WD-40
WD-40
Onko jollakin tietoa/kokemuksia wd40:n käytöstä ketjurasvana?
Vai eikö sovi ollenkaan siihen tarkoitukseen?
Vai eikö sovi ollenkaan siihen tarkoitukseen?
Loud valves save lives
Re: WD-40
Mitään asiasta en tiedä, mutta kommentoin tietysti.
Jos ketjun on likainen tai kuiva, niin WD menee irroitukseen ja tilapäiseen voiteluun.
Esim. Fillareissa putsaan sillä ketjut ja vaihdepakat.
Jatkuvaan ylläpitävään kuvittelisin jonkun hieman paksumman ja samalla halvemman olevan kestävämpi ratkaisu.
Eli summa, summarum: tyhjää parempi
Jos ketjun on likainen tai kuiva, niin WD menee irroitukseen ja tilapäiseen voiteluun.
Esim. Fillareissa putsaan sillä ketjut ja vaihdepakat.
Jatkuvaan ylläpitävään kuvittelisin jonkun hieman paksumman ja samalla halvemman olevan kestävämpi ratkaisu.
Eli summa, summarum: tyhjää parempi
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
WD-40 ei ole varsinaisesti voiteluaine. Nimi tulee sanoista ”Water Displacement”, eli tarkoitettu syrjäyttämään kosteutta. Siinä sivussa se tietty on aika hyvin tunkeutuvaa. Samaa mieltä Monsieur LeClercin kanssa, pesuaineena toimii kyllä.
Sellaista ohutta fillariketjuöljyä spraypurkista olen itse käyttänyt. Aika luirua, ei se tuhansia kilometrejä pysy, mutta ei pahasti sotkekaan. Mulla toki vähäiset kilometrit ja lyhyet puolen päivän-päivän reissut kauniilla säällä, eli ei tarvi reissun päällä voidella.
Sellaista ohutta fillariketjuöljyä spraypurkista olen itse käyttänyt. Aika luirua, ei se tuhansia kilometrejä pysy, mutta ei pahasti sotkekaan. Mulla toki vähäiset kilometrit ja lyhyet puolen päivän-päivän reissut kauniilla säällä, eli ei tarvi reissun päällä voidella.
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Arvelinkin ettei ole hyvä ketjurasvana. Puhdistamiseen hyvä.
Ehkä ruuanlaittoonkin?
Ehkä ruuanlaittoonkin?
Loud valves save lives
Totta tai tarua, mutta olen kuullut että kalaöljyä olisi tuo WD. Eli ei muuta kuin muikut paistoon!
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Jossain mopopalstalla oli juttua et wd sisältää liuottimia ja ei siksi sovellu ketjuille , liuotin ei tee hyvää ketjujen o-renkaille.
Silloin kun itsellä oli ketjuvetoisia pyöriä niin paras kikka pitää ketjut hyvänä oli pesu lamppuöljyllä ja harjalla sillointällöin ja sen jälkeen ketjujen rasvaus siihen sopivalla sprayllä. Motulin tuote on sit paskinta kamaa mitä on , ei pysy ketjuissa ja hankala poistaa sieltä mihin on sattunut roiskumaan. Itse käytin jotain crc:n tuotetta kun sitä "löytyi" duunipaikan hyllystä
Silloin kun itsellä oli ketjuvetoisia pyöriä niin paras kikka pitää ketjut hyvänä oli pesu lamppuöljyllä ja harjalla sillointällöin ja sen jälkeen ketjujen rasvaus siihen sopivalla sprayllä. Motulin tuote on sit paskinta kamaa mitä on , ei pysy ketjuissa ja hankala poistaa sieltä mihin on sattunut roiskumaan. Itse käytin jotain crc:n tuotetta kun sitä "löytyi" duunipaikan hyllystä
-03 V-rod
Kaveri kerran monta vuotta sitten vinkkasi että on käsitellyt ajosaappaita tuolla. Pakko oli silloin testata ja voin kertoa että toimii. Olen nyt joka talvi ruikkinut pitkin talvea aina yhden pikkupullon, (siten että antaa joka kerroksen aina imeytyä kunnolla) WD40:stä bootseihin ja sen lisäksi että ne haisee hyvälle, niin hylkivät myös vettä.....
FLH -55 ja FXST -21.
WD-40:
Skin Contact: Prolonged and/or repeated contact may produce mild irritation and defatting with possible dermatitis. May be harmful if absorbed through the skin causing symptoms similar to ingestion. Repeated skin contact may cause an allergic skin reaction.
Ruosteen irroitusöljy ei ole paras valinta kenkärasvaksi. Se rasva uppoaa nahkaan ja tulee myös läpi sinne sisäpuolelle.
Toki myös ne kengät voivat aiheuttaa ongelmia. Yhdet Boot Factoryn bootsit mun oli hävitettävä, kun aina ne kastuessaan toivat kutiavan ihottuman jalkateriin. Parkitsemisessa oli luultavasti käytetty epäpuhtaita aineksia (sisältäen nikkelilä).
Skin Contact: Prolonged and/or repeated contact may produce mild irritation and defatting with possible dermatitis. May be harmful if absorbed through the skin causing symptoms similar to ingestion. Repeated skin contact may cause an allergic skin reaction.
Ruosteen irroitusöljy ei ole paras valinta kenkärasvaksi. Se rasva uppoaa nahkaan ja tulee myös läpi sinne sisäpuolelle.
Toki myös ne kengät voivat aiheuttaa ongelmia. Yhdet Boot Factoryn bootsit mun oli hävitettävä, kun aina ne kastuessaan toivat kutiavan ihottuman jalkateriin. Parkitsemisessa oli luultavasti käytetty epäpuhtaita aineksia (sisältäen nikkelilä).
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>