Softailin -95 latausongelma
Lähetetty: 21:24 07.06.2005.
Tervehdys tietäjät
Foorumi on kahalattu läpi enkä suorainsesti löytänyt vastauksia, mutta tässä johdatusta tarinaan ja lopussa hämmästeleviä kysymyksiä.
Keväällä ajoon otettaessa mittailin lataukset ja kaikki oli ok. Nyt on ajettu 2000km ja virrathan loppui.
Oireet olivat seuraavat; startatessa se ekan pyörahdyksen jälkeinen pysähdys kasvoi 3-4 sekuntiin ennen kuin käynnistyi (tästähän on foorumilla ollut jo juttua). No sitten lakkas vilkut toimimasta ja lopuksi koko vehje ei enää meinnannut käynnistyä. Kun oireet alkoivat nii siitä meni akun tyhjenemiseen 2 päivää.
No sitten latasin akun laturilla ja se otti hyvin virtaa vastaan. Samaalla katselin päällisin puolin johdot ja ainoa poikeava mitä huomasin oli se että takajarruvalon johdot olivat irroneet anturista.
Latauksen jälkeen kokeilin startata ja kaikki toimi ok ml. vilkut. Ainosataan ei ladannut.
Kysymykset
1. ainoa muutos mitä olen tehnyt on se että olen poistanut etulokasuojan. Jus enne kun ongelmat alkoi satoi vettä. Onko siis mahdollista että jänneitteen säädin on saanut siipeensä kun siihen on lentänyt jatkuva kylmä vesisuihku? (softailissahan se on just eturenkaan takana)
2. Mikä on se toinen musta "rasia" sen rivotetun säätimen takana?
3. Kun latausarvoja mitataan suoraan enskakopan päästä tulevasta "kumitutista" staattorilta, millaisia arvoja pitäis tulla ja voiko siitä ollenkaan mitata hajottamatta staattoria
4. Kuuluuko säätimen lämmitä (vai miksi siinä yleensä on rivotus)
5. Paljonko säädin maksaa suurin piitetein?
No vikahan voi olla myös muualla kuin säätimessä ja yksi asia mikä askarrutta on irroneet jarruvalon johdon, jotka näyttäisivät menevän jonnekin takapyörön eteen solnoidille tai johonkin.
Jos joku salapoliisi keksii tästä hyviä johtolankoja ne otetaan kiitollisuudella vastaan. Ennen tätä laite on palvellut mua hyvin 20 000 km.
Foorumi on kahalattu läpi enkä suorainsesti löytänyt vastauksia, mutta tässä johdatusta tarinaan ja lopussa hämmästeleviä kysymyksiä.
Keväällä ajoon otettaessa mittailin lataukset ja kaikki oli ok. Nyt on ajettu 2000km ja virrathan loppui.
Oireet olivat seuraavat; startatessa se ekan pyörahdyksen jälkeinen pysähdys kasvoi 3-4 sekuntiin ennen kuin käynnistyi (tästähän on foorumilla ollut jo juttua). No sitten lakkas vilkut toimimasta ja lopuksi koko vehje ei enää meinnannut käynnistyä. Kun oireet alkoivat nii siitä meni akun tyhjenemiseen 2 päivää.
No sitten latasin akun laturilla ja se otti hyvin virtaa vastaan. Samaalla katselin päällisin puolin johdot ja ainoa poikeava mitä huomasin oli se että takajarruvalon johdot olivat irroneet anturista.
Latauksen jälkeen kokeilin startata ja kaikki toimi ok ml. vilkut. Ainosataan ei ladannut.
Kysymykset
1. ainoa muutos mitä olen tehnyt on se että olen poistanut etulokasuojan. Jus enne kun ongelmat alkoi satoi vettä. Onko siis mahdollista että jänneitteen säädin on saanut siipeensä kun siihen on lentänyt jatkuva kylmä vesisuihku? (softailissahan se on just eturenkaan takana)
2. Mikä on se toinen musta "rasia" sen rivotetun säätimen takana?
3. Kun latausarvoja mitataan suoraan enskakopan päästä tulevasta "kumitutista" staattorilta, millaisia arvoja pitäis tulla ja voiko siitä ollenkaan mitata hajottamatta staattoria
4. Kuuluuko säätimen lämmitä (vai miksi siinä yleensä on rivotus)
5. Paljonko säädin maksaa suurin piitetein?
No vikahan voi olla myös muualla kuin säätimessä ja yksi asia mikä askarrutta on irroneet jarruvalon johdon, jotka näyttäisivät menevän jonnekin takapyörön eteen solnoidille tai johonkin.
Jos joku salapoliisi keksii tästä hyviä johtolankoja ne otetaan kiitollisuudella vastaan. Ennen tätä laite on palvellut mua hyvin 20 000 km.