Allekirjoituksen pyörässä tankin korvausilma tulee letkulla bensapumppulevyn takana olevaan nippaan ja tankin sisällä olevaa putkea pitkin korkin luo.
Osaako joku sanoa, miksi tällainen monimutkainen systeemi, kun hengittävä korkki ajaisi saman asian. Vai ajaisiko?
Vaihdan isomman tankin ja isommassa tankissa ei ole tuota korvausilmanippaa. Hengittävä korkki ja varmaan ok?
Miksi korvausilma letkulla eikä hengittävällä korkilla?
Miksi korvausilma letkulla eikä hengittävällä korkilla?
Sportster 48 -20
Re: Miksi korvausilma letkulla eikä hengittävällä korkilla?
Kai se on niin ajateltu, jos kerran on pumpullinen tankki.
Ei sillä väliä ole, kun vaan paineet pysyy ulkoilman kanssa samana.
Ruiskuvehkeissä yleensä on se letkumalli. Ehkä siksi, että Kaliforniassa ainakin on sekin kaasu pitänyt kerätä purkkiin saastemääräysten takia.
Ei sillä väliä ole, kun vaan paineet pysyy ulkoilman kanssa samana.
Ruiskuvehkeissä yleensä on se letkumalli. Ehkä siksi, että Kaliforniassa ainakin on sekin kaasu pitänyt kerätä purkkiin saastemääräysten takia.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Miksi korvausilma letkulla eikä hengittävällä korkilla?
Siinähän on hengittävä korkki? Ainakin varaosanumero kääntää vielä vanhan -85 loppuisen korvaavaksi, ja niissä oli hengittävä korkki.
Tuo ylivuoto on tehty letkulla siksi, ettei täyteen tankattaessa polttoaineen lämmetessä laajeneva bensa valuisi korkkia myöten ja pilaisi maalipintaa, aktiivihiilipurkki taas vähentää bensan käryä.
Noita on ollut jo 2000-luvun alun kaasarikoneisissakin ja taisi joissain evo softaileissakin olla tuo ylivuotoletku erikseen, ulkoa en muista koska sportsteriin tuo on tullut mutta mikä tankki sulle on tulossa jos tuo puuttuu?
Tuo ylivuoto on tehty letkulla siksi, ettei täyteen tankattaessa polttoaineen lämmetessä laajeneva bensa valuisi korkkia myöten ja pilaisi maalipintaa, aktiivihiilipurkki taas vähentää bensan käryä.
Noita on ollut jo 2000-luvun alun kaasarikoneisissakin ja taisi joissain evo softaileissakin olla tuo ylivuotoletku erikseen, ulkoa en muista koska sportsteriin tuo on tullut mutta mikä tankki sulle on tulossa jos tuo puuttuu?
Re: Miksi korvausilma letkulla eikä hengittävällä korkilla?
Isompia tankkeja on paljonkin tarjolla. Esimerkiksi Kahlekuningas myy 3.3 gal tankkeja. Ebayssä on myös tankkeja, joissa on korvausilmasysteemi.
Laitan tankkiin painetoimisen bensamittarin, joka toimi hyvin edellisessä pyörässäni (Virago). Vaatii letkukiinnityksen tankin pohjaan. Kävisi kätevästi, jos tankissa olisi valmiina korvausilmanippa. Leikkaisi pois tankin sisältä putken ja liittäisi nippaan bensamittarin paineanturin.
https://youtu.be/0F4bA38xWMw
https://youtu.be/AwRaa-37UP4
Laitan tankkiin painetoimisen bensamittarin, joka toimi hyvin edellisessä pyörässäni (Virago). Vaatii letkukiinnityksen tankin pohjaan. Kävisi kätevästi, jos tankissa olisi valmiina korvausilmanippa. Leikkaisi pois tankin sisältä putken ja liittäisi nippaan bensamittarin paineanturin.
https://youtu.be/0F4bA38xWMw
https://youtu.be/AwRaa-37UP4
Sportster 48 -20
Re: Miksi korvausilma letkulla eikä hengittävällä korkilla?
Allekirjoituksen pyöristä vanhemassa on ylivuotoletku jännitesäätimen luo, millä järjestelyllä sainkin selville sen, että säätimen valumuovi tuhoutuu toistuvien bensan ylitankkausten valuessa poistoletkua pitkin. Uudempi säädin sai kaverikseen letkun, joka vuotaa vähän eri paikkaan.
Muuten tuo alas vuotava systeemi on minulle parempi, sillä maksimoin joka tankkauksella (tien päällä) rangen laittamalla tankin "täyteen". Jos sitten tuleekin mieleen käydä saniteettitiloissa ja kahvilla tankkauksen jälkeen, auringon paisteessa bensa paisuu ja liiat tulevat maahan paitsi tuossa uudemmassa, joka tulvii korkkinsa kautta todella inhottavasti ja joka bensiini tuntuu housuilla erityisen pahalta silloin (siis melkein aina) kun olen ajossa farkut jalassa.
Dynan tankista tulee toisinaan oikeasti paljon sitä ylivuotoa mainitulla tankkausjärjestelyllä. Yleensä veden siinä tilanteessa maksiminopeuden päälle jotta bensa poistuu ja haihtuu nopeasti.
Muuten tuo alas vuotava systeemi on minulle parempi, sillä maksimoin joka tankkauksella (tien päällä) rangen laittamalla tankin "täyteen". Jos sitten tuleekin mieleen käydä saniteettitiloissa ja kahvilla tankkauksen jälkeen, auringon paisteessa bensa paisuu ja liiat tulevat maahan paitsi tuossa uudemmassa, joka tulvii korkkinsa kautta todella inhottavasti ja joka bensiini tuntuu housuilla erityisen pahalta silloin (siis melkein aina) kun olen ajossa farkut jalassa.
Dynan tankista tulee toisinaan oikeasti paljon sitä ylivuotoa mainitulla tankkausjärjestelyllä. Yleensä veden siinä tilanteessa maksiminopeuden päälle jotta bensa poistuu ja haihtuu nopeasti.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Miksi korvausilma letkulla eikä hengittävällä korkilla?
Laitankin tuollaisen led-mittarin jarrunestesäiliöön, niin saan pidettyä korvausilmasysteemin toiminnassa
https://serviceinfo.harley-davidson.com ... _fi_FI.xml
Laitoin painetoimisen bensamittarin myyntiin. Jos pyörässä on tankin ulkopuolinen bensapumppu, niin asennus on nopeaa t-liittimellä.
https://serviceinfo.harley-davidson.com ... _fi_FI.xml
Laitoin painetoimisen bensamittarin myyntiin. Jos pyörässä on tankin ulkopuolinen bensapumppu, niin asennus on nopeaa t-liittimellä.
Sportster 48 -20