terve
Osaako joku kertoa onko normaalia kun käynnistää niin moottorin diagnoosivalo syttyy ja palaa muutaman sekunnin ja syttyy hetken päästä uudelleen ja kun se sammuu niin voi lähteä ajamaan .Jos ei odota tätä tapahtuma sarjaa niin pyörä ei käy tyhjäkäyntiä vaan sammuu.Onko joku häly tms päällä ja voiko sille tehdä jotain.Pyörä on vrod 2003.
V Rod moottorin diagnoosivalo
Re: V Rod moottorin diagnoosivalo
Netistä VROD-keskustelusivustolta:
Like many of you, I've noticed that sometimes my CE light comes on for a few seconds after starting the bike. As we have speculated, this is caused by a low voltage condition that causes the ECM to reset itself.
Harley confirms this in their Tech Tips that they sent to their dealers.
................
If the CEL comes on after startup, time how long it is lit before going out. If it is 4 seconds then it is caused by the low-voltage condition. If it is for 8 seconds, then it means there is an historic code stored.
..................
Elikäs kysymys: montako sekuntia valo palaa kun se syttyy uudestaan?
Yllä olevan tekstin mukaan, jos 4 sekuntia, niin on liian alhainen jännite. Akun kenkien avaus ja huolto, akku lataukseen ja jos ei auta niin akku testiin. Jos valo lopettaa syttymisen mutta rupeaa syttymään uudestaan niin sitten tutkimaan latauspuolta. Yleismittarillakin voi akkua mitata, jännite ennen starttausta, startissa ja startin jälkeen, näkee lataako kunnolla.
Jos 8 sekuntia, niin sitten tarkista vikakoodit. Siihen kuinka se tehdään on netissä paljon neuvoja. Jos on joku koodi, ota muistiin.
Tuo että pyörä sammuu jos ei odota valon sammumista, kuulostaa tuolta ekalta eli ECM:llä liian matala jännite.
Like many of you, I've noticed that sometimes my CE light comes on for a few seconds after starting the bike. As we have speculated, this is caused by a low voltage condition that causes the ECM to reset itself.
Harley confirms this in their Tech Tips that they sent to their dealers.
................
If the CEL comes on after startup, time how long it is lit before going out. If it is 4 seconds then it is caused by the low-voltage condition. If it is for 8 seconds, then it means there is an historic code stored.
..................
Elikäs kysymys: montako sekuntia valo palaa kun se syttyy uudestaan?
Yllä olevan tekstin mukaan, jos 4 sekuntia, niin on liian alhainen jännite. Akun kenkien avaus ja huolto, akku lataukseen ja jos ei auta niin akku testiin. Jos valo lopettaa syttymisen mutta rupeaa syttymään uudestaan niin sitten tutkimaan latauspuolta. Yleismittarillakin voi akkua mitata, jännite ennen starttausta, startissa ja startin jälkeen, näkee lataako kunnolla.
Jos 8 sekuntia, niin sitten tarkista vikakoodit. Siihen kuinka se tehdään on netissä paljon neuvoja. Jos on joku koodi, ota muistiin.
Tuo että pyörä sammuu jos ei odota valon sammumista, kuulostaa tuolta ekalta eli ECM:llä liian matala jännite.
Re: V Rod moottorin diagnoosivalo
Tulikos tähän mitään selvyyttä?
Re: V Rod moottorin diagnoosivalo
Kuittasin häiriö ilmoitukset pois niin kaikki hyvin tällä hetkellä
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: V Rod moottorin diagnoosivalo
Muttet akun napoja/kaapeli kenkiä putsannu & laittanu pii-rasvaa = dielectric greasejoulupuu kirjoitti: 20:07 25.09.2024. Kuittasin häiriö ilmoitukset pois niin kaikki hyvin tällä hetkellä
Tuota kun laittaa rätkän, polttimien kantoihi, sulakkeitten jalkoihi ja akku liitoksii, tullee vähemmä onkelmia/matkan keskeytymisiä
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty