Sivu 1/1

Dimple- vai reikätanko?

Lähetetty: 21:13 31.01.2024.
Kirjoittaja KariFS
Mulla on alkuperäinen ohjaustanko vuoden 83 mallinen, jossa sähköjohtojen läpivienti katkaisijoilta on ns dimplellä, eli tankoon on prässätty koloset, joista johdot tulevat ulos. Johdot kulkevat suojakuoressa tangon ulkopuolella.

Iski semmoinen perspi… eiku inspiraatio, että taidan laittaa mini-ape-tangon. Pääsee risereistä eroon, ja tulee ehkä vähän vielä klassisempi stuuki. No, onhan ne tangon kylkeen vyötetyt sähköjohdot vähän ”semmoiset”. Uudempiin malleihin tarkoitetut ohjaustangot ovat varustettu reijillä, joihin johdot voi pujottaa suoraan katkaisijapaketin sisältä.

Kysymys:
Sopiiko nuo dimpletankoon tehdyt katkaisijarungot reikätankoasennukseen? Eli osuuko johtojen lähdöt passelisti, ja ei kai siellä katkaisijasysteemin sisällä ole just joku korvake tai muu kiusallinen juttu joka peittää reiän? Onks tullut kokeiltua?

No siinä oli kolme kysymystä, menköön samaan rahaan.

Re: Dimple- vai reikätanko?

Lähetetty: 22:21 31.01.2024.
Kirjoittaja Pertti
Sopii kamppeet suoriin sarviin.
Kannattaa ne reiät fiksata hiomalla purseet pois ja vähän pyöristellä teräviä reunoja.
Varsinkin alhaalta ulostulot, koska käännellessä aina jonkin verran johtonippu hieroutuu reunoihin.
Riippuu tietysti sarvista, onko jo valmiiksi viimeistelty.

Re: Dimple- vai reikätanko?

Lähetetty: 15:25 01.02.2024.
Kirjoittaja KariFS
Kiitti, näin vähän arvelinkin, mutta mieluummin varmistaa ennen kuin tilaa. Custom Chromella ja varmaan muillakin lienee vähän nihkeää tuo palautuspolitiikka. Hyvä pointti se raatien poisto, pitää hivellä ne reunat läpi.