Sivu 1/1
adapteri Noco boost x-connect
Lähetetty: 23:05 20.01.2024.
Kirjoittaja kari.tuomela
voiko huoletta liittää varalle akkukenkiin ja antaa olla hamaan tappiin? helpottaa nimittäin käyttöä kun ei tarvisi akkua kaivaa esiin vaan liittää vaan suoraan tuolla piuhalla Noco:oon. Aiheuttaako akun purkamista tai muuta vastaavaa
Re: adapteri Noco boost x-connect
Lähetetty: 09:29 21.01.2024.
Kirjoittaja JKKo
Googlasin ja löysin liittimen, jossa oli sulake johtosarjassa. Kuulostaa ihan toimivalta juuri siksi, että siinä on se sulake. Sulake tekee lisäturvaa. Eikä semmoinen johto kuluta virtaa. Pidä liitin kuivana, koska jatkuvasti jännitteellisenä se kastuessaan aiheuttaa liittimelle itselleen haittaa.
Mulla on 883/1200/turbossa tämä:
Ja Street Bobissa tämä:
Kumpaakin käytän sekä kausilataukseen sekä ajokaudella voiman ulosottoon eri tarkoituksiin. Koska näissä kummassakaan ei ole sulakkeita, olen laittanut johtoon sellaisen itse. 10A on oikein hyvä koko. Näissä mun valinnoissa on toisessa kansi ja toisessa suojatulppa estämästä veden pääsyn liittimeen.
Re: adapteri Noco boost x-connect
Lähetetty: 10:07 21.01.2024.
Kirjoittaja -Harikka-
JKKo kirjoitti: 09:29 21.01.2024.
Kumpaakin käytän sekä kausilataukseen sekä ajokaudella voiman ulosottoon eri tarkoituksiin...
10A on oikein hyvä koko.
Samoilla linjoilla
JKKo:n kanssa, typ.syt.pistokkeella saapi sähköö siirreltyy molempii suuntii.
Ladata akkua, ottaa woimaa nykyajan 'tarve' härpäkkeille, luurille, naville, mp3-soittimelle, telttavalolle, tabletille, kuulokojeelle = 'hands-free', tabletille yms.
Miulla on omassa tommone rosterista tehty/teetetty, juurikin
10A sulake ennen tyhjässä sulakerasian paikassa
Harley:n tarjonnasta löytyy tommoneki, miulla oottaa asennusta
Handlebar Mount Auxiliary Power Port 69200855
210124 10:06 31
Re: adapteri Noco boost x-connect
Lähetetty: 10:15 21.01.2024.
Kirjoittaja Pertti
Juuri sitä varten nuo ovat, ettei tarvitse akkua kaivaa esille.
Tulleet markkinoille varmaan siksi, kun hälyttimet yleistyivät ja pieni kulutus on koko ajan päällä.
Tuttu oli reissutöissä ja pyörä seisoi tallissa parin viikon jaksoja. Joskus lähti, joskus ei.
Kyseessä tuliuusi bmv Lt 1200, jota käytettiin testerissä useampaan kertaan, eikä mitään vikaa ollut.
Lopuksi selvisi, että häly heikentää akkua niin paljon jo kahdessa viikossa, että käyntiinlähtö ei enää olekaan viileämmällä kelillä varmaa. Laittoivat tuollaisen piuhan akkuun ja Cetekki kiinni työreissujen ajaksi....ongelma muuttui ominaisuudeksi.
Harrikka ei noin nopeasti akkua tyhjää, mutta ei tuo huono asia ole. Se palikka kannattaa viedä toiminta-alueen ulkopuolelle, niin vie vähemmän sähköä. Jos jää tallin pöydälle, niin pitää järjestelmän aktiivisena.
Ja jos jää kotiin, kun lähtee ajamaan....pyörä toimii normaalisti, kunnes se sammutetaan, tai muuten sammuu. Sitten pitää olla se nelinumeroinen koodi, joka vilkkunappuloilla syötetään hälylle.
Pyörä pyytää sitä automaattisesti, jos ei saa yhteyttä palikkaan.
Jos koodi ei ole tiedossa, sen saa asetettua merkkihuollossa tehtaan testerillä.
Re: adapteri Noco boost x-connect
Lähetetty: 10:41 21.01.2024.
Kirjoittaja -Harikka-
Pertti kirjoitti: 10:15 21.01.2024.
... Ja jos jää kotiin, kun lähtee ajamaan...
kulkine toimii normaalisti, kunnes se sammutetaan...
Kokemusta löytyy tästä, joskin kotilolla
Mie olin lähössä 'iso-lohko' Micra:lla, jossa mm. avaimeton sisäänmeno/käynnistys, kauppaa.
Laitoin tötterön käymää ja menin vaihtamaa likasen takin puhtaampaa. Avaimet likasen takin taskussa.
Sammutin kulkinee kaupan ruudussa ja käsi ovenkahvan namikalle lukitusta varte...
Onneks kaveri, jolla miun 'kartanon' avain, oli kotona ja kerkes tuua kaukon/avaimet miulle...