, kun on vielä mekaaninen mittari.
Kaasarille on ainoastaan tyhjäkäyntisuuttimen suurennus 0,4....0,45 tehty. Pelannu ku puikki, vaikka vaimentimet avarammat ja ilmansuodatin muutettu Arlen Nessin vapaavirtaseen. Nokka EV3, joten mukava ajaa.
Tuo luettelo siksi, että kaasaria ei välttämättä joka nasauksen jälkeen tarvitse säätää jos edelleen vetää.
Seosruuvilla on päässyt perstuntumalla hyvään ajokokemukseen, eikä kulutuskaan ole kuin 4,5-5,0 nopeudesta riippuen.
Yhtä hyvin CV Sportissa toimii, vaikka vähän "tiukempi" kone onkin.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Susileijona kirjoitti: 16:59 05.11.2023. Alkujaan olin tosiaan ruiskuvehjettä hakemassa mutta mitäenemmän tässä katsellut mm hintoja..alkanut myös tuo kaasarivehjekkin mietityttämään. Onko näissä luotettavuuden kanssa oikeasti eroa ja jos on mitä säätöä kaasarivehkeenkanssa sitten yleensä on..
Vai onko nämä Shellin baarin mutuja vaan että kaasarit on vanhanaikasita ja epäluotettavampia kuin ruiskut.
Että maksaako 3 k ruiskusporasta enemmän vain ruiskun takia?
Lisätään viellä että joku 2 hevosvoimaa tai Newtonia ei mulle se tärkein ole
Oon ajanut 135 tuhatta ruisku-Dynalla ilman minkäänlaista huoltoa polttoainelaitteisiin. Kaasarimalliseen Sportsteriin piti laittaa puolilla kilsoilla pari neulaventtiiliä, yksi bensaletkun liitin, ainakin yksi ryyppyvaijeri. Olihan tuo XL vanhempi, mutta eilisen tekniikka ainakin mulla kaipasi huomiota.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja Pertti »

JKKo kirjoitti: 21:58 05.11.2023. Oon ajanut 135 tuhatta ruisku-Dynalla ilman minkäänlaista huoltoa polttoainelaitteisiin. Kaasarimalliseen Sportsteriin piti laittaa puolilla kilsoilla pari neulaventtiiliä, yksi bensaletkun liitin, ainakin yksi ryyppyvaijeri. Olihan tuo XL vanhempi, mutta eilisen tekniikka ainakin mulla kaipasi huomiota.
Kylläpä onkin vastutanu kaasarin kanssa...
Tietokoneen päähän ei tarvitse kaasarikonetta laittaa, joten huoltoon ei tarvitse viedä sen takia, jos pystyy huoltamaan itse. En tuota kaasarikonetta mitenkään erityisesti hypetä, mutta yksinkertaisuus minua viehättää. Ruisku tuo kumminkin sähköllä toimivia lisäpalikoita jonkin verran sijoitettaviksi jo muutenkin pieneen tilaan.
Jos ryypyn käyttö muodostuu Harrikassa ongelmaksi, ei kovin kauas kotitallista kannata lähteä...
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vastaa Viestiin