1994 softail uhka vai mahku?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Remmi on kovin kapea, joten vahvasti epäilen sen kestävyyttä.
Muuten näyttää kuvissa ainakin hyvältä.
Satulan vaihto johonkin geelipenkkiin, niin täytyy samalla tuo tankin jälkeen oleva tyhjiö ja sitten vaan kokeilemaan kuinka kauan remmi kestää.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
jty
Viestit: 494
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja jty »

Pertti kirjoitti: 18:38 20.03.2024. Remmi on kovin kapea, joten vahvasti epäilen sen kestävyyttä.
Muuten näyttää kuvissa ainakin hyvältä.
Satulan vaihto johonkin geelipenkkiin, niin täytyy samalla tuo tankin jälkeen oleva tyhjiö ja sitten vaan kokeilemaan kuinka kauan remmi kestää.
Eiks toi oo ny ihan vakioremmi, samalta näyttää kun mun 2008 RK jossa orkkisremmi kesti 95 tuhatta
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
Springer
Viestit: 463
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja Springer »

1994 mallisessa on alun perin ollut 1,5" remmi.
FXSTS 1991
FLHCS 2022
Avatar
hiekkanen
Viestit: 424
Liittynyt: 22:45 12.09.2008.
Paikkakunta: Mierontie takametsästä itäänpäin

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja hiekkanen »

Oli 1,5 remmi, mutta 90-luvun lopussa tehtaan katalookissa oli saatavilla paketti johon kuului etummainen hihnapyörä OEM 40250-94B, takahihnapyörä (1 1/8 leveä) OEM 40391-98 sekä remmi 1 1/8 OEM 40047-98.
Tuo paketti oli omassakin softailissa aikoinaan. Sittemmin muuttui toisiovetopuolikin ketjukäyttöiseksi.
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Avatar
jty
Viestit: 494
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja jty »

jty kirjoitti: 22:51 20.03.2024.
Pertti kirjoitti: 18:38 20.03.2024. Remmi on kovin kapea, joten vahvasti epäilen sen kestävyyttä.
Muuten näyttää kuvissa ainakin hyvältä.
Satulan vaihto johonkin geelipenkkiin, niin täytyy samalla tuo tankin jälkeen oleva tyhjiö ja sitten vaan kokeilemaan kuinka kauan remmi kestää.
Eiks toi oo ny ihan vakioremmi, samalta näyttää kun mun 2008 RK jossa orkkisremmi kesti 95 tuhatta
Tajusin just että näissä uudemmissa oleva paljon parjattu kompensaattorihan varmasti pidentää hihnan ikää merkittävästi
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Tuuman remmillä näyttäis kulkevan tc touringitkin, joten jos sellainen, niin leveyden puolesta kestää kyllä.
Kuvat varmaan valehtelee, koska tarvetta ylikapeaan hihnaan ei 240-levityksessä ole...menee nippanappa orkkiksellakin.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

jty kirjoitti: 09:14 21.03.2024. Tajusin just että näissä uudemmissa oleva paljon parjattu kompensaattorihan varmasti pidentää hihnan ikää merkittävästi
Touringeissa on kaksikin kompensaattoria, toinen siinä kampuralla ja toinen takarattaalla kumipalikoilla.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Henredu
Viestit: 10
Liittynyt: 17:28 19.03.2024.

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja Henredu »

No paljonko sit näitten jakoketjun/kiristimen huoltoväli on?
Avatar
Springer
Viestit: 463
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja Springer »

Jakopäässä on rattaat joten siellä ei ole mitään kiristeltävää. Ensioketjun kireyden ja kiristimen kunnon voi tarkastaa samalla kun vaihtaa ensiö-öljyjä.
FXSTS 1991
FLHCS 2022
Avatar
Springer
Viestit: 463
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja Springer »

JTY kirjoitti
"Tajusin just että näissä uudemmissa oleva paljon parjattu kompensaattorihan varmasti pidentää hihnan ikää merkittävästi"

EVO'ssahan on oikein hyvin toimiva kompensaattori se homma ryssittiin sitten TC-moottoreihin.
FXSTS 1991
FLHCS 2022
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4846
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Miulla on omassa -01:ssa 3/4"~19mm hihna. 200 gummin/6.25x17 vanteen kera vakio svingissä.
Oon vielä toistaseks selvinny ilman hihnan särki menemisiä :!: :wink:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1611
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Vielä:
Olet varmaan tämän miettinyt eli haluat kaasarilla varustetun EVO-moottorilla varustetun ns. Big Twin Harleyn kuten tuo esitelty on. Hyvä valinta, varmastikin.

Kuitenkin ihan vaan muistutuksena karkeaa aikataulutietoa Softailin moottoreista. EVO-moottori korvautui Softaileihin 88" Twin Cam B-moottoreilla v. 2000 ja siitä sitten ruisku korvasi kaasarin. Tuli myös se ketjukäyttöinen jakopää. 2000...2006 oli jakopään ketju sen muoviohjureita kuluttavampaa mallia, korvautui parempaan 2007 jolloin myös moottori muuttui 96" kokoon ja oli pitkäiskuisempi kuin 88", lähestyi EVO-moottoria tässä suhteessa.

Ei se 2000..2006 jakopääkään kokonaisuutena mikään ongelma ole monelle ollut, pitää vaan vahtia että ohjurit on kunnossa.
Vaihdelaatikko muuttui 5 vaihteisesta 6 vaihteiseksi Softailissa 2007. Tässä yhteydessä muuttui runkokin ja moni muukin juttu.

Minulla on 2008 Softail Night Train ja tykkään kovin ajella ruiskukoneella (on kyllä pari kaasarikonettakin vanhemmissa vehkeissä roplattavaksi) ja tuo 6-vaihteinen laatikko on minulle hyvä, moottorissa kun on vääntöä ja ajelen pitkiä reissuja.

Edellä oleva tuli siitä mieleen että esim. Nettimotossa on tuohon 10.000 € hintaluokkaan hyvin eri ikäisiä ja siis eri tekniikalla olevia Softaileja eli valinnanvaraa on. Joskaan ei moni ihan tuon näköiseksi laitettuja.
Henredu
Viestit: 10
Liittynyt: 17:28 19.03.2024.

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja Henredu »

Joo ton kaasarihomman sain tutkittua itsekkin että missä vaiheessa ruiskut on tullu kehiin. Mutta pitää nyt tässä seurata tarjontaa.. En sulje pois vähemmän ajettua uudempaa jotain orkkis kunnossa olevaa pärräkään. Soitin itseasiassa tänään tosta rintajoupin pyörästä niin ei löydy mitään dokumenttia mistään huolloista ynm rakenteluista ja ilmeisesti molemmat renkaatki olis vaihtoon menossa. Niihikkin saisi jo pelkästään lisätä +500e. Kaikki öljytkin joutuis todennäkösesti vaihtaa ihan vaan oman mielenrauhan takia.
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

TC 88 tais saada loppuun asti myös kaasarilla, toki euromalleissa kaasarit taisi poistua lopullisesti ~2004.
Avatar
Pekka L
Viestit: 421
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 1994 softail uhka vai mahku?

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Eikä kuvien perusteella saa tolkkua edes siitä, mikä kaasari siellä on.
Tosiaan tuo on vain tuon mittarin lukema, ei pyörän ajomäärä. Suurella todennäköisyydellä se ei ole pyörän alkuperäinen mittari. 30 vuodessa kertynyt vain vajaat 2000 km/vuosi olisi melkoinen suoritus. Mailimittareita saa paljon halvemmalla, kuin km-näyttöisiä, mikä lienee syy tuohon mailinäyttöön.
Öljyjen lisäksi myös jarrunesteet vaihtoon, ehdottomasti, kun niidenkään iästä ei ole mitään tietoa.
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Vastaa Viestiin