adapteri Noco boost x-connect

Sähköt, elektroniikka, valot, vilkut, hälytin, mittarit (myös mekaaniset)

Valvojat: Pertti, pressa

kari.tuomela
Viestit: 14
Liittynyt: 12:39 17.05.2023.

adapteri Noco boost x-connect

Viesti Kirjoittaja kari.tuomela »

voiko huoletta liittää varalle akkukenkiin ja antaa olla hamaan tappiin? helpottaa nimittäin käyttöä kun ei tarvisi akkua kaivaa esiin vaan liittää vaan suoraan tuolla piuhalla Noco:oon. Aiheuttaako akun purkamista tai muuta vastaavaa
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: adapteri Noco boost x-connect

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Googlasin ja löysin liittimen, jossa oli sulake johtosarjassa. Kuulostaa ihan toimivalta juuri siksi, että siinä on se sulake. Sulake tekee lisäturvaa. Eikä semmoinen johto kuluta virtaa. Pidä liitin kuivana, koska jatkuvasti jännitteellisenä se kastuessaan aiheuttaa liittimelle itselleen haittaa.

Mulla on 883/1200/turbossa tämä:

Kuva

Ja Street Bobissa tämä:

Kuva

Kumpaakin käytän sekä kausilataukseen sekä ajokaudella voiman ulosottoon eri tarkoituksiin. Koska näissä kummassakaan ei ole sulakkeita, olen laittanut johtoon sellaisen itse. 10A on oikein hyvä koko. Näissä mun valinnoissa on toisessa kansi ja toisessa suojatulppa estämästä veden pääsyn liittimeen.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4846
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: adapteri Noco boost x-connect

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

JKKo kirjoitti: 09:29 21.01.2024. Kumpaakin käytän sekä kausilataukseen sekä ajokaudella voiman ulosottoon eri tarkoituksiin...
10A on oikein hyvä koko.
Samoilla linjoilla JKKo:n kanssa, typ.syt.pistokkeella saapi sähköö siirreltyy molempii suuntii.
Ladata akkua, ottaa woimaa nykyajan 'tarve' härpäkkeille, luurille, naville, mp3-soittimelle, telttavalolle, tabletille, kuulokojeelle = 'hands-free', tabletille yms. :idea: :wink:

Miulla on omassa tommone rosterista tehty/teetetty, juurikin 10A sulake ennen tyhjässä sulakerasian paikassa :idea:

Harley:n tarjonnasta löytyy tommoneki, miulla oottaa asennusta :!: :idea: :wink:
:arrow: Handlebar Mount Auxiliary Power Port 69200855

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Kuva

Kuva
210124 10:06 31
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: adapteri Noco boost x-connect

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Juuri sitä varten nuo ovat, ettei tarvitse akkua kaivaa esille.
Tulleet markkinoille varmaan siksi, kun hälyttimet yleistyivät ja pieni kulutus on koko ajan päällä.
Tuttu oli reissutöissä ja pyörä seisoi tallissa parin viikon jaksoja. Joskus lähti, joskus ei.
Kyseessä tuliuusi bmv Lt 1200, jota käytettiin testerissä useampaan kertaan, eikä mitään vikaa ollut.
Lopuksi selvisi, että häly heikentää akkua niin paljon jo kahdessa viikossa, että käyntiinlähtö ei enää olekaan viileämmällä kelillä varmaa. Laittoivat tuollaisen piuhan akkuun ja Cetekki kiinni työreissujen ajaksi....ongelma muuttui ominaisuudeksi.
Harrikka ei noin nopeasti akkua tyhjää, mutta ei tuo huono asia ole. Se palikka kannattaa viedä toiminta-alueen ulkopuolelle, niin vie vähemmän sähköä. Jos jää tallin pöydälle, niin pitää järjestelmän aktiivisena.

Ja jos jää kotiin, kun lähtee ajamaan....pyörä toimii normaalisti, kunnes se sammutetaan, tai muuten sammuu. Sitten pitää olla se nelinumeroinen koodi, joka vilkkunappuloilla syötetään hälylle.
Pyörä pyytää sitä automaattisesti, jos ei saa yhteyttä palikkaan.
Jos koodi ei ole tiedossa, sen saa asetettua merkkihuollossa tehtaan testerillä.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4846
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: adapteri Noco boost x-connect

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Pertti kirjoitti: 10:15 21.01.2024. ... Ja jos jää kotiin, kun lähtee ajamaan... kulkine toimii normaalisti, kunnes se sammutetaan...
Kokemusta löytyy tästä, joskin kotilolla :!:
Mie olin lähössä 'iso-lohko' Micra:lla, jossa mm. avaimeton sisäänmeno/käynnistys, kauppaa.
Laitoin tötterön käymää ja menin vaihtamaa likasen takin puhtaampaa. Avaimet likasen takin taskussa.
Sammutin kulkinee kaupan ruudussa ja käsi ovenkahvan namikalle lukitusta varte... :!: :oops:
Onneks kaveri, jolla miun 'kartanon' avain, oli kotona ja kerkes tuua kaukon/avaimet miulle... :wink:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Vastaa Viestiin