Sivu 1/1

Road King 2011 toisioremmi

Lähetetty: 17:50 14.01.2025.
Kirjoittaja carrus 10
Kertokaapa mielipiteenne . Pyörä purettu senverran että remmi on irti ja näkyy olevan vakiokoko 140hampainen . Säätö oli tapissa ja remmin "painauma" oli n 55mm.(tuo ei varmaan veny tuo remmi niin tuntuis jos tilaa samanlaisen niin jää löysäksi ) Eli meneekö /riittääkö 139 hampainen ja onko eroa että merkillä (Cates vai Falkon) . Kahlekuninkaalta meinasin tilata kaikki tarvittavat hilppeet (myös pyöränlaakerit ) vai onko hinnoissa "isoja" eroja mistä hankkii .

Re: Road King 2011 toisioremmi

Lähetetty: 18:47 14.01.2025.
Kirjoittaja Pertti
Näyttäis tosiaan vakiona 140 hampaista.
Etuhammaspyörässä silloin 32
Takana 68
Onko nuo hammaspyörät oikean kokoiset?

Re: Road King 2011 toisioremmi

Lähetetty: 19:07 14.01.2025.
Kirjoittaja carrus 10
Justiinsa nuo rattaan on

Re: Road King 2011 toisioremmi

Lähetetty: 19:20 14.01.2025.
Kirjoittaja UrpoTJ
Mitä varten laittaisit 139 hampaisen vai onko kaupan hyllyllä tarjolla vaan näitä? Veikkaan että voi tehdä tiukkaa.

Itselle kävi niin että kun remmistä irtoili hampaat ja se vaihdettiin, niin olisi varmaan pitänyt vaihtaa se alumiininen takahihnapyörä samalla. Uusi orkkis-HD-hihna ei kestänyt kuin parikymmentä tuhatta kilometriä. Oltiin katsovinamme että se hihnapyörä olisi ollut kunnossa, kulunut vähän kylläkin. Kovasti epäilen että kun hihnapyörän hampaiden muoto oli kulunut niin se ei sopinutkaan uudelle hihnalle.

Kuinkas paljon tällä hihna- ja hihnapyöräyhdistelmällä oma ajettu? On niin iso homma hihnan vaihto että kannattaa laittaa kerralla kuntoon jos hihnapyörä yhtään epäilyttää.

Se etummainen hihnapyörä on rautaa, se ei kulu helposti.

Re: Road King 2011 toisioremmi

Lähetetty: 19:41 14.01.2025.
Kirjoittaja carrus 10
Niinkuin alotuksessa kirjoitin niin säätö ihan tapissa ja remmi mielestäni löysä (painauma 55mm) takaratas mielestäni "virheetön" .Ei ole käsitystä paljonko remmillä ajettu (tiiä vaikka alkuperäine) pyörällä ajettu n vajaa 90tkm.

Re: Road King 2011 toisioremmi

Lähetetty: 21:38 14.01.2025.
Kirjoittaja Pertti
Noissa on sitten mittaustavassa eroja, missä asennossa pyörä on. Siis, onko pyörillään, jalalla, vai takapää ilmassa. Ei voi mallikohtaisestikaan yleistää, vaan aina pitäisi servicemanuaalista katsoa oikea mittaustapa.
Keinuhaarukallisessa kireys elää aika lailla haarukan asennon mukaan.

Tuosta linkistä pääsee tehtaan porttaaliin, ei muistaakseni ole pakko rekisteröityäkään.
https://serviceinfo.harley-davidson.com ... lookupForm

Remmiasioissa halpaa ja hyvää ei ole. Minulle on joskus kerrottu, että H-D-merkillä oleva ja halvempi saman tehtaan omalla merkillä oleva tuote eivät ole identtisiä. Itse laittaisin varoiksi se kalliin H-D:n logolla varustetun, jos uusia pitäisi.

Re: Road King 2011 toisioremmi

Lähetetty: 01:21 15.01.2025.
Kirjoittaja -Harikka-
Pertti kirjoitti: 21:38 14.01.2025. ... Remmiasioissa halpaa ja hyvää ei ole. Minulle on joskus kerrottu, että H-D-merkillä oleva ja halvempi saman tehtaan omalla merkillä oleva tuote eivät ole identtisiä. Itse laittaisin varoiksi se kalliin H-D:n logolla varustetun, jos uusia pitäisi.
Sammaa mieltä.
Miulla on ja tullee olemaa akut ja remmit arvokkaita, H-D:n logoilla varustettuja.
Ja renkaat Metzeler:itä.

Re: Road King 2011 toisioremmi

Lähetetty: 17:47 15.01.2025.
Kirjoittaja JKKo
883/1200/turboon kokosin hihnasarjan tyhjästä, eli vaihdoin ketjut huolettomaan remmiin. Takahihnapyörän ostin käytettynä, etunen on tarvike. Hihnaksi tuli S&S:n logolla varustettu. Muutaman kesän riivauskokemuksella ’sössön’ hihna tuntuu kestävän woimaa! Ihan ihan oon sitä tiukannut pariin otteeseen. Kuluisko väljäksi?